Ik ga 100% voor flesvoeding. Heb altijd een naar gevoel gehad bij bortsvoeding, ik sta er absoluut niet achter en vindt dat ik t dan ook niet moet doen. Maar bij de VK krijg ik constant te horen hoe goed t wel niet is en ik wordt doodgegooid met foldertjes. Wilde me gaan orienteren op flesvoeding, maar wettelijk mogen ze geen info geven over FV voor baby's jonger dan 6 maanden. Lijk wel een crimineel omdat ik FV wil geven Nu hoorde ik vorige week op zwangerschapscursus dat er pillen zijn om te zorgen dat de BV niet op gang komt en dat de meeste VK's dat niet vertellen omdat ze zo pro BV zijn. Moet morgen naar de VK, dus ga morgen vragen of ik na de bevalling die pillen krijg.
ik ken wel een pil die je krijgt direct na de bevalling waardoor de melk wordt afgebroken en je geen stuwing krijgt.
Ik ben ook meteen gegaan voor flesvoeding, ik had het bij mijn vriendin al heel snel bekeken. De kleine lag even te zuigen, viel in slaap en een half uur later kon ze alweer. Daarbij wil ik altijd graag alles precies weten, dus krijgt hij genoeg voeding binnen, hoeveel drinkt hij nu precies enz. enz. Mijn vk heeft hier nooit problemen mee gehad, ze hebben nooit op bv aangedrongen. Tja en dat er mensen zijn die menen je erop te moeten wijzen dat je toch "het beste" wilt voor je kind. Ach vaak kom je ze een dag later tegen, in de auto met de kinderen los op de achterbank. Je moet gewoon doen waar je een goed gevoel over hebt en dan proberen de rest van de wereld te laten zeuren en je er niets van aan te trekken. Groetjes Anita
Hier loop ik ook tegenaan, dat je nergens info krijgt. Iedereen (VK, kraamzorg ed) moet tegenwoordig een BV cursus volgen van de ... verzekeraar ! Die pillen zijn er ("dostinex" is de naam), maar meestal krijg je ze alleen in noodgevallen (bijv. doodgeboren kindje). Soms geeft de VK ze wel, je kan er in ieder geval om vragen.
Hoi, Mijn oudste heeft door omstandigheden flesvoeding gehad en ook bij de middelste lukte het niet om borstvoeding te geven. Nu bij de derde is het wel gelukt. Ik heb het bijna 6 weken volgehouden, maar ben nu kapot. Ben de hele dag door bezig met voeden. Mevrouw valt inderdaad ook steeds in slaap en elke 2 uur wil ze wel wat hebben. Heb in het weekend de knop omgedraaid en ben nu aan het overgaan naar flesvoeding (waar ze wel behoorlijk last van heeft...). Ik heb het wel heerlijk gevonden om borstvoeding te geven. Het is echt iets van jou en je kindje, maar ik moet zeggen dat ik het nu ook fijn vind om te zien dat mijn man haar de fles geeft. Wat je ook besluit, het is jouw keuze en daar moet je 100 % achterstaan vind ik en je niet iets aantrekken van wat andere mensen vinden en zeggen. gr. Naja
Hier ook een met een borstverkleining. Al sta ik 100% achter borstvoeding en wil ik het toch gaan proberen. Ik hoop dus dat het bij mij wel gaat lukken, maar zo niet, jammer dan en dan gaan we gewoon lekker de fles geven. En dan nog, ook al kan je wel bv geven. Het is ieders eigen keuze. Ik vind ook niet dat je het een of het ander zou moeten beargumenteren of verdedigen want niemand anders heeft er iets mee te maken.
Hey ik ben geen vk dus hier mijn ervaringen. Toen Kylian geboren was zijn wij begonnen met Similac, omdat dit de goedkoopste voeding was. Na een week beviel dit niet, Kylian had veel krampen en kon moeilijk van de ontlasting af komen. We zijn toen overgestapt op Friso Comfort en op advies van de huisarts deden we in elke fles een scheutje olie. En dit ging heel goed. Pas toen Kylian 4 maanden was (en opgenomen in het ziekenhuis) werd ik erop gewezen dat ik het verkeerd aanmaakte. Ik gebruikte de goede hoeveelheid water en schepjes voeding maar het johannesbroodpitmeel wat in deze voeding zit heeft tijd nodig om vocht op te nemen. Het beste was om water te koken, met dit kokende water de voeding aan te maken en dan het te laten afkoelen tot drinktemp (ongeveer een half uurtje) en toen ging het nog beter. Bij borstvoeding kun je alle hulp krijgen die je wilt maar met flesvoeding zul je veel zelf moeten ontdekken. Groetjes Anita
Daar heb je gelijk in. Maar "niet genoeg voeding" komt echt zelden voor, dat is dan wel balen denk ik. Hoop dat ik voldoende voeding zal hebben.
Ik vind ook dat iedereen het zelf moet weten... Maar heb het gevoel van moeder natuur geeft me de borstvoeding niet voor niets. Dus ik ga het wel proberen om aan mijn kindje bv te geven. Lukt het niet dan stop ik er wel mee.Die intentie heb ik nu in ieder geval.
Hoi, Ik heb voor ik de eerste kreeg een cursus gehad over BV. Moet zeggen dat ik niet zo goed wist wat ik van BV moest verwachten. Omdat ik nogal nieuwsgierig van aard ben wou ik het perse proberen. Nou dat is gelukt. Heb het een half jaar gedaan. Als het goed gaat is het makkelijk, maar als je ontstekingen ed. krijgt kan ik me voorstellen dat het niet vol te houden is. Ook bij de tweede ga ik het weer doen. Ach eigenlijk moet je gewoon doen waar je je goed bij voelt. Liefs, Angel