Ik lees regelmatig berichten van meiden dat de baby's zo snel weer komen om een voeding en de reacties daarop, dat het juist normaal is als ze om de 2 a 3 uur ofzo weer komen. Maar mijn kindje is dan schijnbaar een flinke uitzondering? Ik hou voor mezelf aan dat ik er niet langer dan 4 uur tussenlaat en voed haar nu dus maar op m'n eigen verzoek. Want zij komt gewoon niet als ik t aan haar overlaat. Onlangs ben ik een dagje in haar ritme gaan zitten om eens te kijken wat er dan gebeurt. En toen kwam ik net aan op 4 voedingen. En nog kleintjes ook hoor, misschien 10 en 3 minuten ofzo (ik bied meestal de 2e borst nog aan). Dit is pas sinds een week of 2 zo, voorheen kwam ze echt wel om de 2.5 uur ofzo. Soms zat er 4 uur tussen, maar dan kwam ze savonds meestal wel een of meerdere keren extra. Nu dus niet meer. Als ik globaal kijk naar háár 'ritme' ziet het er zo uit: 8:30 13:00 17:30 21:30 Ik voel me hier niet goed bij en probeer dus minstens 1 voeding extra te geven door haar om de 3 a 4 uur op mn eigen verzoek aan te leggen. Ze is nog geen 3 maanden, dus ik vind zelf 4 voedingen nogal weinig. Door deze onzekerheid ben ik maandag gaan wegen bij t CB en ze was ook beduidend minder aangekomen dan voorheen. Voorheen kwam ze zo'n 250-280gram per week aan, nu was ze in 3 weken 500gr aangekomen. Nog steeds voldoende, maar wel minder. Herkent iemand dit? Heeft iemand tips, ervaringen of wat ook? De onzekerheid slaat weer toe namelijk (en hard ook )
Ter aanvulling: Ze heeft voldoende poep- en plasluiers op een dag, is vrolijk, alert, lacht veel etc. Na een voeding is ze ongeveer 1.5 uur wakker en dan gaat ze weer naar bed en dan maak ik haar dus meestal wakker als het tijd is voor de volgende voeding.
Ik lette ook wel op hoor hoe vaak ik voedde... mn zoon sliep de eerste maanden voortdurend en werd dus ook niet wakker om te eten. Ik het begin moest hij elke 2u gevoed worden maar toen dat niet meer hoefde hielt ik wel aan dat er niet langer dan 2,5 tot 3u tussenzat... echt heeeel sporadisch ietsje langer. Ook met de gedachte dat je dan minder last hebt van productiedipjes in het begin, ik had amper regeldagen. Niks mis mee hoor om het wat vaker aan te bieden vind ik... na een poosje wou hij uit zichzelf vaker maar nu voedt ik weer veel op mijn verzoek. Dan is hij zo druk met spelen en de wereld te ontdekken dat ik 'm ff bij me pak en het probeer. Als ze echt niet willen krijg je er toch niks in.
hoi joldeg, bij ons ging het ook zo'n beetje zo. al vrij snel ging Jo om de 4 uur drinken. (ik denk na 3 weken ofzo maar tis alweer lang geleden... ) Ik zat toen op 5 voedingen per dag. Jo kwam toen ook een poosje te weinig aan en toen ben ik wat vaker gaan voeden. maar nog steeds voed ik op mijn verzoek omdat ie niet vaak aangeeft te willen drinken. ik voed vaak voor en na slaapjes. heb hem ook tot aan ca. 7 maanden 's avonds laat een extra voeding laten drinken (anders zaten we op 4). meestal als ik aanbied wil ie wel drinken dus dan ben ik blij dat ie even de kans krijgt. hij denkt er door de drukte soms zelf niet aan. enne... onzekerheid hoort erbij maar zo te horen gaat t heel goed met haar!
Ik laat er overdag ook maximaal 4 uur tussen zitten, ben anders bang dat het dag/nacht ritme omgedraaid wordt. Eva slaapt nu van 22 uur tot 5/6 uur, dus dat is wel zo lekker! (de natte plekken nemen we maar voor lief ). Je hebt het trouwens over voldoende poep en plasluiers, maar poepluiers hoeft ze niet elke dag te hebben. (Hier wordt het steeds minder, zitten op nauwelijks 1 poepluier per dag, hopelijk wordt het straks 1x per week ofzo)
Angelina heeft inderdaad nog steeds meerdere poepluiers per dag. Ik had ook begrepen dat dat minder ging worden en niet eens meer dagelijks hoefde te zijn, maar het zijn er toch meestal wel 2 soms 3 per dag. Beetje kerriegeel/groen/bruinig, heel dun en slijmerig..bleh Ze slaapt al vrij lang, om half 10/10 uur laatste voeding en dan rond kwart over 8 smorgens weer. Zodra ik smorgens op sta zet ik ook altijd even de kolf op mn borsten hoor, om even de ergste druk eraf te halen, een half uurtje later komt ze meestal zelf wel en mag ze de rest doen