Productie op gang houden minder mogelijkheden voor kolven

Discussion in 'Borstvoeding' started by tdw, May 18, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tdw

tdw Niet meer actief

Dit is nog niet van toepassing maar ik ben me al helemaal aan het voorbereiden op hoe het allemaal zal gaan en ik vraag mij het volgende af... Ik had mijn vorige dochter 9 mnd bv gegeven en omdat het kolven goed ging en ik veel melk had kon ik haar nog zeker een maand mm uit de vriezer geven. Ik had langer willen voeden en heb ook spijt gehad van het stoppen toen. Als ik nu weer begin in oktober heb ik door mijn werkschema minder tijd om te kolven, ik weet dat het wettelijk geregeld is maar helaas werkt het soms anders in de praktijk. Ik ga wel proberen zeker 1x per dag te kolven 3 dagen in de week en ik vraag me af of het mogelijk is om mijn productie op peil te houden door dan de 4 dagen dat ik niet werk gewoon veel live aanleggen. Ik wil dan mijn voorraad opbouwen door tussendoor te kolven of een keer in de nacht. Zou dat zo mogelijk zijn? Wat denken jullie?

Liefs Tess

2. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

Aug 23, 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Ik ben daar niet zo goed thuis in, maar is het niet een mogelijkheid om op je strepen te staan op het werk? Je hebt officieel kolfrecht en daar moet je werk gehoor aan geven of het hun nou uitkomt of niet...
    Ik snap hoe lastig dat is op het werk, ik ervaar het zelf nu ook, maar ik zou toch kijken of je minstens twee keer per dag kan kolven. Is het niet voor je productie dan wel voor jezelf, als je maar 1 keer kan kolven overdag (terwijl je normaal 3 x voed ofzo) dan lijkt me dat je al behoorlijk op knappen komt te staan!

3. Humtum

Humtum Fanatiek lid

Nov 9, 2013
    1,046
    30
    48
    Noord Brabant
    Mogelijk kun je 1x pd ff goed kolven en dan nog 1x met handkolf snelle sessie, meer ter stimulering? Want 1x kolven lijkt me wat weinig, zeker in t begin. Je borsten moeten daaraan wennen en je productie is nog niet stabiel met 4 mnd.
    Ik zou proberen of je iig ergens nog 1 momentje kan vinden voor extra stimulans-sessie

Share This Page