Borstvoeding voor beginners

Discussion in 'Borstvoeding' started by LoveShineALight, Apr 7, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ger

Ger Actief lid

Jan 3, 2014
    246
    0
    0
    Tnx voor jullie kolftips. Ik weet het hele late reactie:) Ik bewaar hetgeen ik nu gekolft heb ook in ijsblokzakjes. Straks ga ik het gewoon in flesjes doen. Hoe doen jullie dat dadelijk als jullie werken. Vriezen jullie dan het gekolfde in of bewaren jullie het in de koelkast. Ik moet de instructies van het KDV wat betreft kolven nog krijgen.

Wauw Hanneke, jou kleine man groeit lekker zeg! Haha maatje 3 luier. Daar moet ik ook gauw aan gaan beginnen want maatje 2 lekt ook door soms. Fijn dat het nu goed gaat. Had ik ook ineens werkt het en voel je je meteen een stuk zekerder. Spannend ja die eerste prikjes. Volgende week moet ik voor de 2e. Vind die prikjes zo zielig. Ben echt een trut haha.

Gerdia, hoe is het met de reflux? Heb er geen ervaring mee dus kan geen antwoord geven op je vraag helaas. Maar lijkt me wel heel naar voor je kleine mannetje!

Hilly, fijn joh dat het weer lekker loopt. Geniet ervan!

Hier gaat het goed. Zit nu op 5 voedingen per dag. Mevrouw vindt 6 ineens teveel en ze slaapt 19.00 tot 6.00 uur. Overdag nog geen duidelijk slaapritme. Ik moet volgende week weer naar CB. Ben heel erg benieuwd wat ze weegt. Vorige keer zat ik namelijk nog op 9 voedingen en was ze 1kg aangekomen en kreeg ik op m'n kop want ik zou haar teveel voeden. Onzin natuurlijk want als ze niet meer wil spuugt ze het heus wel uit en maakt ze het zeker kenbaar! Nu dus op 5 voedingen en de hele avond en nacht slapen. Best spannend. Nog 2 weken en dan ga ik weer beginnen met werken. Super spannend hoe ga ik dat allemaal doen s morgens. Kolven op werk gaat dat lukken heb al een mooi plekje toegewezen gekregen dus dat komt goed. Brrr maar ook mega leuk dat ik weer mag werken want daar heb ik echt weer zin in. Behalve dan Roos naar het kdv brengen. Weer zo'n loslaat dingetje....

2. Ger

Ger Actief lid

Jan 3, 2014
    246
    0
    0
    Ben eigenlijk ook benieuwd hoe het met jou is afgelopen fluitekruid? Ben je nog bij een diëtiste geweest?

3. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

Aug 23, 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Hier ook alles goed!
    Sinds gisteren weer begonnen met werken. s Ochtends voor ik wegga kolf ik en dan neemt papa het over (of het is zijn papadag of hij brengt haar weg naar het kdv) en dat gaat prima.
    Kolven op het werk was gisteren wel even een dingetje, door onderbemanning door vakantie/trainingen liep mijn schema scheef. Ik wou om 9-12-15h maar dat werd 10-13.30-16h... naja heb alsnog 500 cc kunnen kolven over de hele dag. Thuis lag ze net op bed dus ik zag haar zelf pas om 8 uur.

Volgende week donderdag weer naar het cb voor de tweede prikjes en wegen/meten. We gokken zelf dat ze bijna 6 kg is (met de personenweegschaal truc) en de lengte lijkt een paar cm erbij. Gaat super goed hier!

4. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

Feb 16, 2014
    1,217
    116
    63
    Wat fijn te horen dat het bij een ieder eigenlijk goed gaat!
    'Mooi' ook dat ieder zijn eigen strubbelingen overwonnen heeft. Ik had van te voren niet kunnen inschatten wat voor een impact borstvoeding heeft.

Hier loopt het ook allemaal prima. Zijn begonnen met flesje te oefenen, dit lijkt ook wel goed te komen :) Heb al een aardig voorraadje melk in de diepvries. Ik kolf zo'n 4x in de week na geven van de ochtendvoeding.

Share This Page