Borstvoeding tweeling

Discussion in 'Borstvoeding' started by LoveShineALight, Apr 19, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

Feb 16, 2014
    1,217
    116
    63
    Hoi allen,

Ik ben zwanger van een tweeling en zou graag (deels) borstvoeding willen geven.

Ik heb ervaring met borstvoeding aan dysmatuur kindje. Na wat hobbeltjes (niet goed aanhappen, gebruik tepelhoedje) toen ruim 2 jaar borstvoeding gegeven. Mijn oudste is de eerste 2 jaar haast nooit zoek geweest dus ik denk wel dat borstvoeding een positieve bijdrage kan hebben.

Ik heb niet de wens perse weer twee jaar te voeden, of exclusief borstvoeding de eerste 6 maanden.. (ben me bewust dat 2 (kleine) kindjes anders zal zijn dan 1 en heb ook nog een kleuter rondlopen).
    Maar alles is mooi meegenomen en hoe meer hoe beter.

Dus ik ben op zoek naar ervaringen.. tips, trics, do's en don'ts.

Hoor graag van jullie! :)

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

Apr 21, 2014
    2,083
    295
    83
    Emmeloord
    Gefeliciteerd met je zwangerschap. hier een premature tweeling aan de borst gekregen en gevoed tot 15 maanden. Waarvan er 1 kindje in de nacht een flesje kunstveiling kreeg op de duur.
    handig dat je leert tegelijk voeden. En wat ik fijn vind is de ritmes zoveel mogelijk gelijk te houden. Dus of tegelijk of om de beurt voeden. Hier kregen ze elk hun eigen borst.( ivm behoefte en techniek) Maar je kunt dat ook wisselen. Je lichaam gaat maken wat gevraagd word. Het kan wel zo zijn dat je vaker moet voeden/ dat er minder lang tussen een voeding zit. Regel een goed Voedingskussen waar je veel steun hebt en een kindje op kunt leggen. Regel ook hulp voor in huis zodat je echt de rust hebt voor het voeden. Voor zeker de eerste weken. Wil je verder dingen weten dat lees ik het wel

3. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
  4. Nora001

Nora001 Bekend lid

Jan 22, 2019
    507
    303
    63
    Female
    Ik wil het topic niet kapen, maar ik spiekte even mee met deze tips, aangezien ik ook een tweeling verwacht en graag, in ieder geval in het begin, borstvoeding wil geven.

Ik begreep van een kennis dat het handig is om het voedingsmoment te nemen van de eerste die honger heeft en dan beide te voeden. Zodat je inderdaad één ritme kunt aanhouden. Was dit bij jou steeds hetzelfde kindje of wisselde dit?

Heeft een tweelingvoedingskussen meerwaarde of is dit vrij nutteloos?

5. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

Apr 21, 2014
    2,083
    295
    83
    Emmeloord
    Hier wisselde het wie zich het eerst meldde voor voeding. Ik keek dan eens op de klok en naar de andere baby hoe die sliep. En dan maakte ik een keus om tegelijk of na elkaar te voeden. Maar vaak hield onze binnen bereik zodat ik ze altijd kon aanleggen. Ik heb geen tweelingkussen gebruikt. Ik had gewoon een lange. Ik heb wel de eerste weken op bed geleefd. Daar was genoeg ruimte om in kleermakerszit goed gesteund te zitten in het midden van het bed haha. Later werd ik handiger en kon ik ook op de bank voeden. Zeker toen ze groter werden en wat zelf op hun billen konden ‘zitten’.

6. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

Apr 21, 2014
    2,083
    295
    83
    Emmeloord
    Op borstvoeding. Com staan trouwens ook veel artikelen over het voeden van tweelingen en ook veel ervaringen. Misschien vinden jullie dat leuk om te lezen.

7. LoveShineALight

Feb 16, 2014
    1,217
    116
    63
    Doe gerust mee! Wie weet haal ik uit jou vragen of informatie weer nieuwe dingen!

8. LoveShineALight

Feb 16, 2014
    1,217
    116
    63
    Dank voor de reacties! Ik wil gewoon beneden "gaan leven" (Bij de oudste de eerste dagen op de slaapkamer gebivakkeerd, ) mede ook vanwege onze kleuter. Daar heb ik ook een bed staan, dus denk dat het daar voeden wordt.

9. Nora001

Nora001 Bekend lid

Jan 22, 2019
    507
    303
    63
    Female
    Ja, hier wordt het ook eerder beneden op de bank bivakkeren denk ik. Maar misschien toch ook een bedje in de woonkamer overwegen, iets om over na te denken.
    Eenjarige rondlopen hier, dat wordt nog wat.

Share This Page