Dag allemaal,. Ik geef mijn zoontje BV. Al vanaf t begin is t een kind dat graag en goed drinkt, hij is ook groot, hij is lang ook vooral. Hij slaapt snachts goed, van 22:00 uur tot 04:00 uur en dan door tot 08:00 uur zo ongeveer, dus dat is best luxe! Zijn laatste voeding is een gekolfd flesje om m aan de fles te wennen en dan weten we zeker dat hij goed heeft gedronken, werkt zo dus prima voor ons. Maar overdag.... Elke 2 uur heeft hij honger, heel soms wat langer ertussen maar soms ook maar 1,5 uur. Zo zitten we dus nog opde 8 voedingen en ben ik de hele dag bezig met voeden naar mn idee Hij heeft dan ook duidelijk echt trek en drinkt flink. Ik kolf rond de 200 cc savonds dus met de productie lijkt niks mis. Is t normaal dat hij zoveel/zovaak nog komt?? Ik heb wel geprobeerd t een beetje uit te stellen maar dat is eigenlijk zonder succes, hij heeft gewoon echt alweer trek!
Is heel normaal hoor. Maar ik ken het gevoel. Ik voel me ook af en toe een melkkoe Mijn zoontje is net drie maanden en ik merk nu sinds de afgelopen week dat hij er toch meestal 3 uur tussen laat. Het komt dus vanzelf
Ik zou er gewoon aan toe geven. En ik denk ook juist omdat hij 's nachts zo goed slaapt, dat hij overdag zich gewoon goed vol tankt zodat hij in de nacht wat langer kan slapen. En je geeft zelf al aan dat rekken eigenlijk niet werkt, dus ik denk dat dan de enigste optie gewoon toegeven is. 8 voedingen is niet eens heel gek hoor. Hier was ik toen al over op de fles, maar mijn zoontje kreeg ook nog wel 6 of 7 flesjes op een dag toen hoor.
Bij BV zijn 8-12 voedingen over 24 uur heel normaal . Je hebt kans dat hij overdag vaker komt omdat ie s nachts al best mooie blokjes slaapt. Ik merk het met mijn dochter ook. Zij maakt 2 blokken diepe slaap per 24 uur. Een blokje van 4 soms zelfs 5 uur aan het eind van de ochtend tot ver in de middag en een blok van 5 uur van 19.00 of 20.00 tot 1.00. In de tussenliggende uren wil ze heel vaak elke 2 uur drinken maar soms zelfs elk uur ( met name vroege ochtend en vroege avond). Ik geef hier maar gewoon aan toe. Ze schijnen vanzelf meer ritme te krijgen en steeds effectiever te gaan drinken waardoor er langer tussen de voedingen komt. Je baby is nog maar 8 weken he, is nog piep jong .
Ja haha indd een melkkoe. Niet echt erg maar wekl onhandig en niet altijd prettig, zo weinig tijd voor jezelf en plannen is er ook al niet bij.... Maar dan laat ik t maar zo, nou kan t niet echt anders maar k begon wel te twijfelen of t "normaal" was, zovaak drinken!
Heel normaal! Tussen de 8-12 voedingen per 24 uur is niet vreemd. Meer ook niet. Minder zou ik zelf te weinig vinden voor zo'n kleintje. Dus lekker elke 2 uur voeden. Is goed voor je kindje!
Sluit me helemaal aan bij overige dames. 8 voedingen is hartstikke netjes . Mijn kids hebben het lange tijd op 12 per 24 uur gedaan . Maar... voedingen gingen wel steeds sneller toen ze ouder werden. Sneller een borst leeg, maar 1 borst per keer. Wordt ook makkelijker om ze goed aan te leggen e.d. (vond ik tenminste) En je raakt zelf heel bedreven .
Ik zit nu bij 8 maanden nog steeds op zo'n 7 a 8 voedingen , maar die zijn zo gepiept hoor, meestal binnen 10 minuten, dus dan wordt het veel makkelijker, volgens mij ging het drinken bij mijn dochter rond de 3 maanden ineens veel sneller en effectiever. Bij mijn zoon kan ik het niet zo goed meer herinneren, maar volgens mij was die ook de eerste maand al een vrij vlotte drinker, dus die had een minder duidelijk omslagpunt wat dat betreft.
Wat gek ! Alsof ik mijn eigen verhaal lees ! Ook 8 weken nu en de tijden van de voedingen zijn ook het zelfde, overdag ook maximaal twee uur tussen de voedingen vaak inderdaad na anderhalf uur al hongerig. Ik kolf alleen niet voor thuis, alleen als we ergens heen gaan of me borsten zitten overvol. Ik zit er alleen niet zo heel erg mee, denk dat het normaal is, ik denk dat het vanzelf wel goed komt. Hij groeit goed dus je hoeft je geen zorgen te maken. Het is overdag wel lastig (vind ik) tussen de voedingen door probeer ik zo snel mogelijk mijn eigen ding te doen (huishouden werk ed.) maar voor je het weet heeft hij al weer honger ! Ik probeer er van te genieten ik vind de tijd al zo snel voorbij gaan hij groeit zo snel straks past hij niet meer op me schoot zo bekijk ik het en geniet van elk moment dat hij zo klein fijn en vredig bij me ligt. Ik wacht op de volgende regeldagen, denk dat daarna weer iets meer tijd tussen de voedingen komt te zitten.. Dat hoop ik tenminste