Heb laatste dagen beetje drukkend gevoel in me buik. Sins vandaag steeds kleine beetjes plassen..dus ik ff urine gebracht zegt de assistente dat ze twijfelen. Morgen weer brengen en dan word het op kweek gezet. Dan ik het dinsdag pas. Maar stel dat het nou wel blaasontsteking is..dn is het dinsdag toch al wel erger geworden lijkt me? Of kan het zijn dat me ki dje op de blaas drukt..ben pas 16 weken
Het kan heel goed een blaasontsteking zijn. Tijdens de zwangerschap merk je dat niet altijd.. Ik kreeg rond de 19/20 weken opeens harde buiken omdat ik een blaasontsteking had zonder dat ik het wist.
Kan heel goed blaasonsteking zijn. Ik heb vanaf week 18 tot week 30 met blaasonsteking gelopen. Kweek na kweek, AB-kuur na AB-kuur en nu sinds een week of 3 ben ik er pas vanaf. Je bent er gewoon optijd bij dus mocht het een onsteking zijn krijg je een kuurtje en normaal gesproken ben je er dan zeer snel vanaf.
Ik heb hetzelfde gehad vorige week. Ook urine op de kweek laten zetten en moest bijna een week wachten. Bij mij is er verder niets uit gekomen en hebben de klachten toch gewoon met de zwangerschap te maken. Soms komen bepaalde afwijkende waardes van de urinestrips door afscheiding, als ze het op de kweek zetten kunnen ze echt zien of er iets aan de hand is.
Een week wachten is niet zo erg. Het is juist goed dat ze het op kweek zetten. Als er dan een bacterie in zit, kunnen ze met een kweek gelijk zien om wat voor bacterie het gaat. Niet elke bacterie is gevoelig voor elke antibiotica. Zo voorkom je die dat je een kuur voor niks krijgt.
Heb vanmorgen weer urine ingeleverd en de rest is op kweek gezet. Week wachten dus. Uit de test kwam dat ik geen blaasontsteking heb. Dus vraag me af of er nog wat uit de kweek kan komen? Mn onderbuik voelt zo iritant hard aan harde buiken nu al?
ja kan nu al. harde buiken zou het van het weekend lekker rustig aan doen. ik heb met 23 weken blaasontsteking gehad. god wat deed dat zeer. dacht dat ik opeens hele erge BI had. totdat ik amperkon lopen door steken rechts. en toen bleek het een beginnende bl;aasontsteking te zijn en kan wel koppen want ben gbs drager dus dan heb je dat sneller
Hebben ze het niet even gestickt voor je in de praktijk?? Dat doen we hier op mn werk vaak genoeg.. je kan gewoon een teststripje erdoor halen en dan kunnen ze zo zien of ie afwijkend is.. Gelijk op kweek zetten duurt idd lang. En als je klachten blijft houden/erger worden gewoon weer even contact met je huisarts..
Ja met zo een stick kwam er niks raars uit. Maar zowiezo is het op kweek gezet. Maar met gewoon vaak plassen en zo een drukkend gevoel of je broek te strak zit. Dus ik dacht echt blaas ontsteking. . Maar nu weet ik het dus niet meer
Ik heb paar weken geleden een blaasontsteking gehad. Vorige week dacht de Verloskundige dat ik het misschien weer had vdus had ik een plasje naar de dokter gebracht. Er zaten een paar cellen in en om zeker te weten ging het ook op kweek. Ik hoefde alleen geen week te wachten maar 1 dag. Dag erop belden de assistent op om te zeggen dat ik toch geen blaasontsteking had. Ik had wel bij het plassen vorige week ook een soort drukkend/trekkend gevoel ze gedachten dat dat gewoon bandenpijn was. Nu geen klachten meer. Wel veel plassen maar mijn kleine ligt veel tegen de blaas of schopt ertegen.
Oke beter dat als blaasontsteking natuurlijk ik moet helaas nog tot vrijdag wachten. Maar zou je kindje al tegen je blaas kunnen drukken met 16 weken?
Ik voelde mijn kleine ook al eerder dan 16weken in mijn buik dus neem aan dat die dan al tegen je blaas aan kan kan drukken.
Met 23 weken ofzo had ik ook veel harde buiken, drukkend gevoel etc. Dus heb ik urine weg gebracht naar de huisarts en daar kwam Niks uit. Bleef klachten houden dus 2 dagen later naar ze gyn en die vonden wel blaasontsteking ... Kuurtje AB en toen was 't over.