Hoeveelheid fles

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Robijntje82, 11 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robijntje82

5 nov 2008
    64
    0
    0
    Hoi, mijn zoontje is bijna 6 weken , hij krijgt ongeveer sinds een week volledige flesvoeding 7 flessen van 120 ml met 4 schepjes dus 135 voeding , maar ik vraag me af of dat niet weinig is, ik lees dat baby's rond de zes weken veel meer drinken.

Bij zijn geboorte woog hij 3340 gram en bij de eerste controle op het CB woog hij 4340 gram

Hij is eigenlijk wel tevreden en komt optijd voor zijn voeding maar hij komt ook wel is om de 2 uur , ik geef HA dus dat is al lichtverteerbaar zou ik niet gewoon meer kunnen geven?

groetjes

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    je zou een dagje 150+5 kunnen geven en kijken wat hij op kan
    en als dat goed gaat en hij komt om de 3 uur is goed toch

3. fantasy

fantasy Actief lid

24 jul 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Inderdaad, proberen een wat grotere fles te geven en dan zien hoeveel hij drinkt. Waarschijnlijk gaat dan ook wel de tijd tussen de flessen omhoog. Bij ons was het zo dat als de tijd tussen de flessen korter werd en hij met gemak zijn flesje leegmaakte (en eigenlijk nog wel meer zou willen), het tijd werd voor meer in zijn flesje.
    Het is een idee om de hoeveelheid omhoog te doen bij de eerste voeding van de dag ipv midden op de dag te beginnen met een grotere fles. Bij ons werkte dat beter. Je zult merken dat als de hoeveelheid per fles omhoog gaat, er dan binnenkort ook wel een voeding af gaat vallen als de tijd tussen de flessen groter wordt.

4. Robijntje82

5 nov 2008
    64
    0
    0
    Bedankt voor jullie advies, ik ga hem proberen wat meer te geven ,zie idd gauw genoeg of hij het op drinkt en of en dan wat meer tijd tussen gaat zitten

Deel Deze Pagina