Drinken uit een (tuit)beker, hoe krijg je het voorelkaar?

Discussie in 'Voeding' gestart door Maagd, 30 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Hoi,

M'n zoon is bijna 8 maanden maar drinkt nog niet uit een (tuit)beker. Gewone beker dat gaat voor geen meter en een tuitbeker kauwt hij alleen op de tuit maar weet niet wat hij moet doen. Als ik het anti-lek deel eruit haal dan gaat alles over z'n hoofd of hij verslikt zich omdat het er te snel uit komt.
    Wie heeft een tip om hem toch te laten drinken uit een (tuit)beker?

2. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Oefenen, oefenen, oefenen! ;) Of wellicht dat een rietjesbeker meer succes heeft? Hier was de rietjesbeker van Hema direct een succes.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Oefenen. Tuitbeker lukte wel op die leeftijd, maar een gewone beker kon dochter pas ruim na een jaar.

4. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Oefenen! Ik heb de tuitbeker van avent, ipv de tuit heb ik een flessenspeen van avent gebruikt. Hier een week mee geoefend en toen weer omgewisseld met de tuit en nu drinkt dochterlief ook prima uit de tuitbeker.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Alle bekers zijn oefenen. Een tuitbeker heb ik nooit gebruikt omdat ze niet zo goed zijn voor de mondmotoriek. Ik ben met een maand of 8/9 eerst begonnen met een open beker en daarbij met de rietjesbeker geoefend. Maar ze waren wel al 10/11 maanden voor ze die rietjesbeker door hadden. De open beker ging veel beter. Maar de rietjesbeker is wel handig als je onderweg bent.

6. Anneke111

Anneke111 Actief lid

11 dec 2014
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn dochter heb ik ook tuitbeker geprobeerd maar dit was ook geen succes. Mijn dochter dronk wel vanaf 8 maanden al uit rietjesbeker van hema. Ze vond dit duidelijk makkelijker en het is nog beter voor mondmotoriek ook! Dus ik heb tuitbeker al heel snel gelaten.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Gewoon een open beker gebruiken (hier snapten ze een tuit ook niet) en dan beginnen met yoghurt :)

8. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Hier snapte onze zoon een tuitbeker ( nuby, avent, met tuit en zelfs een speen erop gezet) ook niet dus toen een rietjes beker gehaald vd Hema en dat was wel een succes.

9. sennavt

sennavt Actief lid

18 feb 2015
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Blijven oefenen met diverse bekers. Tuitbeker heeft hier nooit aangeslagen en kreeg ook het advies deze bekers links te laten liggen. Schijnbaar zou het slecht zijn voor de ontwikkeling van het gebit/de kaak, en daarmee de mondspieren en spraak. Of het waar is weet ik niet maar aangezien het hier toch geen succes was, wel zo makkelijk.

Heel lang vond ze de rietjesbeker niks, tot we weggingen en ik alleen die beker mee had. Toen ze dorst kreeg had ze geen keus, en vanaf dat moment ging ze steeds vaker proberen. Echt goed drinken uit de rietjesbeker kwam met 12/13 maanden.

Oefenen met een open beker doen we ook al vanaf een maand of 9. Het is nog altijd (nu ruim 16 maanden) oefenen en proberen, het mislukt ook nog weleens maar er zit vordering in. Steeds vaker wil ze uit een open beker drinken, ik doe er dan steeds een bodempje in zodat ze en niet veel morst maar ook begrijpt dat die beker omhoog moet om eruit te drinken.

In bad oefenen we met een volle beker water. Zo kan ze morsen wat ze wil en op die manier vind ze het leuker om te oefenen ermee. Buiten het bad oefenen met een volle beker geeft een hoop rommel en het frustreert haar sneller omdat het misgaat/niet lukt. Met een bodempje gaat dan beter.

Wat voor mij altijd belangrijk is geweest is dat ze het leuk vind om te proberen, zodra het een ding wordt haakt ze af en wil ze niet meer. Op deze manier duurt het (voornamelijk naar de smaak van het CB) lang maar ik zie zeker vooruitgang. So be it dat het dan niet zo vlot gaat!

10. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oefenbeker van Avent!

11. Hier zijn we begonnen met een rietjesbeker en af en toe kleine slokjes uit onze bekers. Nu heeft hij een oefenbeker van Difrax of drinkt hij met een rietje uit een gewone beker. De rietjesbeker sloopt hij helaas; omdat het rietje flexibel is vind hij het leuk om erin te bijten en er dan aan te trekken. Maar daardoor gaat het rietje wel kapot ;)

12. 2jees

2jees Niet meer actief

Hier kon de oudste pas met anderhalf iets uit een tuitbeker krijgen. (Mn neefje heeft hetzelfde.) En pas toen ze 3,5 was ging het redelijk uit een gewone beker daarvoor altijd per ongeluk te grote slok, dus verslikken.Ze voelde dat gewoon niet aan of zo. Jongste kon rond een jaar tuitbeker bijna 2 jaar een gewone.

13. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier eerst ook een tuitbeker geprobeerd, maar geen succes. Rietjesbeker ging hier binnen 2 a 3 weken helemaal goed. Eerst dronk hij een paar slokjes per dag, inmiddels drinkt hij gewoon 2 bekers leeg.
    Ik laat hem sinds deze week af en toe wat slokjes uit mijn glas drinken, dat vind hij erg interessant, maar ik houd nog wel het glas vast en giet het voorzichtig in zijn mond. Van de zomer, als het lekker weer is gaan we hier wel verder mee oefenen. :p
    Maar het is vooral veel aanbieden en oefenen.

14. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Hmm oefenen doen we al een tijdje. We geven hem de beker en hij weet ook wel hoe hij die moet vasthouden maar hij bijt alleen op de tuit. Hoe kun je er dan mee oefenen?
    Op dit moment is hij ziek dus oefenen lukt al helemaal niet. Hij drinkt nauwelijks van z'n gewone fles. Ik zou graag een flesvoeding willen minderen maar dan moet hij wel andere drinken binnen krijgen denk ik.

15. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Wij hebben onze zoon eerst een hele tijd gewoon met de tuitbeker laten spelen. Zonder iets erin dus, gewoon als speelgoed. Na een tijdje ging hij het uit zichzelf met de tuit aan zijn mond zetten. Toen heb ik er eens wat drinken in gedaan. Dat vond hij een erg leuke verrassing ;) en sindsdien drinkt hij er probleemloos uit.

16. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Dan zou ik nu sowiezo eerst wachten tot hij weer helemaal is opgeknapt en zeker nog geen fles gaan minderen als hij nu slecht drinkt.
    Hier kauwde hij ook op de tuit, snapte ook niet dat hij de beker omhoog moest doen, dus vandaar de keuze voor een rietjesbeker.

17. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Eerst beter worden dan big een week aansterken en dan rustig aan af en toe een rietjes beker of tuit geven . Fles afbouwen gaat pas als er een volledige voeding extra ingaat.

Dat gaat niet om drinken . Water / roosvice Drinken kan nl ook prima uit een fles met Kleinere speen.

Hier zoon met 10 maanden een tuit beker aangeboden.duurde zeker tot ruim een jaar dat hij dat snapte. Een los slokje uit een beker ging makkelijker. Daarvoor gewoon een flesje. Dochter dronk zelf met 9 mnd uit een pakje van haar broer ��. Jij ook een slokje zusje.. Ja dus ��. Die kreeg dus haar eigen rietjes beker.

18. trulyhappy

trulyhappy Bekend lid

1 jun 2013
    540
    304
    63
    Met 8,5 maand hebben we rietjesbeker van de HEMA gekocht.... Daarvoor een aantal keer met tuitbeker geoefend, maar dat vond ze vrij lastig... Die tuitbeker had ze na 3 keer oefenen door en sindsdien drinkt ze uit een rietjesbeker en af en toe uit ons glas....

Deel Deze Pagina