Borstvoeding te weinig?

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Loutjepoutje, Oct 30, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loutjepoutje

Sep 14, 2014
    60
    2
    8
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb een pasgeboren dochter van nu bijna een maand oud. Ik geef borstvoeding, en dat leek goed te gaan. Ik heb gelukkig geen pijn, tepelkloven, en eigenlijk op dat gebied niets te klagen.
    Toch ben ik nu ten einde raad, misschien zijn het ook de kraamtranen, maar ik kan alleen nog maar huilen. Mijn dochter wil bijna non stop aan de borst, ik kom bijna nergens meer aan toe. Ze wil eigenlijk alleen maar zo in slaap vallen, of gewiegd, haar wakker wegleggen lukt niet. Ik vind het zo intensief en frustrerend. Krijgt ze wel genoeg? Ik weet dat het allemaal op verzoek is maar ik ben haar echt om het half uur aan het aanleggen.
    Lees ik de signalen verkeerd? Heeft ze dan wel honger? Gisteren heb ik ten einde raad maar Nutrilon gehaald en haar laatste fles daarmee gegeven, ze heeft wel iets langer de nacht in geslapen maar daarna begon het weer van voor af aan.

Normaal komt ze snachts ook zo'n drie keer en wegleggen gaat dan ook erg moeizaam. In mijn kraamweek leek het een stuk beter te gaan. Soms is ze ook erg aan het kreunen, zou ze krampen hebben?

Ik wil het echt wel volhouden maar dit breekt me zo op, ik weet echt even niet meer waar ik goed aan doe

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    ach, lieverd, wat vervelend dat je zo aan het zoeken bent. Hoe is het nu?
    Je kindje zal je erg nodig hebben nog.
    Met hoeveel weken is ze geboren? Hoe was haar geboortegewicht en verloop in de kraamweek? Hoeveel voedingen had ze toen? Hoe is je bevalling gegaan? Is dit je eerste kindje?

Heel veel vragen, die allemaal van invloed kunnen zijn op hoe het nu gaat. Ik zou je ook willen adviseren om een lactatiekundige in te schakelen, die met jou alles doorneemt en meekijkt met hoe het gaat. Zij kan je vertellen over signalen en hoelang aan de borst. Over regelen en clusteren en slaappatronen. Samen kunnen jullie dan een plan opstellen, zodat je weet waar je goed aan doet en zelf weer verder kunt.

Je vind lactatiekundigen via Home | NVL Borstvoeding – zeker over borstvoeding of Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding.

Heel veel succes!

Share This Page