baby drinkt slecht!! wat te doen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door minimuis93, 21 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minimuis93

25 jul 2013
    15
    0
    1
    hallo,
    Ik hoop hier hulp te kunnen krijgen.
    Mijn zoontje is nu 7weken oud en heeft sinds vorige week last van spruw(lichte vorm) we hebben er medicijnen voor die hij nu krijgt.
    Hij is ook nog eens oververmoeid (heb ik het idee).
    Ik heb sinds 2weken een puckababy inbakerdoek en daar is hij rustiger in.
    (overdag slaapt hij soms niet maar ligt dan beetje rustig om zich heen te kijken en geluidjes te maken maar huilt niet)
    s'nachts slaapt en drinkt hij echt gewoon super!!
    Maar overdag beginnen de problemen met slecht willen drinken. Soms weigert hij de ene borst en zet het op huilen(soms zelf krijsen) nu is was hij om 6uur gekomen en dronk redelijk goed. Maar om 8uur kwam hij weer(na slecht slapen) en drinkt dan half en laat los duwt me weg en huilt. Dan troost ik hem en soms pakt hij dan weer even goed en soms duwt hij me weer weg.
    om 10uur riep hij weer (geluidjes maken zoals; smakken en dekentje proberen te sabbelen.) en dan leg ik hem aan en is het weer hetzelfde verhaal. uiteindelijk als hij te erg huilt leg ik hem op bed waar hij even zijn ogen dicht doet en vervolgens weer een uur of 2 wakker ligt te zijn en dan uiteindelijk even slaapt tot de volgende voeding.
    Net heb ik hem terug gelegd en bij elk geluidje in slaap gewiegd omdat ik het idee heb dat hij ook erg moe is!

Wat kan ik hieraan doen?
    Is het verstandig om na te kolven? hij drinkt de borst niet altijd goed leeg.
    En mijn rechterborst pakt hij snachts gewoon goed en overdag weet ik niet hoe ik hem moet leggen. dan drinkt hij bv alleen in de rubyhouding. terwijl de nacht 3voedingen? gewoon normaal of liggend drinkt.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Sorry dat ik je vraag nu pas zie. Hoe is het nu?
    Mogelijk heeft je kindje last van de spruw en laat het daardoor vaak los. Wanneer kindjes zich afzetten / de borst weg duwen weten ze vaak niet meer wat ze moeten. Ze willen wel maar krijgen goed aanhappen niet meer goed voor elkaar. Je zou kunnen vragen of iemand met je meekijkt in het aanleggen. Hoe is de groei?

Deel Deze Pagina