Borstvoeding.... soms baal ik ervan!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Anakin, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Je hebt van die dagen...

- dat je kind om de haverklap aan de borst wil...
    - je tepels daardoor supergevoelig zijn...
    - je andere kind opstandig wordt door zoveel aandacht voor de jongste...
    - de wasmand uitpuilt, vooral omdat dankzij die heerlijke borstvoeding-spuitluiers de rompers en broekjes niet aan te slepen zijn...
    - de nachten... daar hou ik helemaal mijn mond maar over...
    - enige regelmaat ver te zoeken is...
    - op het moment dat je de eerste hap van je avondeten in je mond stopt je kind standaard honger krijgt en het op een brullen zet...
    - dat die stomme, vormeloze voedingsbeha's je de keel uithangen...
    - dat stomme kolfapparaat je aan ligt te staren en je weet dat je nog een voorraadje moet opbouwen omdat je volgende week op cursus moet voor je werk...
    - ...

En dan ben ik soms zo helemaal klaar met de borstvoeding, dat ik er helemaal geen zin meer in heb!!!
    :x:(

Zo... dat lucht op!

Herkenbaar? :)

Wie praat mij weer moed in? Want ik wil toch echt nog wel even doorgaan!

2. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Zeg Anakin............................................
    ..........................................................
    ..........................................................
    ...als ik het kan, kan jij het zeker :D

3. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Zou het? :)

Als ik naar jouw banner kijk dan schaam ik me voor mijn klaagzang... ik kom pas net kijken met die drie maanden!

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    je hebt ook van die dagen dat:

- je kind gezellig vaak aan de borst wil
    - de tsr snel komt
    - je kindje heerlijk dicht tegen je aanligt
    - ze na de voeding zo rozig tegen je aanschurkt

Weet je, tuurlijk heb je mindere dagen. Maar de goede dagen maken dat toch ruimschoots goed? En dan heb ik het nog niet eens over de verkoudheden en andere nare virusjes die je buiten de deur houdt, en alle goede voedingsstoffen die je geeft. Je bent goed bezig en je geeft je kindje het beste wat er is. Heerlijk toch?

5. imani

imani Bekend lid

6 nov 2006
    926
    0
    0
    Wanneer ik zo'n dag heb dan denk ik altijd: 'Het is maar tijdelijk.'

Dat helpt mij enorm om zo te denken. Mijn oudste heb ik een jaar bv gegeven, vijf maanden later werd mijn jongste geboren. Als ik terugdenk dan is alles zo snel gegaan, voordat je het weet ben je zo weer een paar maanden verder.

En wat betreft die vormeloze bh's, heb dit keer eens goed geinvesteerd in twee hele goede bh's. Ze kostte wel iets van 50 euro per stuk, maar dat betaal ik voor gewone bh's ook. En ik moet zeggen, ze zitten goed en mooi.

En sterkte met je dipje!

6. appeltje

appeltje Niet meer actief

Herkenbaar hoor.... maar er zijn (en komen) nog heel veel mooie momenten, let maar op! Dat zijn:

- dat je weet dat jouw melk jouw kind zo goed laat groeien, zonder rekening te hoeven houden met maximum aantal ml's etc
    - nooit zorgen hoeft te maken als je kindje ziek is en weinig wil eten, jouw melk is het beste medicijn
    - als je kindje ouder is en weet wat er gaat gebeuren en al trappelt en giert van blijdschap als je je beha onthaakt
    - behalve voeding ook een bron is van troost

7. appeltje

appeltje Niet meer actief

Je hebt trouwens hele mooie voedingsbeha's.... Le Petit Sophie in Den Haag heeft een hele mooie collectie.

8. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    voor een groot deel herkenbaar, ook weleens gedacht: waar ben ik nu mee bezig?

Niet opgeven hoor meid!
    Tis de eerste maanden effe doorbijten en dan wordt het weer makkelijker (weet je misschien nog wel van je eerste kindje?)

Denk er altijd op die momenten aan dat:

- ons kindje strax veel extra weerstand heeft meegekregen
    - deze voeding lekker nix kost
    - er ook mooie momenten zijn
    - ik supertrots op mezelf zal zijn als ik toch doorzet

Zet hem op meid! Je kunt het!

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ja herkenbaar hoor! Op sommige dagen heb ik er ook echt helemaal genoeg van! Maar op andere dagen, bijvoorbeeld als ik in de bus gewoon mijn shirtje omhoog kan trekken, ik nooit hoef na te denken over hoeveel ze mag op een dag, ik haar 's nachts slapend kan voeden als ze een keer wakker schrikt, etc.

Ik heb een keer dit gevonden: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Motivatie - 101 redenen om borstvoeding te geven

Daardoor krijg ik altijd weer 300% motivatie om door te gaan, ook al is het soms niet zo gemakkelijk!

10. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Heel herkenbaar!

Zeker nu mijn zoontje heeft besloten dat ie de fles toch echt niks vind en een gekolfd flesje volledig op zijn slab beland.... Nu moet ik dus echt altijd thuis zijn....

Maar idd, door alle bovengenoemde redenen gaan we toch gewoon lekker door, het is ook wel vleiend dat ie zo lekker bij mama kan drinken!

Liefs en succes!!!

ps: heerlijk om af en toe lekker te zeuren, hè? Moet kunnen!!

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Herkenbaar hoor! En tegelijk niet handig om je op de minder leuke dingen te focussen, (zoals dat met alle dingen in het leven niet handig is ;)).

