Beste lactatiekundige, Ik geef nu bijna 4 maanden borstvoeding. De laatste weken, sinds ik weer ongesteld geworden ben, is mijn productie terug gelopen. Veel mensen op het forum dachten dat dit regeldagen waren, maar ik heb geprobeerd te regelen en helaas haalt dit niks uit... Misschien ook omdat ik weer ben gaan studeren en het hier erg druk mee heb.. Ik heb besloten, ook in verband met de studie, dat ik een deel van de voedingen naar fles wil, maar wil wil wel zo lang mogelijk de borst er bij blijven geven. Drie weken geleden voedde ik vijf keer per dag. Daar wil ik graag naar terug. Onze zoon krijgt altijd om 8 uur de borst, en drinkt dan wel een uur! Daarna krijgt hij om 12 uur weer, de laatste weken kwam hij daarna dan om 15 uur en dan om 17 uur. . . En dan daarna heel vaak en steeds ontevreden... Vandaag ben ik begonnen met de voeding van 12 uur te vervangen door een fles van 150 ha voeding. Daarna kwam hij wel weer om 15:00. Ik heb helemaal geen stuwing gehad.. Betekend dat dat mijn productie niet hoog is? En is 150 genoeg bij 5 voedingen? (hij weegt 6300). Nog een vraag, mijn zoon laat nooit de borst los. Hij drinken hem altijd helemaal leeg en ik moet hem loskoppelen, anders blijft hij vasthouden, wanneer weet ik of hij genoeg heeft? Bedankt alvast
Hi, Het is bekend dat de productie een dip kan krijgen als je weer ongesteld wordt. Dit komt door de hormonen die betrokken zijn bij menstueren. Voed op die momenten op verzoek. Dit is de beste manier om je productie weer op te hogen. Je kindje regeld dat dan zelf. Wanneer je productie weer "op peil" is zal je kindje waarschijnlijk weer in zijn ouder ritme komen. Mocht je KV willen blijven geven dan mag je kindje tussen de 150 (5 schepjes)- max. 180 (6 schepjes) ml drinken. Bied 1 borst aan en laat deze helemaal leeg drinken. Bied in jou geval ook de 2e borst aan. Het lijkt erop dat hij wel meer lust en dit komt ook ten goede van je productie Groetjes Saskia