goede serie de school.nl !! helaas al weer voorbij !!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door jmm, 11 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    goede serie de school.nl van bnn!!

Hoe die meester verkuil en de andere omgaan met de leerlingen super, en dat ze ook zo open hebben gedaan op tv, niemand wilde meedoen alleen jan arendse super hoor alkmaar !!
    Dat toont tenminste dat je niks te verbergen hebt !!

2. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Heb het ook gezien!
    Vind het mooi dat ze zo open zijn over alles.

3. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    ja dat toont ook lef!

4. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Leuk! Mijn oude school..

Ken meneer en mevr Verkuil ook privé, aardige mensen!

5. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Ik vond het ook een super serie! Erg mooi in elkaar gezet en leuk om te kijken hoe de generatie van nu is op de middelbare school ( denk aan tosti ijzer wat je in de serie zag haha) en de mobieltjes die nu de overhand nemen etc.

Hopelijk komt er volgend jaar een vervolg!

6. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik vond het tegenvallen.... Ik had liever gehad dat ze voor het programma een school in een van de randsteden hadden gepakt. Waar een iets gemengder publiek zou zijn. Denk dat het dan een nog veel duidelijker beeld zou hebben gegeven van de werkelijkheid...(werk zelf in het VO)

7. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0

Dat zal ook wel de bedoeling zijn geweest maar helaas wou geen enkele school meewerken aan dit programma, alleen het Jan Arends college wat nu dus gefilmd is ;)

8. miss40

miss40 Bekend lid

18 mei 2011
    543
    0
    16
    noord-holland
    Heb het nog niet gezien, wel een voorstukje. Heb in 1988 eindexamen mavo gedaan op deze school en heb een hele moeilijke tijd op deze school gehad. Ben jarenlang gepest daar (rood haar, bril, beugel en ook nog extreem verlegen), kreeg hyperventilatie daardoor en op de diploma uitreiking werd op de toespraak gezegd dat ik een onbewogen meisje was door de conrector.:$

Ik weet dat de tijden zijn veranderd en ik hoop dan ook dat ze daar nu beter omgaan met leerlingen:). Ik wilde eigenlijk kijken, maar was het helemaal vergeten door de drukte hier. Maar het is vast nog wel ergens terug te kijken.

9. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36

ik had liever op die school gezeten dan op de school waar ik nu de eerste halve schoolweek er op heb zitten:$:)

10. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    precies ! dat toont klasse!!
    hopenlijk volgen er meer scholen ??? denk het zelf van niet , maar ja dan heb je wat te verbergen ???

11. topper12

topper12 Niet meer actief

Je hoeft niet perse iets te verbergen hebben om niet mee te doen. Ik neem aan dat het privacyvraagstuk (dus zeker ook die van de leerlingen) heeft meegespeeld in de overweging om niet mee te doen. Soms moet je leerlingen ook tegen zichzelf beschermen ;) Daarnaast is het ook link, want je bent afhankelijk van de programmamakers: door een incidentje in de les er uit te lichten en de context weg te knippen ontstaat er soms een heel ander beeld... Dus ja ik snap het wel dat scholen het niet aandurven, maar daar zijn ze dan toch geen slechte school om die iets te verbergen heeft?

Ontopic: geweldige serie om naar te kijken. En ook fijn om het eens van de andere kant te zien ;)

12. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik snap wel dat dit de enige school was die mee wilde werken, maar daardoor vind ik wel dat het beeld niet helemaal reëel is, dat vind ik jammer.

Maar zeker respect voor de school die hier aan mee gewerkt heeft!

13. topper12

topper12 Niet meer actief

Misschien maar goed ook dat het beeld niet helemaal reëel is, want ik vraag me af hoeveel studenten nog voor de klas willen staan als ze de realiteit hebben gezien ;)

Even lichtelijk off-topic: wat had jij gehoopt te zien/welk beeld had jij willen laten zien?

14. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Ik vind het ook leuk om te kijken, maar inderdaad, het is niet altijd even reeël. Havo4 is natuurlijk ook nog eens een heel ander publiek dan een vmbo klas.

Ik ben docent op een VO school, maar zou er zelf ook niet achter staan. Ik vind niet dat je leerlingen op deze wijze moet blootstellen aan media, bijvoorbeeld die Duane die uit de doeken doet over zijn zelfmoord. Alsof we ons leven al niet genoeg overal 'te koop' zetten, ik vind niet dat we dat extra zouden moeten bevorderen.

Oh, en als ouder zou ik dit ook niet accepteren trouwens ;)

Deel Deze Pagina