Hi, cl is nu tien weken. Sinds een maand doet ze opeens ruim een uur over de voeding. Ze drinkt eerst vijf min goed, dan laat ze los om rond te kijken. Dan probeer ik haar weer te laten drinken maar lukt niet. Dan hapt ze aan en neemt ze drie slokken. Laat weer los en dit herhaalt zich zon 45 minuten. Na 45 min ben ik er wel klaar mee en moetikhAr eerst een half uur rechtop houden. Vaak een kwartier later begint ze aan heel mijn shirttelikken en wilt ze weer. Ik leg haar weer aan, en pas nu begint ze echt weer goed en minuten lang te drinken zonder los te laten. Nu moet ik haar weer een halfuur rechtop houden. En dit heel de dag om de 2-3 uur. Ben zon 1.5 uur bezig met voeden en omhoog houden .., ben er helemaal klaar mee... Zij is hierdoor ontzettend moe, heel se tijd aant gapen en ik ben t op helemaal zat. Oh en ze heeft geen pijn oidd tijdens t drinken, In de nacht drinkt ze wel gewoon in 15 min Heb trouwens een sterke tsr en veel melk, dus laat de eerste eruitlopen anders verslikt ze zich. Ze krijgt ook behoorlijk wat Achtermelk dus dat is het niet
Wat als je haar na de 5 min goed drinken weglegt? Misschien heeft ze dan al genoeg melk en is het daarna meer zuigbehoefte? Ik heb ook veel melk en sterke toeschietreflex. Inmiddels verslikt hij zich niet meer, en hij is steeds met 5 minuten klaar met drinken. Ik geloof ook echt dat hij dan al voldoende binnen heeft, want als ik met handkolf de kant kolf die hij niet gedronken heeft heb ik in 5 min 100cc en hij drinkt vast effectiever. Hier maakt hij pas sinds een week onderscheid tussen honger en zuigbehoefte. Eerder legde ik hem gewoon steeds aan bij zoeken en dronk hij, zo had ik soms ook lange sessies van drinken-loslaten en kort daarna weer willen. Maar hij spuugde veel en had erg veel krampjes... Toen begon hij ineens met loslaten als hij genoeg had en protesteren bij meer melk. En blijkt hij nog ontzettende zuigbehoefte te hebben, die hij bij mij niet goed kan voldoen omdat de melk te snel komt en mn borst nooit leeg genoeg is. Ik gaf eerst pink en nu speen, wou ik eigenlijk niet aan maar tjonge wat een verschil nu hij niet meer teveel melk krijgt. Geen onrustige voedingen meer en geen uren lang krijsende baby van de buikpijn van blijkbaar teveel melk. En hij groeit nog steeds goed, is tevreden en kan 5 uur slapen op die 5 minuten drinken. Spuugt nog eens een mondje maar geen hele voedingen meer. Dus misschien kun je ook eens proberen of ze niet gewoon genoeg heeft aan die 5 minuten drinken? Ze laat tenslotte zelf los... En daarna speentje voor zuigbehoefte?
Wat ik zou doen (omdat ik met een peuter daar geen tijd voor had) is na vijf minuten drinken de baby in de draagzak doen en weer verder gaan met de orde van de dag. Misschien valt ze dan in slaap, of niet, en komt vast gauw weer, maar dan zit je niet zo vast.
Ik zou kind even die 5 minuten laten drinken, dan gewoon in draagdoek en mijn eigen ding doen en als ze weer wil verder laten drinken.