Borstvoeding volgens schema?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Rapunzel, Nov 13, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Corry

Corry Bekend lid

Aug 14, 2012
    622
    0
    0
    Hoi Daantje,
    dat hij er last van begint te krijgen (en eerst geen last had) kan erop duiden dat de slokdarm geïrriteerd aan het raken is als het reflux is.. iedere situatie is anders, en ieder kindje is anders. Maar ik zou niet te lang wachten met verdere onderzoeken zeker omdat je zegt dat het erger wordt.

gr

2. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

Dec 14, 2012
    4,172
    5,727
    113
    Nou de HA had er blijkbaar werk van gemaakt, want ik mocht toch vanmiddag meteen al naar de KA. Hij heeft reflux, maar ze vinden het nog niet ernstig genoeg voor medicijnen, sowieso geven ze in 99% van de gevallen geen medicijnen zeggen ze, en willen ook dat ik JBPM ga proberen.

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,811
    5,949
    113
    Female
    Ik ben ook weken van het kastje naar de muur gestuurd.
    Ze willen vaak dat je eerst van alles probeerd.
    Dus nou ja, ik zou zeggen, haal de JBPM in huis en ga er mee aan de slag. Je kan het met een lepeltje geven. Als je niet binnen afzienbare tijd verbetering ziet: terug naar de HA.
    Laat je niet afschepen! Dat ze in 99% van de tijd geen medicatie geven is een loze opmerking.

Je geeft bv, dat is ook voor een kindje met reflux het best. Ik snap dat je een flesje wil geven, maar dan is er wel meer kans dat hij de boel heel snel naar binnen klokt. Wat dat betreft is live voeden beter voor hem

Succes en laat even weten hoe het verder gaat!

4. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

Dec 14, 2012
    4,172
    5,727
    113
    #24 Rapunzel, Nov 14, 2013
    Last edited: Nov 14, 2013
    Ik zal zeker laten weten hoe het verder gaat :) De JBPM is al in huis en heeft hij net op een lepeltje gehad, maar merkte nu nog niet meteen verschil. Zo zie je maar waar je eindigt met een topic.
    Ik heb er sowieso een rot gevoel aan overgehouden, het was een leerling, dus niet de 'echte' KA, hij vond dat mijn zoontje wel erg grote ogen had, ja dat heb ik ook, en als hij goed naar hem had gekeken kon hij ook zien dat mijn zoontje een frons op zijn hoofdje had, en dus gewoon grote ogen opzette ;) Mijn zoontje heeft ook flink gehuild omdat de melk telkens omhoog kwam, maar dat boeide geloof ik niet, en hij zei, met andere woorden weliswaar maar dan nog, dat ik mijn zoontje waarschijnlijk mijn borst opdwong, en dat hij er dan een afkeer van krijgt.

Mijn zoontje heeft sowieso zijn dag al, hij krijgt straks ook nog zijn eerste prikjes :)

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,811
    5,949
    113
    Female
    He? De borst opdringen? Wat is dat nou weer voor gezwets..
    Ach ja, hier zei de zeeeer ervaren KA dat ik maar "een flesje water moest geven, u legt te vaak aan"...dus..
    Blijf bij je gevoel he! Als het echt niet gaat, kan je in het weekend altijd naar de HA post. Dat heb ik ook een keer gedaan. En die HA was mooi de eerste die constateerde dat zoon reflux had...

6. Corry

Corry Bekend lid

Aug 14, 2012
    622
    0
    0
    Ja leerling KA kan ik ook een boek over schrijven. Die wij hadden wist niet van het bestaan van verborgen reflux... Dus hij spuugt niet? dan zal het wel buikkrampjes zijn mevrouw..... GGGGRRRRRRRRRRRR Maar goed de kinderarts had hem daarna wel even bijgepraat ;)

Helpt de JBPM nu wel al iets of nog geen verandering? Zoalng het maar niet erger wordt he.

Hier gaat het nu trouwens ook weer slechter met ons zoontje ik wilde het lang niet zien dat hij weer meer pijn begon te krijgen maar mijn man zei net dat ik toch maar weer naar de KA moet... hij is al twee weken meer aan het "herkauwen" en na het voeden direct overstrekken en pijn.... Sja Sja Stom van me dat ik dat niet opmerk! Het sluipt er ook zo in hoe stom het ook klinkt. Maar nu ik er zelf over nadenk vallen de puzzelstukjes weer in elkaar... En ik maar rondsjauwen met mijn draagdoek omdat hij daarin rustig word.... Echt ik kan mezelf soms wel voor de kop slaan. Hoe noemen ze dit? bedrijfsblindheid???? :p
    Maar gelukkig is onze KA heel behulpzaam die wij nu hebben, en daar ben ik zo blij mee!

7. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

Dec 14, 2012
    4,172
    5,727
    113
    Ik heb mijn twijfels over de JBPM. Hij spuugt nog steeds, alleen nu is de melk die terug komt dus dikker, misschien dat het wel ietsje minder is geworden, maar zijn bedje blijft nat hoor. En waar ik eigenlijk al bang voor was, hij heeft ongelofelijke buikkrampen. Hij had hier al zo'n last van, en dit is veeeel erger geworden, hij is helemaal overstuur, slaapt nog amper en overstrekt zich constant. Ik doe al niet bij elke voeding de JBPM hierom, maar ik denk dat ik er maar mee stop, volgens mij is dit voor hem nog erger dan het spugen. Gisteren 1 flinke poepluier gehad, vol met vieze dikke drab.

Share This Page