Borstvoeding stopt; onvermijdelijk?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Nephthys, 13 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Hallo,

Ik heb al eerder advies gevraagd over het verhogen van de melkproductie omdat ik merk dat ik minder heb want:
    Onze kleine meid neemt minder goede slokken dan in het begin, huilt en gaat snel trekken en raakt gefrustreerd. Na bijvoeding, is ze wel rustig.

Ik volg al dagen de adviezen op; geen bijvoeding (kunst) alleen gekolfde melk extra en zo vaak mogelijk aanleggen. Dit komt in de praktijk neer op elk uur aanleggen en 50 minuten bezig zijn met een kind dat alsmaar gefrustreerder raakt omdat er al snel echt niks meer uitkomt.

Borstcompressie, borstvoedingsthee, zwart sesamzaad, dadels, cashewnoten en veel drinken en rust doe ik ook.

We zijn nu dagen verder en ik merk geen verschil buiten dat ik aan niets meer toekom. Met moeite vind ik tijd om wat te eten tussendoor.

Hoelang moet ik dit volhouden voor ik verschil ga merken in de hoeveelheid melk? En andere tips zijn heel welkom.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Hoe oud is je kindje? Ik heb het niet meer op het netvlies. En als het met de standaard tips niet wil vlotten, dan is het beter hulp in te schakelen: bel een lactatiekundige om het hele proces samen door te nemen. Dat helpt je verder.
    Je vindt lactatiekundigen via nulborstvoeding.nl of borstvoeding.com. Of gewoon even googelen

3. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Bedankt, zal ik doen.

Ben inmiddels domperidon (mag ik niet meer dan 2 kuurtjes gebruiken van de HA) en oxytocine neusspray verder.

Ze is 9 weken oud. Nog steeds neemt de borstvoeding niet toe, hoeveel ik haar ook aanleg.

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Dan zou ik zeker verder kijken met een lactatiekundige. Mogelijk zit er een andere reden in de weg. Ik heb natuurlijk helemaal geen inzicht in jullie situatie, maar denk aan schildklierproblemen, problemen in de hormoonhuishouding. Niet om je ongerust te maken, maar om aan te geven dat er iets achter kan steken waarom je niet kunt opvoeren.

Groetjes en succes verder. Blijf hulp vragen!

5. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Bedankt!

Deel Deze Pagina