nee maar ging erover of het handig is om in huis te halen en ik zeg ja.. altijd handig om al is het maar 1 pakje in huis te hebben misschien dat je het de eerste dagen neit nodig heb maar er kan een moment komen midden in de nacht dat je blij bent dat je het in huis hebt
Vorige keer niets in huis gehaald. Na 2 dagen niets binnen te hebben gekregen, heeft ze de volgende ochtend wat Nutrilon gehad, wat we toen gewoon hebben gekocht. Het arme kind kon alleen maar huilen, nee, krijsen van de honger. Daarna ging het gelijk een stuk beter. Zelf had ik ook de energie niet meer na een zware bevalling om de hele nacht met een huilend kind op schoot te zitten. BV is daarna gewoon goed op gang gekomen. Voor de volgende haal ik denk ik wel een pakje in huis, mocht ik het op een zondag nodig hebben, dan hoef ik niet moeilijk te doen.
Nou mijn baby was echt niet op voorbereid om 3 dagen geen eten te krijgen. Op de tweede dag heeft hij alleen maar liggen krijsen en lag de hele tijd zijn handjes op te eten en helemaal niet slapen. Gelukkig had mijn kraamzorg een proefpakje bij zich en heeft hem toch 10 ml. voeding gegeven en toen was hij weer tevreden. Het zou misschien geen kwaad kunnen, maar daar dacht mijn baby heel anders over en ik kan hem geen ongelijk geven.
ik bedoel 8x 10ml . Of dronk jouw kindje meteen 8x 50 ml. Lijkt mij veel voor een pasgeborene op de eerste dag maar ja ..... Mijn dochter was ook niet de lichtste. Ze woog 3635 gram en kreeg de eerste dag 10ml per voeding en zo werd dat per dag met 10 ml opgebouwd.
ja ik zat ook al te kijken dat ik dacht dat kan nooit want elke baby ongeacht de grootte begint met 10 ml per keer per dag, nooit zal er 50 ml gegeven worden vanaf de geboorte omdat het maagje dat simpelweg niet aankan vandaar dat het ook per dag met 10 ml opgebouwd zodat je aan het eind van de eerste week zo rond de 80-90 ml per fles zit. ik zou mijn kind nooit 3 dgn kunnen laten huilen van de honger, al komen ze met tig bewijzen dat zon kindje er op voorbereid zou zijn, al komen ze met tig bewijzen dat ze dat makkelijk aankunnen weet ik veel wat nog meer, ik zou me supersuper slecht voelen als ik mijn kind zo zou laten huilen omdat de borstvoeding niet op gang zou komen, dan maar flesvoeding tussendoor tot de bv wel goed loopt, goed blijven kolven, goed blijven aanleggen en toch tussendoor wat flesvoeding hetzij via lepel hetzij via pipet of wat dan ook, maar nooit 1 haar op mijn hoofd die het kind zou laten huilen. on topic ik heb het alle keren in huis gehaal in het begin niet nodig gehad, maar uiteindelijk blij dat ik het in huis had en mijn man er niet op uit hoefde te sturen in de avond. altijd makkelijk want je weet maar nooit.
Aan de ene kant denk ik dat het misschien wel handig is om wat babyvoeding in huis te hebben. Aan de andere kant denk ik dat je misschien sneller geneigd kan zijn om de flesvoeding te gebruiken als borstvoeding niet gelijk goed op gang komt.
Ik wilde geen flesvoeding in huis halen, mijn vriend wel, dus hebben we een paar pakjes kant en klare melk gekocht. Ik geloof dat het Nutrilon was. Ik zou het niet in huis halen, je bent sneller geneigd het te geven als je kindje huilt. De 2e nacht lukte Eva het niet goed te happen, tot mijn en haar frustratie. Dat was niet zo leuk en ik heb toen gezegd, stop de fles er maar in. Maar mijn vriend was net zo gemotiveerd voor de bv als ik, maar had geen last van terroriserende hormonen , dus dat hebben we niet gedaan, maar gewoon volgehouden en het ging snel beter. De productie kwam echt heel snel op gang, dat zou waarschijnlijk minder zijn geweest als we wel ook flesvoeding hadden gegeven. En het was ook echt niet nodig. En in principe komt bij niemand de bv 'meteen' op gang, dat kost toch altijd wel minstens 2 dagen, maar vaak ook 4 of nog langer. Bijvoeden is dan helemaal niet nodig, een kindje heeft wel wat reserves en daarom mogen ze ook 10% afvallen. Pas als ze teveel gaan afvallen, hebben ze misschien bijvoeding nodig, maar dan ben je alweer een paar dagen verder en kan je het gewoon overdag ergens halen.
