Ineens borstweigering na 3 maanden ??

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by 11oktober, Jan 17, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 11oktober

11oktober Actief lid

Jul 28, 2011
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Teddy,

Onze zoon is de laatste 2 weken steeds moeilijker aan het drinken aan de borst. De ochtendvoeding (tussen 6 en 8) gaat goed, daarna gaat hij weer naar bed. De voeding van 11 uur is een drama. Hij wil niet aan de borst. Soms draait hij gewoon weg of heeft hij het veel te druk met rondkijken en nieuwe dingen ontdekken. Dat vind ik geen probleem. Hij zal dan gewoon geen honger hebben... maar soms wordt hij compleet hysterisch. Hij gaat gillen, loopt rood aan, gaat huilen, etc. Meestal probeer ik het dan een uur later weer. Soms lukt dat en soms ook niet. Om half 2 krijgt hij een flesje KV (sinds 5 dagen) en dat gaat goed. De voeding van half 5 (bv) is wederom een drama met gillen en huilen. Half 8 gaat soms goed en soms niet. De laatste voeding van 11u gaat dan meestal weer goed.
    Ik heb echt geen idee wat er aan de hand is met hem...
    Ik probeer verschillende houdingen. Madonna gaat sowieso niet echt soepel omdat hij erg lang is en dan gewoon niet fijn ligt denk ik (en zelfs die houding heb ik op 10 verschillende manieren geprobeerd. Vasthouden, kussen onder zijn benen, om mijn lichaam gekruld, hoofdje tegenhouden, hoofdje niet tegenhouden, handje vasthouden, mijn man die bijspringt om hem vast te houden, etc.) Liggend op bed vond/vind hij meestal het fijnst maar zelfs dat lukt nu soms niet meer.
    Als het ECHT niet gaat dan kolf ik en geven we een flesje maar ik wil wel graag dat zijn zuigbehoefte bevredigt wordt en dat hij aan de borst blijft drinken...

Heb je misschien tips?
    Hij groeit verder prima en plast en poept genoeg.

2. 11oktober

11oktober Actief lid

Jul 28, 2011
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man en ik zitten net te denken of dat hysterische gehuil samen is begonnen met de start van 1x KV per dag... Moeilijk drinken deed hij soms wel vaker, maar dat hysterische gehuil is denk ik wel begonnen rond de start van de KV... Kan dat ermee te maken hebben? De KV drinkt hij altijd volledig op.

3. Teddy

Teddy Bekend lid

Oct 20, 2011
    695
    0
    0
    Hoi,

Lastige casus. Die enige die weet wat er aan de hand is is jouw zoon, maar die kan het nog niet vertellen. Het kan toch aan de fles KV liggen. De KV geeft een verstoring van de darmflora en dat kan uitmaken in hoe hij zich voelt. Durf je het aan om de fles KV weer te vervangen door een gewone borstvoeding? Eens kijken hoe het dan gaat. Uiteindelijk zul je zelf uit moeten vinden wat wel werkt en wat niet. Aan wat je al doet heb ik niet zo veel toe te voegen, behalve dat het slim is de KV voorlopig weg te laten.

Succes.

4. 11oktober

11oktober Actief lid

Jul 28, 2011
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan gaan we dat misschien toch maar weer proberen. Ik wilde eigenlijk de dagvoedingen gaan afbouwen voordat ik weer ga werken, maar een vrolijke zoon is belangrijker... Hopelijk gaat het dan weer beter! Dank je wel.

Share This Page