Hoe en wanneer stoppen bijvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door SuzanneWK, 17 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SuzanneWK

SuzanneWK Lid

25 apr 2014
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Heidi,

2,5 week geleden ben ik bevallen van een gezonde zoon. De bv leek goed op gang te komen (flinke stuwing) en drinken ging goed.
    Echter na 1 week begon mijn zoon slechter en onrustig te drinken. Hij bleek tussen dag 8 en dag 14 niets meer te zijn aangekomen (3020 gram, geboortegewicht 3215). Ik moest starten met bijvoeden van het consultatiebureau. Mijn productie bleek bijna voorbij, ik kolfde hooguit 10 cc per borst per keer. Inmiddels ben ik 1,5 week elke 2 uur aan het voeden of kolven en is mijn productie weer redelijk op gang. Ik weet echter niet hoe lang ik dit nog ga volhouden. Ik ben 1,5 uur bezig per voeding, en heb nog een peuter van 2,5 rondlopen. Tot nu toe ging dit omdat mijn man vrij was, maar vanaf maandag niet meer helaas.
    Ik voed bij met hoofdzakelijk bv, maar heb daar z'n 100 cc kv bij nodig omdat hij 8-9 keer ongeveer 100 cc drinkt.
    Hoe kom ik van de bijvoeding af? Zodra ik 1 bijvoeding laat vallen wordt hij heel erg onrustig en ontevreden, veel huilen tot hij alsnog een fles krijgt. Hij drinkt alleen de ochtendvoeding redelijk goed, de rest van de voedingen valt hij in slaap. Ik heb alles al geprobeerd zoals wisselvoeden, borstcompressie en onder de voetjes kriebelen maar niets werkt. Het vele kolven na elke voeding valt mij erg zwaar en het is bijna niet meer vol te houden. Wat kan ik doen om hier uit te komen en hem weer fulltime aan de borst te krijgen? Of is dit te complex en raadzaam een lactatiekundige te consulteren?
    Volgens zowel de kraam als conslutatiebureau is hij wel goed aangelegd. Ik heb echter ook pijn aan mijn tepels zoals steken en branden. Hij is ook behandeld met nystatine en ikzelf met miconazol, maar dit lijkt geen verschil te geven.
    Alvast bedankt!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hallo Suzanne,

Ik lees nu je vraag pas, wat vervelend voor jullie. Hoe is het nu bij jullie? Ik kan me voorstellen op basis van wat je schrijft dat je dit inderdaad niet vol hebt gehouden....:(

Ik hoor heel graag hoe het nu is en wat ik nog voor je kan betekenen. Ook als dat achteraf inzicht krijgen is in hoe het zo is gelopen. Dat kan een eventueel volgende keer helpen...

Je mag hier reageren of me persoonlijk mailen: heidi @ borstvoedingdebasis.nl
    Groetjes,
    Heidi

Deel Deze Pagina