wakker maken?

Discussion in 'Borstvoeding' started by lieska, Jan 2, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lieska

lieska Actief lid

Mar 13, 2013
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje weegt momenteel zo een 5,5 kg en is 6 weken oud. Hij eet momenteel 7 voedingen per dag. Zo rond 2u, 7u, 10u, 1u, 4u, 7u, 10u. Hij komt bij, heeft veel plasluiers en ook de kakabroeken ontbreken niet, zo'n 3 per dag.
    Nu is mijn vraag maken jullie hem overdag wakker om te eten? Het is nu al geleden van 8u en ja hoor hij slaapt en dadelijk is het 12u? Ik zou niet willen dat hij in de nacht minder gaat slapen, daarmee?

2. Mamajuli2008

Mamajuli2008 Actief lid

Oct 11, 2011
    295
    4
    18
    NULL
    NULL
    Ik maakte mijn zoontje overdag op die leeftijd wel wakker na max 4 uur omdat ik anders bang was dat hij de schade s nachts zou inhalen. Niet erg maar als het te voorkomen is dan liever niet :D

3. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

Dec 8, 2012
    826
    204
    43
    Female
    Voor de 2 maanden hield ik altijd max 5 uur aan. Maar dan ook echt zorgen dat hij binnen de 5 uur weer een voeding kreeg en dus na 4,5 uur wakker maken.
    Na de 2 maanden liet ik het echt gewoon helemaal aan hem zelf over, zat heel soms dan 6 uur tussen de voedingen. Ik weet dat dat erg lang is, maar liet hem echt gewoon helemaal zelf bepalen.

Heb overigens nooit problemen gehad met de nachten. Met 7,5 nachten sliep hij al continue door (op echt een enkel keer na).
    Daarvoor werd hij hooguit maar één keer in de nacht wakker.

Maar denk dat dat ook een kwestie is van wat je liever heb. De één zegt max 4 uur, de ander max 5 uur en de ander zegt zelf laten bepalen.
    CB vond hier trouwens 5 uur ook erg lang, maar kraamzorg had wel 5 uur gezegd, dus vandaar dat ik eerst 5 uur aan hield.

Share This Page