mag je neusspray gebruiken?

Discussion in 'Zwangerschap' started by evaatje, May 1, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. evaatje

evaatje Bekend lid

Feb 23, 2007
    872
    0
    0
    Zoals de titel zegt... Mag je otrivin neusspray gebruiken als je zwanger bent?

2. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

Feb 9, 2007
    1,198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
  3. evaatje

evaatje Bekend lid

Feb 23, 2007
    872
    0
    0
    o nee, ik kan er niet tegen als mijn neus dich zit. wat mag je dan wel gebruiken?

4. kimmetje55

kimmetje55 Actief lid

Mar 7, 2007
    429
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    prov groningen
    misschien kun je gaan stomen!
    dat helpt bij een verstopte neus.. je kunt dit doen
    met een speciale stomer of gewoon een afwasteil met heet water
    vullen (kamille erin) en er boven gaan hangen met je gezicht
    wel een theedoek over je hoofd doen anders vervliegt het stoom!

wat ook helpt is een gepelde ui doormidden snijden en naast je bed neerleggen tijdens de nacht!
    succes!

groetjes :)

5. Janneke123

Janneke123 Actief lid

Apr 10, 2007
    148
    0
    0
    Je kan zout water snuiven. Lauw-warm water (zodat je je niet verbrand) en 1 theelepeltje keukenzout erin. Even roeren zodat het oplost en dan rechtop staan en met je neus naar binnen zuigen, en via je mond naar buiten.
    Het is even vervelend, maar het helpt prima.

Succes meid!

6. Missy1978

Missy1978 Actief lid

Oct 20, 2006
    130
    0
    0
    Purmerend
    je hebt ook van otrivin zoutoplossing voor baby's en dat werkt erg goed. Heb je in spray.

7. Sweet Mama

Apr 16, 2007
    17
    0
    0
    Heerlen
    Die mag je zeker gebruiken! Mijn verloskundige en huisarts hebben me deze aangeraden. En zoutoplossing is ook een mogelijkheid!

8. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Waarom zou je geen neusspray mogen gebruiken als je zo verkouden bent?

9. lianne1984

Nov 13, 2006
    98
    0
    0
    volgens mij mag je gewoon neuspray gebruiken met werkzame stof als je je maar aan de gebruiksvoorschriften houd.

groetjes lianne

10. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

Dec 4, 2006
    733
    1
    0
    Die gewone van otrivin mag je ook gebruiken. Staat in de gebruiksaanwijzing, MAAAAAAR wel maximaal 1 week. En kijk uit want je neus gaat eraan wennen en voor je het weet ben je verslaafd. Hier een kenner! Ik heb het tijdens mijn vorige zwangerschap langdurig gebruikt en tijdens deze ook. GELUKKIG ben ik er nu vanaf, maar dat heeft me serieus echt heel veel moeite gekost! Maar als je otrivin gewoon maximaal 1 week gebruikt is er niks aan het handje!

11. Luun

Luun Bekend lid

Mar 24, 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Otrivin (en ook alle andere merken neusspray, m.u.v. zoutoplossingen natuurlijk) verhoogt je bloeddruk, als je daar al last van hebt door de zwangerschap zou ik neusspray niet gebruiken.
    Ik ben jarenlang verslaafd geweest aan neusspray en tijdens mijn onderzoeken voor mogelijke infertiliteit is een verhoogde bloeddruk geconstateerd. Toen had ik eindelijk de stimulans die ik blijkbaar nodig had om te stoppen, wat overigens verrassend makkelijk ging! Een maand later was mijn bloeddruk normaal en 2 weken later was ik zwanger.... het zal wel niets met elkaar te maken hebben, maar ik ben in ieder geval heeeeel erg blij dat ik gestopt ben! :D

12. Mars

Mars Actief lid

Feb 11, 2007
    160
    0
    0
    Otrivin baby en kind mag je tijdens je zwangerschap gewoon gebruiken. Ik gebruik hem zelf ook al is het alleen om de nacht door te komen ;)

13. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    ik mocht zonder problemen otrivin neusspray gebruiken
    Maar wel met mate, dus 10 keer nadenken voordat je hem gebruikt, normaal was ik altijd lekker makkelijk mee. Nu ik zwanger ben dee ik het bewuster.

14. Caatjeh

Caatjeh Actief lid

Nov 25, 2006
    267
    0
    0
    Ik heb vandaag homeopathische neusspray gekocht van het kruidvat. Er staat op dat het geen bezwaar is als je het tijdens de zwangerschap gebruikt.

15. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    Je mag otrivin neusspray met mate gebruiken tijdens de zangerschap. En idd opletten als je al een verhoode bloeddruk hebt dan zou ik hem niet gebruiken.
    Maar nog beter is om het eerst met een zoutoplossing te proberen. ;)

16. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    Mijn huisarts, VK en apotheek hebben gewone neusspray afgeraden. Wel kun je zoutoplossing kopen en bij ernstige klachten is er bij de apotheek een neusspray voor kinderen verkrijgbaar die met mate gebruikt mag worden (en... na dagenlang niks gebruikt te hebben voelde dat echt als een opluchting!).

17. Kari

Kari Fanatiek lid

Sep 21, 2006
    1,363
    5
    38
    Hoi,

Hier spreekt een OTRIVIN-JUNK. Ja het is echt, ben 1.5 jaar verslaafd geweest aan de druppels en ben er sinds 2 weken! vanaf. Mijn huisarts was hiervan op de hoogte en hebben nu samen geprobeerd een vervanger te zoeken vanwege mijn zwangerschap. Ik moet zeggen dat dit wonderbaarlijk goed gaat! Heb qua druppels al van alles in mijn neus gestopt, maar niks mocht baten. Heb nu op recept Beclometason. Deze mag gewoon ook tijdens de zwangerschap worden gebruikt. Bij mij werkt het, zelfs die vervanger heb ik nu al een week niet meer, dus ben sinds 1.5 jaar Otrivin-vrij!

Succes, Kari

18. evaatje

evaatje Bekend lid

Feb 23, 2007
    872
    0
    0
    Ik weet dat Otrivin verslaafd is, het lukt me ook nooit om het maar een week te gebruiken. Na zo slecht te hebben geslapen met een neus die pot dicht zit ben ik net naar de apotheek geweest. ik heb van hun het huismerk meegekregen en moet me aan de voorschriften van niet meer dan 4x per dag 1 week lang houden.

Zo'n opluchting nu mijn neus weer open is. Baal echt als een stekker heb ik eindelijk vakantie, word ik ziek!

19. evaatje

evaatje Bekend lid

Feb 23, 2007
    872
    0
    0
    Ik weet dat Otrivin verslaafd is, het lukt me ook nooit om het maar een week te gebruiken. Na zo slecht te hebben geslapen met een neus die pot dicht zit ben ik net naar de apotheek geweest. ik heb van hun het huismerk meegekregen en moet me aan de voorschriften van niet meer dan 4x per dag 1 week lang houden.

Zo'n opluchting nu mijn neus weer open is. Baal echt als een stekker heb ik eindelijk vakantie, word ik ziek!

20. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

Feb 3, 2007
    3,355
    0
    0
    docente
    wat is dat toch dat iedereen zijn neus dicht zit. bij mij ook maar ik heb er alleen in bed last van, overdag merk ik het haast niet.

ik gebruik dus alleen 's nachts otrivin baby maar het werkt niet echt, ik kom er maar niet van af :cry:

Share This Page