Hi! Vraagje.. Ik heb mijn dochter tijd getroost met de borst savonds en snachts.. Dit omdat niets hielp toen ze nog kleiner was, en ze pak(te) geen speen. Nu is ze 10 maanden, en word nog regelmatig wakker savonds en snachts. Regelmatig zeg ik, omdat het naar mijn idee meer is dan een gemiddeld kind van haar leeftijd. Maar dat maakt me verder niets uit, het gaat me er om dat als ze wakker word ik haar dus weer troost met de borst.. 2/3 slokken en ze tuttelt weer in slaap, ik koppel haar los en leg haar terug. Ook absoluut geen moeite voor mij, maar vraag me toch wel af of er tips of adviezen zijn om haar zonder aan te leggen weer in slaap te krijgen. Vind het eigenlijk wel tijd dat ze nu ook wat langer door slaapt, ik denk dat wanneer ze een beetje wakker word meteen naar de borst verlangt en het gebruikt als speen.. X
Extra info; Ze slaapt om 19;00, word rond 23:00 wakker ( alsof ze ruikt wanneer ik boven ben, tien minuten later word ze altijd wakker haha) en snachts nog vaak zon 2/3 x verschillende tijden. En smorgens rond 07:30 weer wakker.
De enige tip is: haar niet meer aanleggen. Maar is dat wat je wil? Ik lees niets vreemds voor een kindje van 10 mnd...
Nee ik wil haar ook absoluut niet laten huilen. Fijn dat ne niks vreemds leest, bevestiging is ook finn ipv tips of advies..
Haha ok. Nee ik lees niets bijzonders. Een gemiddelde is ook maar een gemiddelde he... Mijn jongste is 9mnd en die doet veel nachten ongeveer hetzelfde. Soms iets meer soms iets minder. Bij mijn oudste ben ik de nachtvoedingen met 22 mnd zelf gestopt, maar dan heb je het over een heel andere leeftijdscategorie. Je kunt ook kijken of ze akkoord gaat met wat slokjes water ( als ze al ander drinken krijgt) misschien heeft ze wel gewoon dorst.
Op die leeftijd zou ik gewoon aanleggen. Ik ben het bij beide kindjes gaan sturen rond 15 mnd. Dan begrijpen ze zoveel meer.
Ze is 10 maanden, en ben tot nu toe nog nooit savonds weg geweest ivm hiermee. Ik zou toch nu graag een avondje er tussenuit willen, hoe ga ik dat dan doen? Ze pakt geen fles..
Hier het zelfde en vriendinnen vragen al elke X kom even avond bakkie doen etc maar helaas avond kan ik niet weg want doet precies zelfde als jou gaat om 20U slapen en wanneer ik ga slapen dan wilt die ook drinken en dan meestal in de nacht zo 2a3x nog maar heeft wel een speen maar die gooit die zo weg Hahah toch echt de borst is die naar op zoek van acht was het zo dat die wakker werd om 01 U en toen besloot wakker te blijven tot half 4 nou ben nu echt gebroken
Gewoon niet aanleggen. Speen zou ik niet proberen, daar zit ik nou meer te worstelen om af te bouwen. En zoals hierboven staat water aanbieden uit een flesje of een doekje geven, pakken ze ook soms in hun mondje om te sabbelen. Als je 2 nachten niet doet zal ze het gewoon niet meer naar vragen. Ik heb om deze redenen nooit mijn borsten gebruikt om te troosten. Het is eten en geen speen.
Bij mijn andere kinderen die gaf ik bv en fles en toen ben ik de speen gaan afbouwen door elke X als wakker werden klein flesje water aan te bieden voor zuigbehoefte en na paar dagen waren ze er vanaf.
Belangrijker is dan dat jouw partner ( als je die hebt) een manier vindt voor hem en jullie dochter die werkt. Dat zal even lastig zijn, maar uiteindelijk zal het wel lukken. Als hij er liefdevol voor jullie kind kan zijn. Als moet hij rondjes lopen/ autorijden/liedjes zingen....maakt het uit. Laat hem zijn weg zoeken samen met haar. Dat geef jij haar een voeding, ga je weg en laat hun hun ding doen.
Het is vooral eten, anders zouden kinderen die fles krijgen ook nooit binden aan hen moeder. Maak het niet meer dan het is . Word moe van dat overdreven hippie gedoe. Borstvoeding is goed voor je kind en zijn afweersysteem en alles wat erbij komt zijn het emotionele moeders die meer van maken.
Ik ben er met veertien maanden mee gestopt, toen had ik het gevoel dat hij er wat van begreep en toen kon ik gem ook makkelijk op een andere manier troosten.
Het is hoofzakelijk eten ja maar ook troost en de geur van je alles bij elkaar en een gewoonte wat ze nodig hebben tot ze er zelf genoeg van hebben Heb er 4 de andere ben ik nooit zo ver gekomen omdat ze erfles bij kregen en snel stopte ermee Nu ik alleen de borst geef is dat gelukkig niet zo bijna 1 jaar alweer
Ik heb mijn baby nooit met mijn borst getroost, hoef hem maar op te pakken en tegen me te houden. Zelfs als papa in de buurt is roept hij mama om getroost te worden. Hij heeft mijn tepel niet nodig om zich beter te voelen.
Wat kunnen er toch discussiesontstaan door een simpele vraag he haha. Vind de opmerking van emotionele moeders een beetje apart, maar goed dan ben ik maar een emotionele moeder. Ik vind borstvoeding veel meer dan eten alleen, en kindjes die borstvoeding krijgen (uit de borst) hebben nou eenmaal een andere hechtingsband dan kindjes die uit een fles drinken, dat ís nou eenmaal zo en heeft niks met hippietijd te maken.. Ook vind ik dat de borst tot op zekere hoogte een troost is en moet bieden, dat is toch het mooie van de borst geven, vind ik. Alleen kan je er ook misbruik van maken, en dat is wat ik heb gedaan, onbewust weliswaar en daar wil ik nu van af, zullen we daarbij blijven ?