En ben nu alles aan het doorlezen.... en deze opmerking , hahahaha!! *rofl* En verder; ja ik geloof zeker dat de hechting 'anders' is dan bij flesvoeding kindjes. Niet slechter of beter, of minder of meer, maar wel anders. En ts; mbt een avondje weg, doe het gewoon! Kijk eens aan hoe het gaat? (hoe gaat het overigens overdag als je er niet bent?) Mijn man had er wat problemen mee de eerste paar keer, maar toen nam hij dl mee op het grote bed en ging ze zo slapen. Nu lukt dat niet meer, en gaat hij met haar rondlopen. Hij moet gewoon ook een ritme creëren O en over je originele vraag; je kan een speentje, je man kan je kindje even oppakken of wat water aanbieden. Maar gezien de leeftijd zou ik gewoon nog de borst aanbieden. Dat doorslapen komt later wel. DL is hier nu 17 maanden en mijn man gaat tegenwoordig snachts naar hem toe, dus nu kan ik blijven liggen
Daarom vroeg ik inderdaad ook om toelichting, voordat ik 'anders' per ongeluk zou opvatten als 'beter' en meteen in de hoogste boom zou klimmen
Wat een fijne reactie na al het negatieve. En wat fijn dat iemand mijn reactie ook goed leest en opvat! Bedankt voor je tips, ik moet me er idd overheen zetten om gewoon een avondje weg te gaan. Ik heb gewoon constant het; wat als... In me hoofd. Maar laatst zei iemand tegen me; wat, wat als? Wat als je weg gaat? Word het haar dood? Nee tuurlijk niet. ( dat is misschien erg ver gezocht haha) maar wat kan er gebeuren, niks bijzonders.. Ik ben degene met een probleem hah
Ben blij dat je dat even vroeg. En zoals ik al zei; ik kan het niet toelichten, het zijn ook maar dingen die ik 'hoor'.. Heb er niks verkeerds mee bedoeld, ik weet niet beter dan de borst dus ik heb al helemaal niks te zeggen over kindjes die een fles krijgen, met moedermelk of KV.
Ja inderdaad, haha het is jouw probleem! Tja en wat gebeurt er? Misschien wat traantjes en een vermoeide papa? Maar ik neem aan dat papa prima voor z'n kindje kan zorgen. Je wilt het gewoon niet omdat je bang bent, bang dat het niet goed gaat. Maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn. En lukt het niet? Dan probeer je het een maand later nog een keer. Volgens mij heeft elke moeder hier last van
Hier een mannetje dat voor meerdere avond/nachtvoedingen komt. Maar ik werk onregelmatig en soms moet ik ook een avonddienst draaien. Dan geeft papa een fles kolfmelk... Hij drinkt dan wel veel. Echt wel meer dan hij aan de borst zou drinken, maar anders gaat hij niet slapen... Ik denk dat hij omdat de borst er niet is dan maar gewoon drinkt tot hij heel erg vol is, om met een zeer verzadigd gevoel te gaan slapen. Soms moet papa ook nog even wat troosten... Maar het lukt wel. Ideaal is het niet, want het kost een stuk meer tijd dan als hij even aan de borst gaat en ik kan er in tegenstelling tot bij een dagdienst ook niet tegen kolven als ik een avonddienst moet draaien, maar ja, het gaat wel. Als ik jou was zou ik eens proberen wat er gebeurt als papa 's avonds/ 's nachts een fles kolfmelk geeft. Blijf je zelf uit zicht. Gaat 't goed, kun je ook eens 's avonds weg. Niet geschoten is altijd mis! Verder herken ik heel erg wat je schrijft. Buiten mijn avonddiensten ga ik ook eigenlijk niet 's avonds weg... Ik vind het gewoon niet fijn dat hij dan zo'n tijd wakker moet zijn, dat ik er niet voor hem ben enz... En doemscenario's bedenken ben ik ook heel goed in! Eerste keer dat ik überhaupt aan 't werk moest vond ik ook heel erg... Maar ja, soms moet je... En valt het achteraf toch mee. En het is wel waar inderdaad... Wat is het ergste dat er kan gebeuren? Succes.
Is dat zo? Hechting vind niet alleen plaats door borstvoeding maar door meerdere factoren. Dus om nu te stellen dat kindjes die borstvoeding krijgen, anders gehecht zijn aan hun ouders vind ik een bijzondere uitspraak en enigszins kwetsend en onzeker makend richting moeders die geen bv (kunnen) geven. Daarbij moeten kinderen ook met vaders hechten en die geven geen borstvoeding Ik denk wel dat borstvoeding geven bijdraagt aan een goede hechting. Maar daarbij is huid op huid contact en sensitief reageren op de behoeftes van je baby net zo belangrijk en staat het daarmee samen. Mocht je geen borstvoeding (kunnen) geven dan kun je met huid op huid, sensitief reageren een net zo goede band opbouwen met je kindje als een kindje dat wel borstvoeding krijgt! Dus mocht je nu geen borstvoeding kunnen geven, hoef je niet onzeker te zijn dat je kind zich anders hecht hoor... er zijn nog tal van andere behoeftes van een baby om zich goed en veilig te kunnen hechten aan de ouders.
Misschien eerst alle reacties even lezen voordat je hierop reageert. Het is al uitgebreid besproken, en al honderd x gezegd dat ik niks verkeerd bedoel en niemand wil kwetsen.
En zo bedoel ik het ook niet vervelend en verkeerd En ik had niet eerst alle reacties gelezen, maar wilde toch even mijn mening op het geheel geven. Dat mag toch?
Tuurlijk, maar had al aangegeven dat ik niet uit ervaring kan spreken en dat er naar mijn weten onderzoek naar is gedaan. En 'is dat zo?' Vind ik een vraag gericht naar mij, terwijl ik al aangaf er niet over mee te kinnen praten..