Dit. En voor je het weet ben je een half jaar verder en kun je je niet meer voorstellen dat je zo aan huis gebonden was. Geef het de tijd!
Je kraamhulp heeft echt geen verstand van bv. Aantal voedingen is prima nU. En het is nu nog gevoelig maar dat gaat echt beter worden. Als je gaat kolven dan kan het echt achteruit gaan. heel jammer want je productie is nu goed op gang Als bv teveel binnenkrijgen spugen ze het gewoon weer uit. Ik gaf bij de eerste 2 kanten maar dat was veel te veel, voor haar. Echt doorgaan zoals het nu gaat. Ik had echt overproductie maar na een week of 8 was het helemaal afgestemd.
O ja ik had ook een hevige toeschietreflex. Meestal lieten ze dan los omdat het er te hard uitstoot. Ik gebruikte een spuugdoekje of hydrofyl om het op te vangen en legde weer aan als de druk er af was. Zo kan je kindje rustiger drinken en minder kans op krampjes. Laat een borst echt goed leegdrinken en dan evt. de tweede borst.
Hier op 3 maand nog minstens 10x per dag en heel erg lang lekken gehad (na douche, als ze weent etc). IN het begin moeten ze juist heel veel eten en goed bijkomen, dat vertraagt later wel.
Ik heb ook BV gegeven maar mijn zoontje heeft nooit 10/12 voedingen per 24 uur gehad. Hij lag de eerste 4 dagen in de couveuse en heb op verzoek gevoed. Maar meer als 7 voedingen zijn we niet gekomen. Ondanks dat het op verzoek was. Naar 1 week helaas moeten stoppen ivm kloven en over volle borsten (achteraf bleek dat mijn zoontje z'n tongriempje te ver vast zat waardoor hij niet goed kon aanhappen. Dit hebben ze toen mijn zoontje 1,5 week was nog geknipt) Maar mijn borsten bleven overvol dus ben ik door gegaan met kolven. Ik kolfde toen mijn zoontje 1 week en 1 dag was de rechtse en de linkse borst samen 500 cc. Mijn zoontje kreeg dus ook niet mijn borst leeggedronken waardoor hij toen vaker honger had Omdat hij niet de achterste melk binnen kreeg. Uiteindelijk gekolft tot mijn zoontje ruim 12 weken was Toen toch over gegaan op FV. Hopelijk gaat het nu beter.
Vaak is dat standaard protocol wat het CB en sommige kraamhulpen hanteren ook puur gericht op flesvoeding en menen ze dat het bij borstvoeding exact hetzelfde werkt! Totaal niet dus.