Maar misschien dat een paar tips je nog wat verder kunnen helpen?
    *draagdoek om je kleine in te voeden, zodat jij de handen vrij hebt, (of iig 1 hand, tijdens het avondeten :). Hier was het ook altijd honger als het eten klaar was, zelfs als we speciaal probeerden het eten om de voedingen heen te plannen... AARRGGHH).
    *een tas met speciaal speelgoed voor de oudste, waarmee hij/zij ALLEEN mag spelen als je aan het voeden bent. Mijn moeder zweerde daarbij :)
    *een goedkoop alternatief voor voedingsbh's zijn de zwangerschapsbh's, sportbh's of iig de beugelloze stevige bh's. Deze varianten zijn er in wat leukere vormgevingen dan de voedingsbh's en ik ben er onderhand erg handig in om m'n borsten uit de cup te schuiven en er weer in :)

Voor de was: je moeder of schoonmoeder eens vragen :) En een mooie smoes om nog eens wat leuks nieuws voor de nieuwe kleine wereldburger te kopen :D

12. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Bedankt dames, voor alle duidelijkheid: ik ga zeker nog even door, ik heb 6 maanden voor mezelf als doel gesteld en daarna zien we wel hoe het loopt. Maar ik had echt last van een motivatie dip.

Ik word ook altijd zo moe van 'de buitenwereld', met vragen als
    - hoe laat moet hij weer eten?... en dan moet je voor de 100e keer aan je schoonmoeder uitleggen dat bv niet op tijd gaat...
    -slaapt hij nog niet door? Geef hem dan eens een fles.. zucht!
    - wat jammer dat we hem nooit eens een fles kunnen geven...
    -etc.

Vandaag was het iets rustiger op bv gebied gelukkig, waarschijnlijk heeft m'n zoontje een paar regeldagen gehad of zoiets.
    Dus ik kan er weer tegen.

Die 101 redenen zijn trouwens super! Die had ik nog niet gevonden.

13. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.424
    447
    83
    Limburg
    Hier ook wel eens baaldagen gehad, maar meestal was dat dan idd 1 of 2 dagen en daarna was dat weer over. Heb wel af en toe een dag gehad dat ik zoiets had van als dat zo doorgaat dan stop ik ermee maar de dag erna was er niets meer aan de hand.
    Af en toe een baaldag is ook niet erg, als je gewoon door blijft gaan dan komt het vanzelf wel weer goed.

14. tanna

tanna Bekend lid

26 mei 2008
    685
    0
    0
    Hier ook wel eens een baaldag en dan helpen die op merkingen zeker niet van buiten af. Bij ons is er ook een neefje 3 weken geboren die kv krijgt. Ik krijg dus opmerkingen van ' o zit hij nog op 7 voedingen" ehm ja en dat is heel netjes " slaapt hij nog niet door?" volgens mij wel hij slaapt van 12 tot 6. Ik heb heelaas 3 keer borstontsteking gehad. Hele leuke opmerking " zou je niet eens voor je zelf kiezen en stoppen" Nee dan word het alleen maar erger hij moet nu juist goed de borst leeg drinken.

Ik heb ook wel eens van die dagen en zeker na mijn laatste BO is dit het echt waard. En dan kijk ik naar die mooie blauwe ogen die mij verwachtings vol aan kijken en en een smile van oor tot oor als de borst er aan komt. Dan denk ik ja dit is het allemaal waard en ik hoop er nog lang van te kunnen genieten.

groetjes Tanna

15. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Heel herkenbaar. Ik heb zo vaak gedacht...en nu kap ik ermee.
    Het komt altijd maar op mij neer. Maar als ik dan zie hoe hij na de voeding tevreden naar mij lacht of tevreden in slaap valt dan smelt ik. En ik vind het een voordeel dat wanneer je bijv. op visite gaat of veel visite hebt, dat je je dan even terug kan trekken. Dat doe ik tenminste. En dan is het echt even "ons" momentje samen. En daar kan ik enorm van genieten.

16. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Nog een goede reden om door te gaan, vandaag aan den lijven ondervonden: mijn jongste dochter is ziek. Buikgriep, we vermoeden het rota-virus. En ze eet of drinkt dus niks. behale borstvoeding! Wat hadden we ons zorgen gemaakt als ze geen bv had gekregen voor uitdroging. Maar nu dus niet. Ik leg haar gewoon lekker vaak aan en het blijft ook binnen. Heerlijk!

17. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Behalve voor je kindje is het voor jezelf ook heel gezond.
    Sneller herstel na bevalling
    Sneller overtollige zwangerschapskiloos eraf
    Verlaagd het risico op borstkanker

18. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Dit is inderdaad super, geen gedoe met ors, gewoon lekkere mamamelk!

19. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.171
    4.321
    113
    Wat ik wel grappig vind is dat ik nog nooit een baaldag heb gehad. Wel veel vragen en soms onzeker voelen maar heb het vanaf dag 1 als heerlijk ervaren. Ik weet dat ik ook echt geluk ermee heb gehad.

Wat ik er geweldig aan vind:

- Kan ten alle tijden voeden. In de auto, ergens in een hoekje etc.
    - Kan me lekker terug trekken zoals al werd gezegd bij visite. Dan hoef ik dat moment mijn kindje niet met anderen te delen.
    - Die prachtige oogjes die me aanstaren tijdens de voeding.
    - Het geweldige gevoel dat mijn kindje op mijn melk zo goed groeit.
    - Het lekker in mijn armen lgigen wat ie buiten de voeding de laatste tijd ook niet vaak meer wil. Ligt liever lekker in de box of op een kleed.
    - Dat ik mijn kindje een goede weerstand mee geef etc. etc.

Deel Deze Pagina