Ik had het wel in huis, nu nog steeds (nr 1 omgeruild voor nr 2), maar op de moeilijke momenten heb ik regelmatig met het pak in mijn handen gestaan. Uiteindelijk er niet aan toegegeven. Was niet makkelijk. Ik heb Camila echt wel 20 keer aangelegd per dag en dat werkte goed. Op zondagnacht geboren, de eerste dagen iets afgevallen en op donderdag al boven het geboortegewicht.
Mee eens Het duurt eenmaal een aantal weken voor het goed op gang is. Maar, hou er wel rekening mee dat je niet in een weekend zomaar een pakje flesvoeding kan halen bij de apotheek, sommige doen daar erg moeilijk om/over.
En als de productie de eerste week heel slecht op gang komt zoals bijvoorbeeld bij mij? Ik wilde ook niet gaan bijvoeden omdat ik van iedereen maar hoorde dat ze de eerste paar dagen niets nodig hadden maar ik ben blij dat mijn moeder en mijn man mij over gehaald hebben. Want een schreeuwend, gillend kindje dat de hele dag zijn handjes aan het opeten was en echt geen minuut sliep van de honger is geen pretje. Ik ben blij dat de kraamverzorgster een proefpakje bij zich had want als ik op mijn melkproductie had moeten wachten dan was mijn kind verhongerd. Want pas na een week kwam er een druppel uit. Dus het is echt niet zo'n slecht idee om een klein pakje thuis te hebben voor de zekerheid. Of je moet je kindje zien honger lijden.
Nee hoor want daar ben je toch zelf bij, ik zou het wel in huis halen maar echt alleen gebruiken als daar noodzaak toe is. De eerste 24 uur hoeft je baby trouwens niets te drinken mocht het daarna echt een probleem worden dan kan je altijd bijvoeden maar je hoeft niet per direct over op de fles. Je hebt de eerste dagen nog kraamzorg en die geven je tegenwoordig goed advies over bv als je dat van te voren hebt aangegeven, er word echt niet zomaar een flesje gemaakt als jij dat niet wilt. Ach en gebruik je het niet dan gooi je max. 2 euro weg....
Dit schreef ik onder andere: Pas als ze teveel gaan afvallen, hebben ze misschien bijvoeding nodig, maar dan ben je alweer een paar dagen verder en kan je het gewoon overdag ergens halen. Dus ja, als het te lang duurt, is bijvoeding wel nodig. Maar de eerste paar dagen hoeft het in principe niet, dan moet je gewoon aanleggen (ik heb de eerste nacht Eva bijna alleen maar aan de borst gehad) en na die eerste dagen kan je altijd nog een pak in huis halen, als je het idee hebt dat het niet snel genoeg op gang gaat komen. Je hoeft het dan dus niet voor de bevalling te halen. Ik ben trouwens aan het begin van de avond bevallen, Eva wilde in eerste instantie niet drinken. Toen de kraamhulp weg was nog niet echt, pas die nacht wilde ze wel gaan drinken. Maar in mijn kraamplan stond: Eva mag aangelegd worden als ze honger heeft. Maar het hoefde dus niet. Eva heeft pas ongeveer 5 uur na de bevalling voor het eerst een beetje gedronken. Mamalieske, ik weet niet hoe jij na de bevalling was, maar ik was echt wel een beetje labiel te noemen . Achteraf had ik het voor mijzelf een stuk 'veiliger' gevonden om geen flesvoeding in huis te hebben. Want dan kan je er ook niet te snel naar grijpen (midden in de nacht zou ik dan toch liever proberen weer aan te leggen dan mijn vriend naar de apotheek te laten gaan...).
