Goedemiddag, Ik ben nu in mijn 19e wk en kom net van de verloskundige. Lees nu net op de zwangerschapskaart wat dingen die niet besproken zijn nog en heb daar paar vraagjes over. - Wat is kdc bij 24 wk ivm BMI >30? - 30 wk RAL en anti D spuiten Ik heb bloedgroep O negatief en ze heeft wel uitgelegd dat ik bij 30 wk opnieuw bloed moet prikken enzo.Verder was alles goed en was ze gewoon positief. Is dus niet dat ik me zorgen maak vraag me alleen even af wat die afkortingen betekenen en wat het inhoudt. Ze zei ook nog iets over een glucose test ofzo over een paar weken (was nu 6,4 niet nuchter). Hoor graag of jullie weten wat dit allemaal betekent (ga er natuurlijk vanuit van wel, haha).
hoi bij 24 weken krijg je een glucose dagcurve, dat betekent dat opnieuw je bloedglucose wordt gecontroleerd, maar dan 3 metingen. Dit ivm je BMI, daardoor heb je iets meer kans om zwangerschapsdiabetes te ontwikkelen. Bij 30 weken zal nogmaals bloed afgenomen worden omdat je rhesusfactor negatief hebt, dan krijg je ook de spuit met antistoffen, die heet RAL. Dit is de normale procedure en is niet ernstig. Mirjam