hoi Ladies, het onderwerp is al vaker de revue gepasseerd maar vraag me het volgende af; Wat is voor jullie, die geen borstvoeding geven, een argument om voor de fles te kiezen/gekozen te hebben. Ik twijfel op het moment nog erg sterk maar goede argumenten om geen borstvoeding te geven heb ik niet echter heb ik er geen gevoel bij..en zie dat kolven etc gewoon niet zitten. Ik ken heel veel argumenten natuurlijk voor borstvoeding maar vroeg me voor hen die voor de fles kiezen af.. xxx
Hoi Een van mijn argumenten is ook dat ik het kolven niet zie zitten, maar vooral dat ik er (tot nu toe) niet voor 100% achter BV sta. En ik denk dat als je dat niet doet het ook niet goed gaat lukken. En ik heb in mn omgeving aardig wat negatieve ervaringen met BV (niet voldoende voeding in de BV waarbij in het ergste geval het kindje moest worden opgenomen in het ZH) Maar iedereen moet natuurlijk helemaal zelf weten waar je voor kiest, heb alleen het idee dat als je zegt dat je voor FV gaat je je meer moet "verdedigen" dan degenen die voor BV gaan
Hoi, bedankt voor je reactie - de laatste zin die je schrijft, dat gevoel heb ik ook, ergens begrijpelijk heus..maar wat als je het nu simpelweg niet ziet zitten er geen gevoel bij hebt... ben maw benieuwd naar meer reacties... x
Ik heb eigenlijk al gekozen dat ik flesvoeding ga geven. Of mijn hormonen moeten wel heel gek gaan doen of misschien na de geboorte dat ik omdraai . Mijn grootste reden en misschien wek ik dan wel een negatieve discussie op wat absoluut niet mijn bedoeling is... Ik voel het als een gene,schaamte om BV te gaan geven. Ik moet er niet aan denken dat ik dit moet gaan doen. Het voelt mij niet prettig dat ik met mijn eigen lichaam iets moet gaan doen ik heb daar een onprettig gevoel bij. Ik weet heus wel dat BV de normaalste zaak van de wereld is. Ik kan het niet anders uitdrukken dan dat ik dit voel ondanks dat ik weet dat BV heel goed kan zijn voor je kindje. Ik heb daarom een voorkeur voor flessevoeding. LIEK...
Meid ondanks dat ik voor BV ga voor de volle 100% is het echt jullie persoonlijke keus! Laat je niet beinvloeden. Ik heb begrepen dat als je er niet voor 100% voor gaat het ook enorm moeilijk lijkt in de praktijk! Dus als jij je ongemak voelt of gewoon de fles prefereerd dan is dat het enige argument die je nodig hebt! Je hoeft je echt niet te verdedigen!
Die discussie over BV of FV vind ik dus echt schandalig ! Je mag toch zelf wel bepalen waar je voor kiest ? Okay, ik ga gewoon wel proberen om BV te geven, maar als het niet lukt (net als toen bij mijn dochter), dan kies ik toch echt voor mezelf en mijn gezondheid en ga ik over op FV.
Ik sta 100% voor borstvoeding. Maar als je om een of andere reden daar geen goed gevoel bij hebt en je staat er zelf niet 100% achter, vind ik dat je flesvoeding moet geven. Ik heb nog nooit een kindje geweten dat niet groot geworden is op flesvoeding. Ik vind het jammer dat je tegenwoordig moet gaan argumenteren waarom je de keuze bv/fv maakt. Die keuze maakt ieder voor zichzelf en daar heeft niemand anders ook maar iets mee te maken. Als jou gevoel zegt dat je gewoon liever de fles wilt geven, zou ik dit dan ook doen.
Als jij je er niet goed bij voelt dan moet je het gewoon niet doen. Of ga het gewoon proberen en dan zie je wel. Het maakt niet uit waar je voor kiest.... alles is goed. Ik heb zelf geprobeerd BV te geven, maar dat is niet gelukt. Jammer dan.... ik voel me geen slechtere moeder omdat mijn zoontje FV krijgt. Hij doet het er ook nog goed op ook.
http://www.borstvoeding.com/fabeltjes/ Misschien he je in het maken van een keuze nog iets aan deze link
@Lieke, ik vind jouw reden eigenlijk wel een hele goede reden. Ik ben mijn borsten wel heel anders gaan zien. Ik vind er niets erotisch meer aan bijvoorbeeld. Dus het gene gevoel vind ik niet zo heel gek hoor! En ik zou ook nooit in een kroeg gaan voeden (als ik al live zou voeden want dat doe ik niet). Het kolven is voor mij geen probleem, stiekem is het eigenlijk voor mij nu prettiger dan live voeden. Ik denk niet dat je perse een reden moet hebben om fv te gaan geven. Het is gewoon een keus die je moet maken en je moet gewoon 100% achter de ene voeding of de andere voeding staan. En dan kan je ook op termijn nog combineren ook met kv(fv) en bv. Ga gewoon op jouw gevoel af!
