Baby hapt niet

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door EdN, 16 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.829
    3.625
    113
    Onze 2e is inmiddels 6 dagen oud, en het kleine eigenwijsje weigert aan de borst te drinken. Hij hapt gewoon niet. Iedere houding hebben we geprobeerd, maar hij houdt zijn mondje stijf dicht, likt hooguit wat druppels van mijn tepel en duwt m vervolgens gewoon weer naar buiten. Hij zuigt wel aan een pink of een speentje en zijn tongriempje is niet te kort. Heeft er iemand nog tips die wij over het hoofd hebben gezien?

Overigens: bv is voor mij geen heilig ding. Ik wil het graag voor elkaar krijgen, maar niet ten koste van alles. Met mijn eerste hebben we hetzelfde probleem gehad en hebben we de hele trukendoos opengetrokken: kolven, pipetjes, vingenvoeden, lactatiekundihe, enzv, met een te veel afgevallen onrustige baby en zwaar gestresste mama en papa tot gevolg. Overstappen op flesvoeding bracht ons een zucht van verlichting en was de beste beslissing (voor ons) die we hadden kunnen nemen. De kleine ging toen gelijk lekker drinken en groeien, en sindsdien hebben we een heerlijke ontspannen babytijd gehad. Met die ervaring in mijn achterhoofd heb ik tijdens de zwangerschap al besloten om bv. opnieuw te gaan proberen, voor zover 'de natuur' het toelaat. Dat betekent voor mij dus: ik blijf het proberen zolang ik zelf nog melk aanmaak. Ik ga die periode niet meer met kolven kunstmatig rekken. Lukt het in die periode niet, dan is het jammer, maar helaas.

Inmiddels zijn we hem natuurlijk kV gaan geven, maar mijn melk blijft stromen, dus leg ik hem regelmatig aan. Ik begrijp dat de kans op succes door het flesvoeding minder groot is geworden, maar wie weet ziet hij opeens het licht, dus ik blijf het zolang het kan lekker doen, vandaar mijn vraag: heeft er iemand nog tips om het aanhappen te stimuleren?

2. Hevn

Hevn Actief lid

22 mei 2011
    236
    1
    18
    Waarschijnlijk heb je het al geprobeerd, maar een tepelhoedje? Hielp hier goed. En geef het wat tijd. Mijn baby kon na 6 weken pas echt goed aan de borst drinken zonder tepelhoedje. Hij was daarvoor er blijkbaar nog niet over uit hoe het nou moest...
    Als je flesvoeding geeft, probeer dan de medela calma speen. Deze zorgt evoor dat je baby het goede drinken leert aan de fles. Wel de speen goed schoonmaken met een sopje na gebruik!
    Succes!!

3. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.829
    3.625
    113
    Ik heb mijn man idd net op pad gestuurd voor tepelhoedje, even kijken of hij die ergens op zondag heeft kunnen vinden. Ik ga op zoek naar die fles, dank je.

4. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Hier exact hetzelfde. Zoonlief zoekt en doet onwijs z'n best, maar hij hapt niet super en mijn tepels zijn gwn wat te vlak. Hier zijn de tepelhoedjes echt een uitkomst. Hij had het enorm snel door en sinds gisteravond drinkt hij volop aan de borst.

Persoonlijk vind ik die van Medela fijner als van Avent. Medela blijven beter op z'n plek zitten en zijn wat dunner van materiaal. Hopelijk is dit voor jullie ook de uitkomst! Succes!

Deel Deze Pagina