Help! Baby 3 maanden weigert borst?

Discussion in 'Borstvoeding' started by EmyL, Mar 20, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. EmyL

EmyL Actief lid

Feb 4, 2015
    149
    13
    18
    NULL
    NULL
    Beste dames,

Mijn dochtertje van 3 maanden weigert ineens de borst en wil alleen nog uit de fles drinken! Vorige week weigerde ze alleen de linkse borst, wegens voorkeur voor rechts. Ze heeft een sterk eigen willetje... met doorschuiven lukte het weer om haar uit beide borsten te laten drinken. Het ging weer helemaal prima! Totdat ze vanaf gisteren gewoon helemaal niet meer aan de borst wil. Krijsen en overstrekken als ik haar de borst aanbiedt.. Wie herkent dit? Betekent dit het einde van de borstvoeding? Dat zou ik echt erg vinden..

2. Roty

Roty Actief lid

Apr 22, 2015
    449
    74
    28
    Wat vervelend zeg. Ik herken het zelf niet maar bij een vriendin wel. Zij heeft lactatiekundige mee laten kijken, en zij constateerden dat haar kindje een verkeerde houding had. Zij adviseerde om eerst naar de osteopaat te gaan (die constateerde ook wat scheve werveltjes) dit heeft goed geholpen en drinkt nu weer volledig aan de borst.
    Wij zijn zelf ook bij een osteopaat geweest voor iets anders maar onze ervaring was ook heel positief.

3. EmyL

EmyL Actief lid

Feb 4, 2015
    149
    13
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie! Wij zijn zelf ook naar de osteopaat geweest met haar toen ze 3 weken was.. bleek idd wat blokkade te zitten. Dat is nu helemaal verholpen gelukkig. Maar bedankt voor de tip!

4. Modra

Modra Fanatiek lid

Jul 24, 2014
    1,656
    445
    83
    Groningen
    Misschien andere voedingshouding proberen? Onlangs had mijn zoontje dat hij 's ochtends niet meer aan de borst wilde. Ook overstrekken en huilen, huilen... Maar zonder ging hij ook niet slapen, hij had wel honger...

Wat ik heb gedaan is hem in zithouding op schoot, huid op huid... Dat lukte op een gegeven moment. En hem op ons bed gelegd, op z'n rug... En zelf boven hem. Dan pakte hij wel na even protest dronk hij dan... En als hij dan weer losliet, hapte hij makkelijker weer aan. 'T is een paar dagen die voeding 's ochtends moeizaam geweest, maar het is wel weer over gegaan.

Veel succes..!

5. mommy2016

mommy2016 Lid

Mar 18, 2016
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voed je afgeschermd met je kindje .? Bedoel in slaapkamer
    Mijn zoontje wilt alleen op bed drinken ergens anders niet dan gaat die ook zo doen

En een doekje op ze gezicht over de ogen anders wilt die ook niet hahaha

Zou dat eens peoberen

6. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

Apr 21, 2014
    2,083
    295
    83
    Emmeloord
    Erg vervelende hobbel.... Sommige kindjes hebben er rond de 12 weken last van dat de zuigreflex niet meer reflexmatig gaat. Dus nu moeten ze 'het zelf doen'. Soms helpt het om je kleintje wiegend te voeden. In slaap of doezeligheid wil het drinken beter. Dan neemt het reflex het weer over. Hopelijk is deze fase snel voorbij. Weet zelf nog hoe vervelend het was. Baby wil wel drinken maar het lukte niet, pfff heel vermoeiend.

7. mommy2016

mommy2016 Lid

Mar 18, 2016
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat jij zegt klopt zeker ik deed vaak speentje in en dan wiegen en dan wanneer rustig was speen eruit en tiet erin hahaha werkte ook vaak

Of wanneer die net in slaap was

8. EmyL

EmyL Actief lid

Feb 4, 2015
    149
    13
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reactie en tips!! Hoe lang duurde deze fase bij jullie?

9. mommy2016

mommy2016 Lid

Mar 18, 2016
    76
    0
    0
    NULL
    NULL

Bij mij geenfase dit deed die dus overal waar ik hen wou voeden behalve thuis in slaapkamer dus was erg beperkt in het weg gAAN en voeden

Soms in de auto als ik achterin zat met hem en me man rijden was lukte het ook nog wel is

Hij is nu 11 maanden en is nog steeds zo

10. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

Apr 21, 2014
    2,083
    295
    83
    Emmeloord
    Ik geloof dat het hier een week of twee geduurd heeft.... Toen begon de andere dame. Dus heel nauwkeurig durf ik het niet te zeggen

11. BZD

BZD Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    1,059
    166
    63
    Female
    Paraveterinair
    Ja dat van de zuigreflex weet ik ook nog! Boos dat ie was en huilen dat ik deed. Lactatiekundige gebeld en die heeft me gekalmeerd, wat hebben we toen gedaan.. Rustig toespreken en aanmoedigen en blijven aanbieden en als hij echt niet wilde hem vriendelijk toelachen, maar wel 30 min wachten voordat we de fles gaven. Uiteindelijk heeft het geen week geduurd.
    Dit deden we geloof ik, maar bel een Lactatiekundige, die hebben zóveel tips en trucjes!

Daysyday likes this.
  12. EmyL

EmyL Actief lid

Feb 4, 2015
    149
    13
    18
    NULL
    NULL
    Fijn om te horen dat het bij een aantal van jullie maar een fase was! Snachts voed ik haar gewoon, dan is ze suf en is het schemerig..niks aan de hand. Maar overdag is het echt een drama. Ik wil er ook geen strijd van maken want dat maakt ons beiden verdrietig.. ik kolf nu elk 1,5 uur om bv te blijven geven, best vermoeiend.. Idd contact opnemen met onze lactatiekundige. Dat kan alleen donderdag pas, dus nog even doorbijten...

13. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

Apr 21, 2014
    2,083
    295
    83
    Emmeloord
    Hoe gaat het nu? Heb je nog een lactatiekundige gesproken?

14. EmyL

EmyL Actief lid

Feb 4, 2015
    149
    13
    18
    NULL
    NULL
    Lief dat je er naar vraagt!
    Voor het telefonisch spreekuur had ze 5x uit de borst gedronken. Dus ik dacht dat het klaar was en heb niet meer gebeld. De eerste voeding na het spreekuur weigerde ze. Alsof ze het erom doet he ;). Nu gaat het soms een dag goed en soms weigert ze 2x per dag. Ochtend, avond en nachtvoedingen gaan goed met toepassen van borstcompressie totdat de melk toeschiet. Alleen de middagen soms problemen. Ik denk echt dat het puur ongeduld is bij mevrouwtje.. maar ik vind het wel raar dat ze soms niet eens toehapt en al gaat huilen bij t zien van de borst!

15. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

Apr 21, 2014
    2,083
    295
    83
    Emmeloord
    Haha zul je altijd zien dat ze weer gewoon drinkt haha.
    Heel fijn dat het toch een beetje beter gaat. Misschien Helpt een andere houding nog met voeden? En iets als oortjes die pijn doen heb je vast al uitgesloten denk ik... Toch fijn dat het weer wat beter gaat.

Share This Page