Vitamine K - waarom is dat flesje precies na tien weken leeg?!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door prettymum, 10 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prettymum

prettymum Niet meer actief

Na tien weken trouw vijf druppels per dag zitten er nu nog maar een paar druppels in het flesje. De druppels moeten twaalf weken lang gegeven worden. Het lijkt wel of er het erom doen!

Waarom niet net iets meer in dat flesje doen zodat ik de twaalf weken kan volmaken? Nu moet ik weer zo'n duur flesje kopen waarvan ik straks het grootste deel kan weggooien. Frustratie alom.

Is dit herkenbaar?

En ben ik een ontaarde moeder als ik voor die laatste twee weken geen nieuwe druppels koop? Wat gebeurt er als ik die druppeltjes niet zou geven?

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier een aantal keer vergeten en het dus wel met het flesje gered :)

3. prettymum

prettymum Niet meer actief

Ha ha! Hier ook hoor, dat 'trouw' valt dus wel mee. Maar blijkbaar had ik het dus nog net wat vaker moeten vergeten :)

4. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Ik ben volgens mij met 11 weken gestopt. Vond het ook belachelijk, wat een geldklopperij, voor 10 weken in een flesje doen :)

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Echt pure geldklopperij idd! Ik was het geen 1 x vergeten, dus was al eerder op en heb toen nog maar een flesje gekocht, maar vond t ook oh zo belachelijk! Heb tnu maar aan m'n buuf gegeven.

6. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Ze doen het er ook om! Kan niet anders. Ik heb weer een nieuw flesje gekocht... zou het erg zijn deze op te maken? Of moet ik echt stoppen met 3 maand?

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik gaf de laatste 2 weken om de dag ofzo. Maar heb geen nieuw flesje meer gekocht.
    Bij de jongste een week vergeten ofzo (oeps!) en bij haar redde ik het bijna.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Ik vergat het regelmatig en heb het dus makkelijk gered met 1 flesje. Verder is het wel belachelijk idd dat ze de flesjes niet wat groter maken.

9. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Idd, ze kunnen makkelijk precies flesjes maken voor 12 weken. Vrij belachelijk dat ze dat niet doen.

10. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

heel flauw! Ik heb eentje gekregen van iemand die em over had. Anders was ik misschien eerder gestopt.

11. Bootjekatootje

Bootjekatootje Actief lid

23 aug 2011
    471
    1
    18
    Kinderdagverblijf
    Lekker slimme verkoop zeg!
    Hier ook weleens vergeten en ik had toevallig een flesje met 3 drups p keer. Ik heb de laatste dagen 1-2 druppels gegeven maar nee, geen nieuw flesje. Stelletje @!?€*]^\!\ dat ze zijn..

12. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    huh, hier zn mix flesje van D+K en nu na 13,5 wk is die nog niet leeg... met 5 druppels per dag en niet vergeten..

hihi maar langer geven is niet erg toch? maak mooi mn mix flesje op voor ik alleen D koop.

13. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    Hier maak ik makkelijk een 2de op :D heb al een keer het flesje laten vallen en hoe vaak ik wel niet op de bovenkant druk en alles er uit komt spuiten terwijl ik nog niet eens bij haar mond zit haha

14. Laura1986

Laura1986 Bekend lid

21 nov 2011
    513
    0
    0
    Applicatiebeheerder middelbare school en eigenares
    Dordrecht
    Ik heb toen ook een nieuw flesje gekocht. Maar mijn huisarts zei dat ik echt het advies moest aanhouden en dus bij 12 weken moest stoppen.

15. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.719
    113
    Heel irritant inderdaad, maarja zo duur is t ook niet - ik had eerst Davitamon en toen hij op was heb ik nog een flesje kruidvat bij gehaald.

16. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Laura1986: waarom mag je het niet langer geven dan? Ben wel benieuwd :)

17. rara

rara Actief lid

26 jul 2012
    297
    0
    0
    werk, account manager
    Noord nederland
    Hier hetzelfde probleem. CB voorgelegd en gevraagd of ik mocht stoppen. Ze herkende het probleem niet, maar moest wel even een nieuw flesje kopen voor twee weken. Heb ik niet gedaan.

18. I love my baby

I love my baby Niet meer actief

Gewoon slimme verkoop! Ik ben met 10 weken gestopt!

Deel Deze Pagina