Nou ik heb makkelijk praten eigenlijk want ik heb fv gegeven maar ik geloof dat als je echt heilig overtuigd bent dat je bv wilt geven je niet zomaar naar de fv zult grijpen ook al staat die in de kast. Maar ik kan me de frustratie wel voorstellen als het niet wil vlotten. denk dus echt dat je voor jezelf moet nagaan of de drempel daarmee lager kan worden.
Ik had het ook niet in huis gehaald, maar toen m'n kleintje na 2.5 heel hard voeding nodig had, zijn we toch maar snel gaan halen en zijn we gaan bijvoeden. Ik was er niet blij mee dat het moest, maar achteraf wel. Ik legde tig keer aan, ze hapte perfect, zoog heel goed en was heel goed bezig. Maar ze bleef afvallen en werd steeds kouder en toen bleek dus gewoon dat ze nog niks binnen had gekregen omdat ik nog helemaal geen productie had. Geen kwestie van 'nog niet goed op gang', maar gewoon niks. Man, wat voelde ik me schuldig zeg. We zijn toen dus snel een kolf gaan huren en fv gaan kopen, hebben met fingerfeeding een paar dagen bijgevoed en na een weekje kon ik haar gewoon volledig aan de borst voeden en kon de fv weer weg. Daarom zou ik het bij een volgende dus zeker wel in huis halen, al is het maar voor mn eigen gemoedsrust.
apotheek verkoopt ook babyvoeding, dus mocht het geval zijn dat de kleine teveel is afgevallen en wat bijgevoed moet worden dan kan dat daar (dus ook op zondag) gehaald worden! Ik had niets in huis, puur om de reden dat ik bv wilde geven en er misschien te snel aan toe gaf om kv te geven als het even tegen zat. Thijs was wat teveel afgevallen en heeft mijn man bij de apotheek op zondag kv gehaald. Dat hebben we met een lepeltje gegeven en ik ben gaan kolven. De volgende dag was het niet meer nodig. Ik kreeg gelukkig stuwing! De volgende keer zou ik het precies weer zo doen. Dus niets in huis!
Ik had ook zo'n pakje kant en klare nitrilon gekocht. Ik heb het niet gebruikt want mijn borstvoeding kwam goed op gang. De reden dat ik het gekocht had was omdat ik net voor de kerst was uitgerekend en ik bang was dat met kerstmis nergens flesvoeding zou kunnen krijgen mocht het nodig zijn. Uiteindelijk is het kleine monstertje pas 8 januari geboren, in het ziekenhuis en ging de borstvoeding al best goed voor ik naar huis ging.
Omdat er zoveel positieve verhalen over similac flesvoeding was, wou ik daar ook een pakje van halen voor de zekerheid. Ben hier bij de kruidvat, etos en albert heijn geweest en geen van drieen had similac. Een DA heb ik niet gezien. Dus dat is toch best wel jammer. Heb nu maar een pakje friso flesvoeding gekocht. Hebben ze similac misschien bij de Dekamarkt?
Ja hoor, gewoon in huis gehaald... Ook al ben ik gestart met BV, maar ik was echt niet van plan om midden in de nacht (zul je altijd zien dat je t dan nodig hebt)voeding voor mijn kind te moeten halen, omdat de Bv op dat moment niet voldoende zou zijn.. Sorry, ik ben van mening dat als je BV wil geven en je dit hebt aangegeven ook bij je kraamzorg dat ze hierin begeleiden in je kraamweek.. Zeker als het niet lekker loopt! Is bij mij ook gedaan, proberen, proberen, proberen etc. Maar ja, als t niet werk, dan niet he.. Dan FV.. En ik hoefde dus mooi m'n huis niet meer uit om het in huis te halen toen de NOOD hoog was..
Zou het inderdaad gewoon voor de zekerheid halen, want wat als het niet op gang komt..? Maar dan wel flink doorbijten met de bv hoor, want de eerste dagen bv geven is niet per se makkelijk.... Grappig genoeg, ik had het zelf niet in huis hoor, nie eens over nagedacht dat het misschien niet zou lukken met de bv, ging er vanuit dat dat gewoon zou werken en dat deed het ook, dus uiteindelijk ook niet nodig gehad.