Jee, en als het dan niet lukt of voortdurend tot ontstekingen leidt hebben die vrouwen er nog een fijn stigma bij. Vrouwen mogen daar al niet veel zelf beslissen..
Ik had het al eerder gelezen. Ik vind verplichten te ver gaan maar er moet heel veel veranderen aan het gebrek aan kennis over borstvoeding. De reacties onder het stuk zijn om te huilen soms. Ik had na 5 dagen geen borstvoeding meer? Hoezo niet meer denk ik dan? Na 5 dagen moet het nog op gang komen. Je baby heeft dan ook niet meer nodig dan een paar druppels per keer. Mensen verwachten hele stromen met melk en hoeveelheden waarmee je een hele fles kunt vullen en die verwachting is verkeerd. Logisch dat veel moeders de eerste dagen stoppen omdat ze denken dat ze geen melk hebben. Of dat je moet stoppen als je baby tandjes krijgt. En nog veel meer. Ik vind niet dat je borstvoeding kunt verplichten maar wel veel meer stimuleren om borstvoeding te geven.
Poeh.. Mijn dochter beet vandaag zo hard in mn arm, moet er niet aan denken dat zij nu borstvoeding zou krijgen.
Haha, en wie gaat dat controleren, de BV agent? En als je het niet doet, gaan ze je dan opsluiten? Gezellig, mama achter de tralies. DAT is pas goed voor de ontwikkeling van het kind. Te achterlijk voor woorden.
Vind ik ook en ben het ook niet eens met de opmerking dat flesvoeding de norm is geworden. Vind juist dat borstvoedingspromotie bijna religieuze vormen aanneemt. Ik ben er om gezondheidsreden erg voor, maar als iemand echt niet wil of kan heeft het toch geen zin om nog een schop na te geven. Bij mij nam na dertien maanden de productie af en leek mijn dochter minder interesse te hebben. Achteraf gezien bleek ik toen zwanger. Ik heb toen geprobeerd informatie te vinden over afbouwen na een jaar en wat kreeg ik: alleen maar propaganda waarom ik in vredesnaam na 1 jaar, 2 jaar, 3 jaar etc zou stoppen, dat het beter was gewoon door te gaan etc. Naast dat dat niet ging en kon: waar bemoeien ze zich mee. Inderdaad weinig solidariteit onder vrouwen: we weten elkaar altijd een slecht gevoel aan te praten. En mannen hebben zich er al helemaal buiten te houden ; )
Leuk en aardig allemaal maar na 5 weken fulltime kolven, constant aanleggen en 4 lk bezoeken rijker was de koek toch echt op, zelfs de lk's zeiden dat ik er alles aan gedaan heb en er niks meer te halen valt. En daarnaast als je het niet wilt moet je het toch zelf weten. Denk dat menig werkgever er ook niet heel blij mee zal zijn xD
2 jaar?? Jeetje ik ben best wel heel erg pro borstvoeding maar ik vond het na 13 maanden ook wel mooi geweest. Productie nam echt behoorlijk af. Ik vond het in eerste instantie erg jammer dat ik er al mee zou moeten stoppen, maar eigenlijk was het ook goed zo! De natuur heeft het zelf geregeld door zelf minder te produceren en zoontje die minder interesse had. 2 jaar verplichten is wel heel erg lang.. prima als je er beide nog zo lang van kunt genieten maar een jaar is ook super! En korter ook als het om wat voor reden dan ook niet langer lukt/wil.
Ik ben heel erg voor borstvoeding, maar heel erg tegen overheden die van alles verplichten. Zo ook zoiets als dit.
Ze mogen gaan verplichten wat ze willen, maar ik besluit aan het einde van de dag zelf wat er met MIJN tieten gebeurd.
Wat hebben ze toch rare wetten in dat soort landen. Ben blij dat ik hier woon en zelf keus heb over wat ik doe.
Dochterlief doet nog hard alsof, maar na 19 maanden en nu 16 weken zwangerschap is er geen drup meer en is mama een luxe speen geworden borstVOEDEN is een groot woord nu Ik ben pro bv maar dit is een idioot voorstel
Dat dit soort dingen onderwerp van discussie zijn geeft al aan dat de norm in Nederland fles is. Anders zouden er heel andere reacties onder het artikel staan.
Hoe kunnen ze dat verplichten zeg... het is nog altijd het eigen recht van de moeder om te bepalen of ze bv geeft of niet. Zelf 6 en 4 maanden bv gegeven met ups en downs. Maar toen mama weer MOEST werken was hdt toch echt op. de druk en stress van werken en mama was bij mij 2x de reden dat het terug liep en dat weer stress gaf. wie weet als ik een jaar verlof had gehad ,had ik het jaar wel gered. maar verplicht 2 jaar..... nee dat is toch niet te doen.