boventandjes...

Discussion in 'Borstvoeding' started by surf, Oct 18, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    hoi meiden,

mijn zoontje is nu 6 maanden en met 4 maanden kwamen zn twee ondertandjes al. hij heeft toen 2-3 keer gebeten en daarna niet meer. nu zag ik daarnet een puntje van zn eerste boventandje... hoe gaat dat straks met voeden?? bij zn ondertandje zit zn tongetje erover en heb ik nergens last van, maar worden die boventandjes ook 'beschermd' of ga ik nu een periode van bijten tegemoet totdat hij heeft geleerd 'bijtloos' te drinken?
    bij mn oudste was ik met 8 maanden gestopt en hij had toen nog geen 1 tand...

ik lees graag ervaringen van jullie...

groetjes Surf

2. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik lees even mee... boventandjes zitten er hier ook aan te komen. Met ondertandjes heeft ze nu ook 3x gebeten.

3. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    niemand??

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Jawel, maar daar word je denk ik niet blij van...

Hier twee voortanden bij 8 maanden. Hij beet echt hard; ik zei zachtjes au, maar dat was toch genoeg om mijn gevoelige ventje te doen schrikken en die ging vervolgens 48 uur borstweigeren; gillen, wegduwen e.d. als hij mijn borst zag. Dat was heel naar en de langste 48 uur uit mijn leven denk ik. Daarna pakte hij 's ochtends slaperig de borst weer en heeft hij nooit meer gebeten! Toch een goede afloop!

5. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

Dec 28, 2006
    1,541
    142
    63
    Female
    Mijn dochter heeft haar boventandjes nu 2 weken denk ik maar ze bijt me niet hoor. Ik heb heel in het begin toen ze nog geen tanden had maar wel beet een paar keer hard auw geroepen, zij moest huilen maar heeft daarna nooit meer gebeten.
    Ik laat haar alleen drinken als ze echt honger heeft en haal haar van de borst op het moment dat ze niet meer drinkt.

Mijn dochter heeft van de keren dat ik auw riep geen trauma overgehouden en heeft de borst ook niet geweigerd

6. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    ok, dus het hoeft niet perse...
    ik merk nu dat mn tepels de laatste paar dagen al zeer gevoelig zijn (ik denk mssn weer mn eerste ongie, maar weet het anders niet), dus een bijtertje zit ik niet echt op te wachten...
    nouja, we merken het wel...

7. Delfino

Delfino Niet meer actief

hier een dame met onder en boven tanden en ik heb er totaal geen last van behalve als ze bijt natuurlijk ;) en als ik au roep begint ze hard te lachen ;) maar dat komt zelden nog voor. tand 5 en 6 komen er ook al aan en 7 en 8 volgens mij ook

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier de twee ondertandjes goed overleefd maar ook het 1e boventandje is sinds het weekend door.
    Volgens mij heeft hij het nog niet zo in de gaten...of is gewoon een braaf ventje ;)
    Hij gaat er vast eens mee bijten...als het topic dan nog open is, zal ik mijn ervaring delen :D

Share This Page