8maanden weigert borst Mijn zoontje is nu 8,5maanden, tot een week geleden nam hij de borst nog aan (2x perdag ochtend en avond) Ik merk wel al maanden dat mijn borsten leeg aanvoelen maar er komt nog altijd wel melk uit, als ik er in knijp bijvoorbeeld spuit het er gelijk uit. Ik ben met 7maanden begonnen met het vervangen van een aantal borstvoedingen door fles voeding, dat ging goed, hij kreeg 2x fles en 2x borst bijvoorbeeld. Maar nu sinds een week wilt hij de borst echt niet meer... Ik kan wel janken ik wou hem zo lang mogelijk borstvoeding blijven geven, hij wilt het echt niet alles geprobeerd, op verschillende momenten van de dag aangeboden maar nee. Soms hapt hij aan, zuigt 1x en laat meteen los! Toen het de eerste x begon dacht ik oh hij drinkt morgen vast wel weer maar het is nu al een week... Ik wil dit hoofdstuk nog niet afsluiten Kolven doe ik nu maar er komt maar 30cc uit! (Naast de melk heeft hij een normaal voedingsschema, ochtend pap, lunch boterham, middag fruit, avond maaltijd.)
Het kan zijn dat er tanden of kiezen op komst zijn. Met kiespijn is het zuigen, dus vaccuum zuigen heel erg pijnlijk. Ik heb hier toen een paar keer een paracetamol zetpil gegeven. Of even zijn oortjes na laten kijken. Je zou ook kunnen kijken of hij wel wil drinken als hij bijna in slaap is, of slaapt. In het donker, op één vaste plek. Je zou hem bijvoorbeeld voor de nacht een keer een droomvoeding kunnen geven. Het kan een fase zijn, dus dat je nu kolft is super om het een beetje op gang te houden. En hopelijk na een paar dagen wel weer live drinken. Weet ook dat een kolf er nooit zoveel uitkrijgt al een kind. Het kan ook zijn dat de tsr nu langer op zich laat wachten en dat hij daar het geduld niet voor heeft. Als ik overdag ergens anders ben , moet ik mijn dochter soms ook paar keer aanleggen voordat tsr er is. Misschien dat je eerst tsr wat kan opwekken zelf. Zolang je hem de afgelopen maanden nog hoorbaar hoorde slikken, mag je er vanuit gaan dat er nog genoeg melk was. Borsten passen zich ook aan. Het kan ook zijn dat je te vroeg bent begonnen met afbouwen en dat je borsten dat inderdaad nog niet aankonden. En dan is het inderdaad heel spijtig. Je kan dan nog wel blijven kolven om het de melk met de fles wat te geven. Ik kan me jou gevoel heel goed voorstellen, zo heb ik nu ook een paar dagen gehad van niet willen drinken. Heel veel succes.
Ik heb de afgelopen 2 maanden geen tsr meer gevoeld... Dat verbaasde mij ook al... Ikdenk dat we aan het einde zijn gekomen van dit bijzondere avontuur... 😥