Ik heb even een vraagje. Als ik gekolfde flesjes melk in de koelkast heb staan komt er een laagje op, vet, kwestie van even schudden en klaar. Dat dat gewoon is, weet ik. Maar zelfs na het schudden lijken er stukjes in te zitten, kleine velletjes. Het gaat tegen het flesje aanzitten. Het lijkt net al is het niet goed meer. Ik heb vorige week zelfs een flesje melk weggedaan. Het ruikt ook wel goed, smaakt goed, maar vind het wel een beetje raar. Wil Esmee ook geen bedorven melk geven. Maar ik weet niet wat het is of hoe het komt. Zet de melk ook altijd meteen koud. Herkennen meer dit?
herken het wel een beetje. Is idd vooral als een flesje wat langer staat, 2 dagen ofzo. Ik heb weleens gelezen dat de melk zelf al wat voorverteerd, waardoor de sructuur iets anders wordt, maar de voedingswaarde niet. Weet t verder ook niet... Als t goed ruikt, zal het best nog goed zijn als je er goed mee omgaat (direct in koelskast etc.)
Hm, ik heb de flesjes eigenlijk nooit langer dan 1.5 dag staan. Het flesje wat er nu staat, staat er nog geen dag.
Je bedoelt dat er van die schilfertjes inkomen net alsof de melk aan het schiften is? Dat heb ik ook wel eens. Ik twijfelde de eerste keer ook, maar het rook of smaakte niet raar (zelf eerst geproefd natuurlijk) en ze heeft het gewoon opgedronken. Ik ben er maar vanuit gegaan dat als de melk echt niet goed is, ze het ook niet wil drinken....
Zijn het niet misschien wat vetdeeltjes? Dan gaan ze als het goed is na het opwarmen van de melk en het zachtjes zwenken (borstvoeding nooit schudden ) weer weg omdat het weer opgelost is in de melk dan.
Ja, net schilfertjes, als de melk warm is gaat het ook niet weg. Het ziet er best vies uit hoor, maar ze drinkt het ook wel gewoon. Als het echt niet goed is, laat ze het wel staan natauurlijk. Moet ik me daar maar aan vast klampen. Maar als ze melk terug geeft zitten die schilfertjes ook wel in het mondje melk. Heel apart.
Je doet ook nooit warme net gekolfde en gekoelde al oudere (van eerdere keer kolven) bij elkaar? Daar zou het misschien ook van kunnen komen. Of opwarmen in de magnetron, daar heb ik ook weleens van iemand gehoord dat je daar velletjes van krijgt maarja ze zitten er al in voor het opwarmen . Laat ik het erop houden, ik weet het ook niet nog nooit 'last' van gehad hier.
Oh, ik zwenk het niet, maar ik zit het echt te schudden. Daar komt het dan vast van. Ik doe welk melk bij elkaar van twee keer kolven bijvoorbeeld, maar dan laat ik de versere melk wel eerst afkoelen. Want ik weet dat je daar ook schilfers van kan krijgen.