AUW!!! :x Voor de zoveelste keer in korte tijd zit ik met een mega steen in mijn borst, die R. er niet uitgedronken krijgt. Het voelt helemaal gloeiend. Ik kan masseren, warme lap erop, alles doen, en dan kan ze hem op een gegeven moment leeg drinken (dan voel ik echt een 'PLOP' ), maar... het komt steeds weer terug! Dit is al de 4e keer deze week, echt niet leuk want ik ben op vakantie (ook nog eens zonder kolf ). Wie herkent dit en kan me vertellen hoe ik het kan voorkomen? Is dit een dreigende borstontsteking?
Morgen gaan we al naar huis, maar vandaag is het zo erg dat ik echt doorgaans pijn heb. En er komt niks uit, heb haar na een lange hete douche gevoed (waar ik een TSR kreeg maar er verder amper wat uitgekolfd met de hand kreeg). Na 10 minuten hapte ze gefrustreerd af. Ze had honger dus dan maar de andere borst eerst. Weer geprobeerd, weer een TSR, weer niks. Ik ga iig een warmte compres halen. Een handkolf kost 60 euro bij de enige drogist hier op het eiland, en dat haalt toch niks uit. Er is niks wat een kolf wel kan wat R. niet kan (denk ik). Ik heb er gewoon zware koppijn van nu, bleh.
Ik heb het nog nooit meegemaakt, maar lijkt me zo'n vreemde gewaarwording! Pijnlijk ook! En anders aanleggen; rugbyhouding oid?
Herkenbaar, erg vervelend! Ik heb in de eerste maand twee keer een borstontsteking gehad, dat begon met een rode plek op mijn borst. De harde knobbels hebben dat tot nu toe niet gedaan. Ik krijg ze vaak goed weg door te kolven (medela freestyle, voor zover dat iets uitmaakt) of door de kleine op verschillende manieren aan te leggen.. en tsja voorkomen.. je hebt blijkbaar melkkanaaltjes die wat gemakkelijker dichtgaat, de gevoeligheid hiervoor kan mogelijk minder worden als je minder productie hebt, maar goed daar heb je niets aan. Misschien kan je als je een hardere plek voelt opkomen meteen je borst goed leegkolven (of laten drinken, als ze wil), dan krijg je het er mogelijk makkelijker uit.