Het gaat hier toch eigenlijk niet om het wel of niet geven van borstvoeding. Het gaat hier om anderen een verplichting op te willen leggen wat zij moeten doen met hun lijf. Dat vind ik absurd. Wel ben ik het ermee eens dat dat gezeik bv/kv een keer klaar moet zijn .
Zoals Aloe zegt: de wetgevers is een council van oude mannen. Dit is gewoon een wet om stukje bij beetje de weinige rechten die vrouwen in dit gedeelte van de wereld hebben (ik woon in Saudi) af te nemen (recht op zelfbeschikking) Je gelooft toch niet dat ten tijde van Mohammed elke vrouw in staat was om bv te geven? Ik heb hier veel moslima's als kennis en die zijn het er allemaal over eens dat deze wet niet kan. Ik ken zo al 6 of 7 kennissen die net als bij westerse vrouwen heel veel problemen hadden bij het geven van bv. Dat gezegd hebbende is hier in Saudi geen verplichting om bv te geven. Dus laat deze discussie gewoon voor wat het is.
Erg jammer dat zulke wetten erdoor komen. Een vrouw zou zelf moeten beslissen of ze bv geeft of niet.