Ik ben 4 dagen geleden bevallen van een prachtige dochter. Ben meteen begonnen met borstvoeding en mijn meisje doet het heel erg goed. Was dag 3 al weer aangekomen en ze geniet van het drinken. Het probleem is alleen dat aanleggen heel veel pijn doet . De eerste slokjes gaan door merg en been. Mijn dochter hapt goed, ik heb geen zere tepels (zijn niet rood). Het doet van binnenuit veel pijn. Ik krijg erg goede hulp van een zeer ervaren kraamhulp. Maar voor dit heeft zij geen oplossing. Kan ik iets doen om te pijn af te nemen? Alvast bedankt!
Hallo Lieke, Door de feestdagen en wat familiare zaken is het beantwoorden er een beetje bij ingeschoten, sorry. Hoe gaat het nu bij jullie? Een lastig verhaal om via de mail te beoordelen. Enerzijds gaat het voeden goed. Ze komt goed aan en je hebt geen zere tepels. Anderzijds doet het aanhappen enorme pijn. Is die pijn direct bij het happen, soort van dat het pijn doet als ze de tepel dieper in haar mond zuigt. Of komt de pijn als de melk gaat stromen, na een paar teugen. Ik raad je aan zo snel mogelijk een afspraak met ene lactatiekundige te maken om het aanleggen toch even goed te bekijken. Soms ziet alles er perfect uit maar gebeurt er binnen in de mond toch iets raars. Ik kan daar via de mail niet achter komen. Als er iemand 1 voeding meekijkt denk ik dat je heel erg geholpen bent. Die pijn hoort niet. Heel veel succes Ilse