Borstvoeding versus kunstvoeding

Discussie in 'Voeding' gestart door Cabrimon, 22 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Vergeet je niet om, ook al drinkt ze niet bij ju, toch je tepels te behandelen voor spruw?

2. Cabrimon

Cabrimon Lid

22 sep 2012
    14
    0
    0
    Ik heb een paar keer op verzoek van huisarts de tepel ingesmeerd met t medicijn. ;)

3. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Inderdaad, anders blijf je je kindje 'besmetten'... succes!

4. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na het badje is een goed moment om haar niet aan te kleden maar lekker op je borst/buik te leggen met een babydekentje erover en dan jijzelf ook onder je deken in je bed of op de bank. Geef haar evt een flesje terwijl ze tegen je borst aanligt. En daarna lekker een beetje doezelen terwijl zij slaapt :)

Maar het kan op elk moment, ze wordt even fris bij het uitkleden maar is snel weer warm op jouw warme huid hoor!

5. Cabrimon

Cabrimon Lid

22 sep 2012
    14
    0
    0
    Dank voor je reactie moniponi

6. Cabrimon

Cabrimon Lid

22 sep 2012
    14
    0
    0
    @Kersje en Dirksmama: haar spruw is bijna weg en dacht vanochtend, nadat ze om 7 uur de eerste fles had gehad, ik kleed haar uit en ga lekker op bed liggen. Ze was duidelijk aan het zoeken. Ik heb haar in de buurt van de tepel gelegd en ze hapte. Dit was voor het sabbelen. Ze viel in slaap, maar een uur later had ze honger. Ik heb toen het zelfde gedaan en ze heeft voor het eerst uit de borst gedronken! Nu hopen dat ze naar de borst blijft happen bij de volgende voeding. Ook met kleding aan.
    Dank voor alle jullie goede advies! Ik ben er mee geholpen en erg trots op mijn meisje <3

7. Cabrimon

Cabrimon Lid

22 sep 2012
    14
    0
    0
    @ Kersje: mijn voeding is de laatste dagen teruggelopen. Ik hoop als ze vaker aan de borst wil, dat het weer toeneemt.

Kolf je je andere borst of drinkt je kindje beide borsten leeg? Ik heb 's nachts niet gekolfd dus hoop niet dat ik dan KV moet geven (dus voldoende Bv heb).

8. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Wat goed zeg!!!
    Geweldig dat het gelukt is om haar aan de borst te laten drinken...
    Als je dit blijft doen dan komt het met je productie ook zeker wel goed hoor! Gewoon steeds als ze begint te zoeken aanleggen, zo krik je je productie op...
    Desnoods dit weekend daar lekker voor uittrekken, samen met haar in bed. Zou haar eerst 1 kant leeg laten drinken en evt dan nog aan de andere kant tot ze genoeg heeft. Vervolgens ook weer aan die kant beginnen bij de volgende voeding....

Als ze 1 kant drinkt misschien nu wel nog even kolven aan de andere kant, in het kader van je productie!
    Succes!

9. Cabrimon

Cabrimon Lid

22 sep 2012
    14
    0
    0
    Helaas lukte het 's middags niet. Ze had honger en waren beide aangekleed. Hopen dat ze het morgen wel weer leuk vindt (bloot op bed). Dankjewel voor de tip (kristelstrijbos).

Deel Deze Pagina