borstvoeding tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ctje1987, 25 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Ik heb deze vraag ook gesteld bij het borstvoedingsgedeelte, maar daar zijn veel minder lezers en dus heb ik ook minder snel antwoord, vandaar dat ik het hier nog een keer probeer :)

Misschien een domme vraag, maar ik kan er nergens het antwoord op vinden, dus ik dacht: ik vraag het eens hierMijn zoontje is 9 maanden en krijgt nog steeds een paar keer per dag bv. Nu denken mijn man erover om binnenkort voor een tweede te gaan. Wat gebeurt er met je bv tijdens je zwangerschap? Stopt dat? Wordt het minder? Kun je blijven voeden? Iemand ervaring?

Dank jullie!

Liefs xxx

2. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    Volgens mij, zolang je kindje uit de borst blijft drinken produceer je melk en dat dus ook tijdens je zwangerschap.

3. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Ik ben zwanger en ik geef borstvoeding,bij veel loopt de borstvoeding toch wat terug,maar tot nu toe merk ik daar niks van(ben nu 13 weken zwanger).ook veranderd de smaak wat omdat de samenstelling wat verandert.voor het ene kindje maakt dat niks uit en drinkt stug door en de ander stopt er mee omdat de smaak niet aan staat of er volgens het kindje niet genoeg is.andere worden Je komt er vanzelf achter.
    Edit,ik merk dat mijn tepels wat gevoeliger zijn nu.maar het is niet pijnlijk met voeden

4. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    je kan gewoon blijven voeden. samenstelling zal veranderen, maar dat maakt verder niet uit. zo kan je starks ook tandemvoeden als je zou willen.

5. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Hej ik geef ook nog bv aan mn dochter. Er is wel minder voeding hier, maar ze krijgt igg 2x per dag.

6. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bedankt voor jullie reacties!! :)

7. samantha111

27 feb 2012
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook zwanger (nu 5 mnd), en mn 15 maanden kindje 'drinkt' nog steeds af en toe voor de troost. Soms 5 keer op een dag en soms maar 1 keer op een dag, op verzoek. Er komt alleen echt bijna niks meer uit dus het is echt meer voor de troost/gezelligheid.
    Ik had wel even wat gevoeligere borsten voor een paar weken lang en nu irriteer ik me vaak aan mn oudste aan de borst (schijnt normaal te zijn heb ik gelezen)... maar ik wil toch volhouden en hem niet spenen,, zodat hij strakjes evt kan helpen op gang brengen van de bv en helpen bij wegdrinken van stuwing bij de 2e... en het is ook supergezond voor hem weer natuurlijk!

8. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Mijn bv liep behoorlijk terug tijden mijn zwangerschap. Bij 4 maanden zwanger was t letterlijk op. Omdat ik graag wilde tandemmen heb ik droogvoeden nog even geprobeerd, maar dat was ze snel zat. Dus bij 4 maanden zwanger gestopt. Toen was dochter 10 maanden.
    Het verschilt naar mijn mening per moeder en kind. Loopt het wel of niet terug? Accepteert de kleine de wisselende samenstelling? Kan je vooraf niet voorspellen denk ik.

9. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hier kreeg onze derde nog bv dat ik zwanger raakte van onze jongste.
    Bij mij merkte ik wel dat ik op een gegeven moment bijna geen voeding meer had, maar evengoed wilde hij nog 2 keer per dag drinken.
    Het was niet fijn, want was echt wel erg gevoelig maar hij had er ech nog behoefte aan.
    Dat onze dochter 2 weken was en hij net 2 jaar was is hij zelf gestopt met drinken.

10. Emmanuelle82

Emmanuelle82 Actief lid

9 mrt 2013
    265
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb onze tweede doorgevoed tot ik 3 of 4 maanden zwanger was van de derde (zij was een maand of 14 toen ik ermee stopte)..

Qua hoeveelheid was het volgens mij geen probleem. Wel vond ik de combinatie niet zo goed kunnen eten door de misselijkheid en voeden best pittig. En ook waren mijn tepels heel gevoelig en heeft ze 2 keer flink gebeten, wat echt afschuwelijk voelde ;). Dat was voor mij het teken om te stoppen, ook omdat ik daardoor het idee had dat zij er wel klaar meer was ;).

Het is trouwens wel echt superleuk, 2 zo dicht op elkaar. (bij ons schelen ze 19 maanden. ). Ze kunnen nog lekkerder met elkaar spelen dan onze oudste (die bijna 3 jaar met de tweede scheelt) met de anderen kan spelen. Ook omdat ze lekker lang samen niet op school zitten. (maar ook een groter leeftijdsverschil is prima hoor, nu zit er bij ons ook weer ruim 2,5 jaar tussen). Het duurde bij mij, door de borstvoeding, trouwens wel lang voor mijn cyclus weer op gang was, best lastig, als je snel weer een kindje erbij zou willen ;)

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hier niet zo'n leuke ervaring. Ik raakte zwanger toen de jongste 10 maanden was en net voor haar eerste verjaardag liep de voeding heel erg terug en veranderde de smaak(ze wilde het ook niet meer uit een bekertje). Ze stopte van de ene op de andere voeding, tot mijn grote spijt. Ik was toen 8/9 weken zwanger.

Was mijn bedoeling om te gaan tandemen, maar helaas.

12. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Tandemmen is dat je oudste kindje en de baby samen drinken?

13. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Ja dat is idd tamdemen.vooral op het begin leg je je kleintje eerst aan en als die klaar is dan kan je oudste drinken.en als je erg last van stuwing hebt kan de oudste die wegdrinken.
    Op borstvoeding.com staat hier een mooi artikel over waar ook foto's bij staan.

14. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Heb het net even opgezocht, prachtige foto staat erbij.
    Ik had er nog nooit van gehoord. Ook nooit echt bij nagedacht.
    Ik heb maar een aantal dagen bv gegeven. Ik ben tijdens de bevalling helemaal in de war geraakt en heb direct psychiatrische hulp gekregen, het voeden is daardoor mislukt.
    Wel heel jammer. Wilde het wel heel graag. Word er soms wel emotioneel van.

Deel Deze Pagina