borstvoeding & tandjes

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Wen26, 23 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Hi allemaal,

Ik heb het idee dat mijn dochtertje snel haar eerste tandjes gaat krijgen. Nu heb ik ook het gevoel dat mijn tepels tijdens het drinken wat gevoelig zijn... ze zijn ook een beetje droog op dit moment. Voorheen voelde ik er niks van als ze aan het drinken was. Is dit herkenbaar voor de periode dat bij jullie kleintje de eerste tandjes kwamen?

gr Wendy

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nee, klinkt niet bekend voor mij. Eva heeft net haar eerste tandje, maar ik heb er met het voeden niets van gemerkt. En ik hoop er ook nooit iets van te merken nu ;), ik vind het toch wel een beetje eng, dat ding is vlijmscherp!

3. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi Wendy,

De gevoelige tepels klinken idd bekend, hoop dat ze snel door zijn!

Snoopy hier trouwens nog maar weinig problemen gehad met het drinken en tandjes hoor, en ze heeft er inmiddels genoeg om serieuze schade aan te kunnen richten ;)

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Paprika, ik sprak mijn nichtje laatst en die zei, ze gaan sowieso een keer bijten en dan moet je gewoon heel hard au! roepen en dan weten ze wel dat ze het niet moeten doen :(. Maar zo te lezen doet dus niet elk kind het, haar 3 kinderen dus wel en de laatste tot bloedens toe :rolleyes:. Dus vandaar dat ik wel een beetje bang ben, al heeft Eva nooit gebeten zonder tanden, dus hopelijk met tanden ook niet.

5. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Ze heeft wel eens gebeten hoor (niet erg hard) maar dat was òf als ze sliep òf om te spelen. Bij de eerste situatie maakte ik haar los en legde haar in bed, dat was overigens vaker knabbelen dan bijten wat niet erg veel pijn deed, en bij de 2e situatie draaide ik mijn hoofd weg beet op mijn tanden en negeerde het. Anders vond ze het een leuk spelletje worden, hard au roepen werkte hier alleen maar averechts. Plus dat ze een keer zo hard geschrokken was dat ik au riep dat ik 15 minuten bezig was om haar te troosten, ook daarom niet echt een optie hier dus.

6. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Hey Wen, dat heb ik nou ook al sinds een paar dagen, tis echt gevoeliger, alsof ie tepel klemt tussen zijn kaken ofzo, ik weet het niet precies, maar weet wel dat het pijn doet...

Ben dus ook erg benieuwd.....

7. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik ben zelden gebeten, en als hij bijtte was het idd een voorbode van doorkomende tandjes. Maar nooit echt hard. Ik koppelde hem los, en legde hem toen opnieuw aan, ging eigenlijk altijd goed.

Die van mij heeft nu toch al behoorlijk wat tanden in de mond,maar hij bijt nooit verder.

8. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    hier ook sinds kort 2 tandjes. Voelde het aan komen doordat ze nooit zachtzinnig loslaat en meende dat wat scherps te voelen.
    Dat klopte dus ook wel, maar wat jij omschrijft herken ik niet.
    Alleen wel dat ze wat slechter wilde drinken.

9. loca

loca Bekend lid

18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Boaz beet i.d.d. altijd als er weer eentje op knappen stond. Voor de rest heb ik nooit iets gemerkt. Ook niet met zijn boventanden.

Als een kindje goed aangelegd is moet je niets merken van tanden. Tenzij ze natuurlijk bewust gaan bijten. Maar ook daar kun je goed op letten, meestal gaan ze bijten als ze (bijna) klaar zijn met drinken, of als de tsr niet snel genoeg komt.

Hè, wordt toch een beetje emo dat ik in de verleden tijd schrijf over Boaz en borstvoeding.
    Best wel wennen hoor!

Zelf is hij wel heel tevreden en veel rustiger qua drinken als eerst, hij heeft vanaf 4 maanden vreselijk ingewikkeld gedaan met drinken....ik heb hem nog aangelegd nadat ik een week gestopt was met geven van bv en hij keek me aan zo van, waar ben jij nu mee bezig, en wilde gauw weer omhoog :( .

10. loca

loca Bekend lid

18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Blijkbaar moest ik dat even kwijt.....

11. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Wat jammer Loca, was er een speciale reden om te stoppen?

12. loca

loca Bekend lid

18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Hij dronk alleen tijdens slaapjes en moest dus de rest kolven. Geen probleem maar ik moest ook weer gaan werken. Produktie liep wat terug en dat had ik dus met de kolf weer moeten opkrikken. Op mijn werk is het gewoon bijna onmogelijk om meer dan 2x te kolven per dag.
    Boaz liet totaal niet blijken dat hij het miste....best wel moeilijk hoor!

Vannacht (bijna 2 weken al gestopt) werd hij wel 6x wakker en heb ik hem toch nog eens aangelegd. En ja hoor, meneer hapte aan en dronk het ieniminie beetje dat er nog over is helemaal weg.
    Heb er nog even extra van genoten.
    En stiekem een traantje weggepinkt.

13. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Misschien kan je relacteren voor de ochtenden en avonden? Als je dat wil uiteraard.

14. loca

loca Bekend lid

18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Nee, de ochtenden pakte hij ook al niet meer.
    En alleen een avondvoeding geven (en misschien 's nachts) had waarschijnlijk ook niet de productie overeind gehouden.

Ik ben voor de rest wel tevreden. Hij heeft toch bijna 8 volle maanden bv gehad. Waarvan ik een maand of 4 er toch flink wat extra energie voor heb gegeven. Dus het is eigenlijk wel goed zo. Maar je snapt het waarschijnlijk wel. Bv geven is gewoon bijzonder.

15. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik begrijp het helemaal.
    Maar je hebt het prima gedaan, je kind een uitstekende start gegeven, daar kan je heel fijn op terugkijken.

16. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    jammer loca, dat het zo stopt. maar je hebt mooi 8 maanden kunnen voeden ! nu maar op een andere manier gezellige momentjes samen zoeken dan? ik geniet er momenteel ook erg van als Jo met een boekje aan komt lopen en lekker bij me komt zitten lezen.

tandjes: hier ook altijd wat bijtgedrag bij doorkomende tandjes. en idd aan het einde van de voeding of als de tsr wat laat komt. was nooit echt een probleem, altijd losgehaald en nee gezegd en dan weer verder, geen grote drama's. nu bijt Jo wel es heel zachtjes en dan maak ik hem los en schud ie zelf al zn hoofd dat ie wel weet dat t niet mag. merk ook nu dat ik wel eens tandafdrukken in mn borst heb staan als ie slordig gehapt heeft.

Deel Deze Pagina