blokvoeden of toch niet?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door sanntje, 15 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanntje

sanntje Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.304
    1
    36
    Vrouw
    NULL
    Hoi Mirjam en Saskia,

Nou, eens proberen of ik het concreet op kan schrijven hier...
    Mijn dochtertje van slechts 5 dagen is wat aan het rommelen met haar voedingen. Wat opzich normaal is, ze is tenslotte pas 5 dagen!
    Overdag zit er langere tijd tussen de voedingen, zo'n 2 tot 3 uur, we gaan steeds meer richting 3 uur, of zelfs erover.
    Alleen tegen de avond en 's nachts komt ze om het uur. Dit is vanaf de eerste dag al zo.
    Ze drinkt dan 5 minuten en stopt dan om vervolgens diep in slaap te vallen. Wakker maken om verder te drinken lukt niet. Zo blijft ze natuurlijk alleen maar voormelk drinken!
    Nu begint mijn tsr ook te hevig te worden voor d'r waardoor ze zich verslikt en daarna ook niet door wil drinken op die drukke avonden/nachten.
    Al met al zit ik op deze manier op zo'n 15 voedingen per 24 uur!!
    Ook zit ik natuurlijk nog met mijn stuwing en behoorlijke productie!
    Nu raadde mijn kraam aan om te gaan blokvoeden in blokken van 3 uur... eventueel de borst die moet wachten kolvend om de grote druk er vanaf te halen.
    Nu is mijn vraag... 1 borst wordt dan een behoorlijke tijd niet geleegd, loopt zo mijn productie niet terug? Daar blokvoeden pas na een aantal dagen resultaat geeft?
    Wat adviseren jullie in zo'n situatie?
    Kan ik bijvoorbeeld ook overdag gewoon links of rechts om en om geven en 's avonds blokken?
    Ik voed overigens maar 1 borst per keer, omdat 2 niet lukt ivm in slaap vallen en ik mijn borsten niet leeg krijg op die manier en maar blijf aanmaken...
    Hoop dat jullie mij kunnen adviseren hier in!
    Alvast bedankt,

Groetjes sanntje

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

Ik vind je verhaal vrij uitgebreid, misschien is het slim om samen met een lactatiekundige bij jou in de buurt een plan op te stellen specifiek voor jouw situatie. Dan heb je ook een kort lijntje om advies te blijven vragen.
    15 voedingen is niet abnormaal in de kraamtijd trouwens....

Mirjam

Deel Deze Pagina