Ik sta ook voor 100% achter borstvoeding maar als dit niet gaat lukken stap ik net zo makelijk over op de fles. Er is niet voor niets flesvoeding te krijgen toch? Geef wat je gevoel je in geeft. BV of FV het is allebei prima!
Gelukkig ik ben dus niet de enige die zich zo voelt, maar desondanks wil ik het toch proberen lukt het niet of mijn gevoel zeg nee, dit wil ik niet, ga ik gelijk over op de fles ! Gr. Chantal
Ik hoop zo dat ik borstvoeding kan geven! Het lijkt me fantastisch zo'n intiem contact met de baby! Ben wel benieuwd of het gaat lukken etc. Ook lijkt het me zo handig dat het gewoon altijd bij je hebt en dat er zoveel goede stoffen in zitten wbt ziekte-afweer voor de beeb.
daphne78 , Bedankt voor je begrip. Was moeilijk om op te schrijven was bang voor negatieve reacties. Micha, Doet mij goed om te lezen dat je ook dit soort gevoelens hebt. Succes met de poging tot.. LIEK
Ik roep al jaren dat ik geen bv wil geven. heel veel redenen zijn hiervoor al genoemd en ik heb me ook weet ik hoe vaak moeten verdedigen. Iedereen die t maar beter vind enz, soms zelfs zonder na te denken zeggen ze dat. Soms zijn er namelijk ook medische redenen waardoor t niet kan terwijl je t wel wil. Ik stond eigenlijk voor 100% achter mn keuze, nu ben ik eigenlijk aant veranderen. Op de een of andere manier lijkt t me wel wat dat bv geven. Ik heb een boek gehaald en ben me aant inlezen, ik ga naar een info avond en ik zie wel. Lukt t dan lukt t, lukt t niet dan is de kleine zo aan de fles! Gewoon kiezen wat jou t fijnste lijkt
Ik wilde eerst absoluut flesvoeding geven, moest er niet aan denken om een kind aan me borst te leggen. na een paar weken begon ik te twijfelen en dat doe ik nu nog steeds. ik heb toch besloten om borstvoeding te proberen maar als het niet wil lukken ga ik er ook niet dagen op oefenen en stap ik alsnog over op de fles. ik benniet iemand die in het openbaar zal gaan voeden en er zal dus veel gekolft moeten worden.
Meiden doen wat je zelf wil doen en niet wat de maatschappij van je doe verlangen, want zo voelt het soms hé....je zou een slechte moeder zijn als...nu ik ben van mening dat niemand op een ongelukkige/niet goed in haar vel zittende mama zit te wachten. Zelf ga ik voor 100% bv, ik vond het meer een praktische overweging, altijd bij de hand en s nachts als je kindje huilt niet eerst eens fles klaar hoeven te maken. Maar ik had tijdens mijn zwangerschap voorgenomen dat ik het ging proberen en als het niet lukte ik niet dagen zou blijven proberen en zo mijn kraamtijd zou laten verzieken. Nu moet ik toch wel bekennen dat ik toen zo fel was toen het niet van een leien dakje ging ik er ook erg gebrand op was het wel te doen laten slagen, dus je kan ook een ommekeer krijgen. En ook al ging het even moeilijk, ik geef dus nu nog steeds.... Maar meiden, je moet er vooral achter staan, doen wat je zelf wilt en niet een ander voor je laten bepalen hoor ! Suc6 met het nemen van je beslissing !
dank je wel voor alle jullie ervaringen en tips. Ben er nog niet uit, wellicht kan ik pas beslissen direct na de bevalling...
ik kan geen bordtvoeding geven omdat ik een borstverkleining heb gehad, en dan krijg ik dus bakken vol foldertjes mee over hoe goed borstvoeding wel niet is. allergie en minder ziek en bla bla, ik voel me bijna misdadig door die foldertjes omdat ik mijn kind volgens hun 'het beste' ontneem en ik kan er niet eens iets aan doen! ook al kon ik het wle dan wilde ik het nog niet, ik ben niet iemand die overla zijn borsten tevoorschijn tovert om voeding te geven
ik had het graag willen doen bij mijn 2 kinderen maar ik had niet "genoeg" voeding voor ze dus tja na wat aangetobt te hebben zijn we over gegaan op fv enne zijn gezonde kids geworden van 9 en 6 dus tja doen wat je zelf wilt doen en probeer je niet te verdedigen tegen de fervente bv gevers....niemand schiet daar iets mee op... liefs smoekie