ik moet in het ziekenhuis bevallen en wil ook geen bv geven , ik weet dat ze in het ziekenhuis nutrilon geven , kan je dan als je thuis bent zo over stappen naar similac ? of is het dan beter om langzaam af te bouwen van de nutrilon ( dus toch 1 pak te kopen ?)
Je kan een kant en klaar pakje van Nutrilon in huis halen: 200 ml. Altijd handig, ook als je moet bijvoeden
Ik ga ook voor BV maar als die niet zou lukken is een pak flesvoeding zo gehaald, toch? ik heb al wel 2 flesjes in huis.
Ik zou aanraden niets in huis te halen. Het is heel gebruikelijk dat borstvoeding de eerste dagen moeizaam gaat. het is dan heel belangrijk juist GEEN flesvoeding te gaan geven, omdat dan het risico dat het niet lukt met de borstvoeding groter wordt. Mocht het zo zijn dat je bv niet goed op gang komt is het belangrijk zo vaak mogelijk aan te leggen, en als je dan flesvoeding hebt gegeven doe je dit dus niet en is de kans groter dat het niet gaat lukken ook. In mijn geval ging het de eerste drie dagen heel moeilijk omdat mijn zoontje heel slaperig was en niet wilde drinken. op advies van de VK heb ik toen een beetje afgekolfd (ik had zat melk) en in een flesje gegeven. Hij had namelijk geen energie om zelf te drinken. op een lepeltje kan ook. wel steeds borst aanbieden, en de fles alleen maar om hem genoeg energie te geven het te proberen, dus niet hem voldaan laten zijn ermee. Hij ging uiteindelijk prima drinken, ik heb 8 maanden bv gegeven! En nogmaals, mocht je bv moelijk op gang komen is het des te belangrijker om geen flesvoeding te geven want dan stimuleer je je borsten niet. En mocht het echt niet lukken dan is flesvoeding zo gehaald. Maar dat kost meer moeite dan als je het al hebt staan, dus zul je het langer proberen!
wat ik vergat te zeggen, ze hebben na de geboorte genoeg reserves om het een paar daagjes vol te houden in noodgevallen...
hmm ja maar mijn kind bleef maar huilen huilen huilen 's nachts uren aan de tiet en nog niet verzadigd, wat was ik blij met een kleine pakje nutrilon in huis hij had het op en sliep zo 8 uur achterelkaar door....
ik heb bijna 2weken borstvoeding maar gegeven, omdat het heel erg pijn deed bij mij.. ze had een hele sterkte zuigreflex, vandaar dat ik over gegaan was naar flesvoeding. ik lag toen nog in het ziekenhuis op de kraamafdeling, en daar ging ik toen over op nutrilon. thuis zijn we over gegaan naar nutrilon omneo omdat ze heel veel last had van krampjes, en een moeizame ontlastig had.
die van mij at al 50 op de eerste dag haha moet je niet met 10 ml aankomen bij een grote baby met suikerwaardes die niet kloppen, vind het gewoon zielig om je kind zo tekort te doen door 3 dagen niets te laten eten (lekkere start.. tuurlijk moet je met BV opbouwen maar als je ziet dat het niet gaat geef je het toch wat anders, van mijn part met lepel of pipet als je geen flesje wilt gebruiken) ik laat jou toch ook niet 3 dagen zonder eten geloof me na je zwangerschap heb je ook reserves opgebouwd maar niemand die jou zonder eten laat zitten..
Jawel hoor! Kan prima! De borstvoeding heeft gewoon tijd nodig om op gang te komen. En dan is het dus idd zo dat je kindje de eerste dagen weinig tot geen melk binnen zou krijgen. Maar door heel vaak aan te leggen komt je productie sneller op gang en zal je kindje 'eerder' voeding krijgen . Verder ben ik het wel met kaatje eens als ze zegt -> Ik zou aanraden niets in huis te halen. Het is heel gebruikelijk dat borstvoeding de eerste dagen moeizaam gaat. het is dan heel belangrijk juist GEEN flesvoeding te gaan geven, omdat dan het risico dat het niet lukt met de borstvoeding groter wordt. Mocht het zo zijn dat je bv niet goed op gang komt is het belangrijk zo vaak mogelijk aan te leggen, en als je dan flesvoeding hebt gegeven doe je dit dus niet en is de kans groter dat het niet gaat lukken ook.
Ik heb 2 van die minipakjes kant en klare voeding in huis gehaald. Gewoon fijn om toch iets achter de hand te hebben. Flessen enzo heb ik niet in huis, ik hoop die pas nodig te hebben met een week of 8-9, bij het kolven
en daarom blijft het huilen van de honger? Misschien de eerste dagen dat ze erop voorbereid zijn maar een baby van 3 weken oud die honger heeft wil echt wel eten hoor