Hallo, Mijn dochtertje van 5,5 maand krijgt nog steeds volledige borstvoeding. Zij heeft van het begin af aan per voeding weinig gedronken (dat weet ik omdat ze op de opvang afgekolfde voeding krijgt) Nu drinkt ze per voeding max.150cc, meestal om de 4 uur . Dit zou betekenen dat ze zeker 6 voedingen nodig zou hebben om genoeg melk binnen te krijgen. Dit is ongeveer haar schema: 07:00,11:00,15:00, 19:00, 24:00 en 04:00; soms, als ze een keer langer doorslaapt, wil ze maar 5 voedingen (dus ong.900cc totaal). Ze groeit goed en is tevreden. Mijn probleem........de nachtvoedingen beginnen op te breken. ik heb al 5,5 maand geen nacht doorgeslapen. Nu zeggen sommigen dat ik haar moet laten huilen 's nachts, dat het gewenning is, maar ik denk dat ze die voedingen echt nodig heeft omdat ze anders echt te weinig krijgt (ik kan haar dan ook niet troosten met de speen).Overdag wil ze i.e.g. echt niet meer melk. Vinden jullie dat ze die nachtvoedingen nog echt nodig heeft, of zou ik er met een fruit/groentehap misschien voor kunnen zorgen dat ze genoeg binnen krijgt en dat we zo allebei 's nachts misschien kunnen doorslapen? Excuus voor het lange verhaal.....hoop dat jullie me raad kunnen geven. Groetjes, Skylar
Natuurlijk kun je binnenkort starten met fruit of groente, maar dit is in het begin nog slechts een aanvulling op haar melkbehoefte. Ik denk niet dat het veel verschil maakt. Als ze voldoende groeit en genoeg natte luiers heeft, kun je proberen om de nachtvoeding wat uit te stellen. Maak haar in ieder geval niet wakker voor een voeding 's nachts. Sommige baby's drinken nu eenmaal wat vaker een kleine portie en tja, dan is het best logisch dat ze ook 's nachts nog wat nodig hebben. Het beste kun je haar liggend voeden 's nachts, en er een beetje bij dommelen. Na de voeding kun je haar zo weer in bedje leggen en slaapt ze verder (hoop ik voor je) Is dat werkelijk zo veel gedoe? Misschien kun je naar manieren zoeken dat het wat minder van jou vraagt. succes Linda