Shit! Melk niet goed meer :-(

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Gember, 4 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gember

Gember Actief lid

6 jan 2017
    371
    140
    43
    Vrouw
    Jeugdzorgwerker gehandicaptenzorg
    Gelderland
    De titel zegt het al..
    Mijn moeder heeft om half 6 per ongeluk 30 cc bedorven afgekolfde melk gegeven. Enig idee hoe erg dit is? Ze heeft alles opgedronken en is tevreden geweest. Ligt nu sinds half acht te slapen.

Ik snap ook echt niet waarom het bedorven is. Komt gewoon uit de vriezer. Baal ervan.

2. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Hoe weet je dat het bedorven was dan?

3. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

En denk dat als het echt bedorven was ze er wel van had moeten spugen, denk dat er niets aan de hand is :)

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Waarom denk je dat het bedorven is? Melk uit de vriezer smaakt altijd anders dan verse melk..

5. HvO

HvO Niet meer actief

Daarnaast kan het gebeuren dat de melk scherp of zepig ruikt na het ontdooien of nadat het een tijdje in de koelkast heeft gestaan. Dit komt door de werking van enzymen in moedermelk, dit is een natuurlijke reactie. De melk is dan dus niet bedorven en kan gewoon gegeven worden.

https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/282-bewaren-van-moedermelk

Ik heb ook wel eens gedacht dat bv bedorven was. :|

6. Gember

Gember Actief lid

6 jan 2017
    371
    140
    43
    Vrouw
    Jeugdzorgwerker gehandicaptenzorg
    Gelderland
    Ik knoeide een druppeltje en stopte dit in mijn mond. Doe ik anders nooit omdat ik dat een vies idee vind, maar deed het nu per ongeluk. Het was kei bitter! Deed bijna pijn aan mijn tong. Daarna rook ik eraan en het rook naar schimmel.

Ik heb mijn kolfapparaat geleend en er zat toen een klein beetje schimmel in de luchtslangetjes. Heb ik helemaal schoon gekregen, dacht ik. Nooit geen problemen gehad hoor. Ik ruik eigenlijk altijd even aan de melk voordat ik het geef. Maar was ik nu vergeten...

Ik heb net meteen nieuwe slangetjes gekocht. Ik denk dat t ook wel mee valt bij dr anders had ze allang gespuugd ofzo of gehuild. Maar ik blijf het gek vinden dat ze gewoon de hele fles heeft opgedronken. Gelukkig was t maar 30 cc.

7. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Als het bedorven was geweest, had je kindje het wel geweigerd.

8. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Melk uit de vriezer kan ontzettend stinken... dat is niet bedorven maar komt door de enzymen in de melk die vast het verteringsproces in gang zetten. Je kunt dit voorkomen door je melk eerst te pasteuriseren voor je het invriest maar is niet nodig als je kindje de melk gewoon drinkt.

Is de melk echt slecht dan zou je kindje het niet drinken.

Deel Deze Pagina