borstvoeding prematuur

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Mirjam87, 17 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirjam87

Mirjam87 Bekend lid

21 jul 2011
    987
    0
    0
    GO
    Hallo Teddy,

Mijn kindje is vorige week geboren met 33+6 weken ( via spoed keizersnee ). Die nacht heeft hij kunstvoeding gehad van 1ml per keer om de 3 uur. de volgende ochtend ben ik gelijk gaan kolven en heeft hij sindsdien alleen nog maar bv gehad.
    hij is redelijk snel van 1 ml naar nu 40 ml gegaan.
    Vanaf 25ml geeft hij bijna iedere voeding best wel een golf melk terug.
    Ook pakt hij de borst alleen maar als er langer als 3 uur tussen zit. Soms zit er maar 2 uur tussen, omdat we dan eerst de borst proberen en daarna de rest via de sonde, dit betekend dat hij soms dus om half 4 sondevoeding krijgt en dan om half 6 alweer, omdat ze de vaste voedingstijden aan willen houden.
    Wat denkt u hiervan?
    Groeten Mirjam

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi Mirjam,

In welk ziekenhuis ligt je zoontje? Vraag een consult aan bij de lactatiekundige van het ziekenhuis en bespreek je gevoelens met haar. Volg je eigen gevoel. Als jij het gevoel hebt dat het anders moet, dan vraag je een gesprek aan met de arts/verpleegkundige en/of lactatiekundige.

Ik ga me niet mengen in andermans ziekenhuis BV beleid. En ik denk dat jij heel goed aan kunt geven wat jouw wensen zijn. Sta daar maar voor. Jij bent zijn moeder en weet heel goed wat jij en hij nodig hebben.

Laat je even weten wat er uit komt?

3. Mirjam87

Mirjam87 Bekend lid

21 jul 2011
    987
    0
    0
    GO
    Ik lig in Dirksland in het ziekenhuis.
    Bedankt voor je reactie, we gaan zeker een gesprek aanvragen met de kinderarts!

ik laat je weten als we gesprek hebben gehad!
    Groetjes

4. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Dirksland heeft een goede lactatiekundige. Ik weet niet op welke dagen ze werkt, dat kun je aan de verpleegkundige vragen.

Succes met jullie gesprek!

Deel Deze Pagina