Hallo allemaal, Ik geef nu ongeveer 3,5 maand borstvoeding aan mijn zoon. In het begin heb ik problemen gehad met mijn productie, maar dit is met behulp van een lactatiekundige en veeel veeel geduld goed gekomen. Daar was ik echt super blij mee en ik was van plan nog heel lang door te gaan met de borstvoeding. Maar sinds afgelopen donderdag is het mis. Ik ben weer voor het eerst ongesteld geworden en ik had het gevoel dat mijn productie terugliep. Ik probeer nu heel veel aan te leggen, maar het lijkt alleen maar minder te worden. Gisteren heeft mijn zoontje wel 10 x gedronken... en hij wilde s'avonds maar niet gaan slapen .. huilen huilen .. en wilde alleen maar aan mijn borst... waar nagenoeg niks uit kwam.... toen ik hem vanmorgen verschoonde (nacht luier die hij al meer dan 12 uur om had) was die niet eens vol met plas... maar half vol... terwijl hij wel 4 keer heeft gedronken!!! Wat moet ik hiermee doen? Hebben mensen tips?... moet ik gaan bijvoeden.. ik ben vooral bang dat hij vochttekort krijgt.. bedankt. groetjes Daantje
Ik had dat ook bij mijn oudste elke keer paar dagen voor menstruatie. Als ik eenmaal ongesteld was dan werd mijn produktie ook weer oke. Maar gezien leeftijd van je zoontje kunnen het ook goed regeldagen zijn. Veel aanleggen, hij regelt het zelf. Hou de plasluiers goed in de gaten. Overleg desnoods met laktatiekundige en duurd het toch te lang alle mogelijkheden gaan proberen om je produktie op te schroeven. Ik weet hoe vervelend het is maar bij mij kwam het steeds weer goed.
Dankje hummeltje.. Ik ben inmiddels echt heel veel aan het aanleggen en ben ook al 2 dagen niet meer ongesteld... maar helaas gaat het met de productie nog steeds slecht. Vanavond hebt ik hem maar een flesje bij gegeven omdat hij nog zo een honger had. (ik had hem voor en na de voeding gewogen en hij had met 65 ml gedronken ) .. Ik ga morgen een dagje veel in bed blijven en heel veel aanleggen... ik hoop dat het weer op gang komt. ik ben ook wel erg druk geweest met mijn studie de afgelopen week.. vandaag tentamen gehad.... kan misschien ook van invloed zijn?...
Ik denk dat het een combi is van menstruatie, regeldagen en te druk. Neem er even de tijd voor, dan komt het wel weer goed. Hier ook net een dip gehad en bij m'n oudste had ik ook maandelijks een dip rond m'n menstruatie, als ik het eenmaal was, trok het weer bij.
Niet bijvoeden, want dan vererger je het probleem!! Je bent dan aan het afbouwen!! Stressvol als je kindje niet meer genoeg lijkt te drinken. Maar weet je, je kunt dit samen met je kindje doorkomen. Probeer eens op borstvoeding.com te lezen, daar kun je hier we meer over lezen. Ik zit nu ff op ipad en dat typt niet zo goed maar ff in het kort: Er zijn neussprays Vraag en aanbod Regeldagen Aanleggen aanleggen aanleggen Menstruatie is na een klein weekje voorbij, en an jouw stress vast ook Ik zelf Heb ook wel dipjes gehad (werd na 2.5 maand ondanKs volledige bv opverzoek) weer ongesteld, maar heb get overwonnen. Met een goed bv beleid gaat jouw dat ook 98% kans lukken!! Toi toi toi!! Pb trouwens anders zogelukkig of dirksmama eens. Zij hebben echt onwijs veel verstand van bv en kunnen je goed van advies voorzien!
Hier ook een dip met ongesteldheid , vreselijk irritant he...flink aanleggen..zelf veel drinken, rust nemen en dan maar doorzetten. Ik zou nu ook weer ongesteld moeten worden als mijn cyclus normaal is...ik verheug me er helemaal niet op! De voeding loopt nu jet zo lekker, manneke slaapt de nachten door, ik kolf beetjes extra om een voorraadje op te bouwen..en meneer is heerlijk tevreden tussendoor...ik hoop dat die menstruatie gewoon lekker weg blijft!
Hoe gaat het nu? Je zou als echt niets werkt domperidon kunnen innemen maar zou het wel overleggen met een laktatiekundige.
Hoi Hummeltje, Helaas nog steeds te weinig voor meneer.... Ik ben een tijd geleden ook al bij een lactatiekundige geweest en heb tips van toen nu ook weer toegepast... Ik kijk het nog even aan.. Het heeft toen ruim 2 weken geduurd voordat mijn productie weer op niveau was. Dat medicijn is me toen ook voorgesteld (omdat het opbouwen dus heel langzaam ging) en ik heb me er toen in verdiept. Zo ver wil ik toch niet gaan denk ik, ik heb er gewoon geen lekker gevoel bij. Dan geef ik toch liever een flesje.
Ik had dat ook echt extreem tijdens mijn menstruatie, maar hield een dag of 3 aan en daarna had ik extreme overproductie (opgewekt door het vele drinken van mijn zoontje) tot mijn eisprong etc. Ik wer der gek van e ben na 2 cycli aan de Cerazette gegaan en toen werd de boel weer stabiel.