Mijn baby drinkt al 9.5 maand alleen borstvoeding dus ik bedoel nooit kunstvoeding gehad. Ik werk sinds ze 7 maanden is weer. Sindsdien krijgt ze 3 keer borstvoeding ochtend middag avond . Middag 150 ml afgekolf ik fles. Ik vroeg me af of dit genoeg is. Ze wilt niet meer dan 150 aan de fles in de middag. Verder merk ik dat mijn productie super laag is sinds ik werk. Ik kolf 1 keer 25 min op mijn werk. Ik kolf dan net 50ml bij elkaar. Ik geb. natuurlijk geen idee wat ze aan de borst deinkt. Ik heb het gevoel dat ze heel weinig borstvoeding krijg, ceel minder mel dan een kind van kunstvoeding. Hoe kan ik mijn productie weer verhogen? Of kan sa met 9,5 maanden nog? Is het nodig? Ik geen als ik op mijn vrije dag en in weeknd thuis ben vaker borstvoeding om Te proberen te verhogen. Maar geen verschil .
Hoi, Waarschijnlijk neemt je kindje heel effectief wat het nodig heeft. Daarnaast ga ik er van uit dat ze ook met vaste voeding is begonnen. Wanneer ze meer nodig heeft (groeispurt, ontwikkeling, iets onder de leden) zal ze vaker komen of anders gaan drinken. Wat je kunt proberen is een keer extra wisselen tijdens een voeding. Maar op deze leeftijd is het even kijken of ze dat wil. Dus geef je 1 borst per voeding: dan eerder afhalen en de andere aanbieden. Geef je beide borsten per keer, dan probeer je beide borsten 2 keer te geven tijdens die ene voeding. Daarnaast kun je misschien kolven terwijl je voedt, zo heb je misschien meer melk voor overdag. Of kolf op het werk in stappen: masseer kort (30 sec) kolf 7 minutn masseer kort kolf 5 minuten masseer kort kolf nog eens 5 minuten. Kolf je dubbelzijdig dan ben je nu klaar, kolf je enkelzijdig, dan doe je iedere stap eerst links, dan rechts. Zo stimuleer je optimaal en doordat je steeds stopt en masseert stimuleer je extra tijdens 1 voeding. Geef het een dag of 3 tot 5 om te zien of het helpt. Tot slot: wat voor kolf gebruik je: misschien even de slangen na lopen om te zien dat het daar niet door komt dat je nu minder kolft. Of de motor door laten meten als het een elektrische is. Dit kan bij lactatiekundigen of kolf verhuurpunten. Even rondje bellen. Soms kan een andere kolf je productie beter in stand houden. Werk je bijvoorbeeld fulltime en kolf je met een handkolfje, dan is daar nog winst te behalen! Maar nogmaals: waarschijnlijk neemt je kindje heel effectief haar voeding tot zich! Succes!