Wat je doen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Powerwoman, 6 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Powerwoman

Powerwoman Actief lid

24 jun 2017
    453
    569
    93
    Vrouw
    Hoi meiden,

Ik heb een vraag. Vrijdag ben ik bevallen van een prachtige dochter. Na een half uurtje dronk ze al haar eerste slokjes en inmiddels is de borstvoeding prachtig op gang. Vandaag heb ik stuwing hoort er ook allemaal bij. Ik ben bekend met borstontstekingen en overproductie. In het kader daarvan heb ik een vraag. M'n dochter kan alle harde plekken nu niet wegdrinken. M'n temperatuur is al wat hoger maar dat kan ook met de stuwing te maken hebben. Onder de douche gaan de schijven ook niet weg. Nu wil ik de kolf er even opzetten. Nu mijn vraag: wat zouden jullie doen, helemaal leegkolven, of kolven tot m'n borsten weer soepel voelen?
    Dit alles om een borstontsteking te voorkomen.

Ik wacht heel graag jullie meningen af!

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Kolven tot je borsten weer soepel voelen. Als dat lukt. Welke kolf heb je?

3. Powerwoman

Powerwoman Actief lid

24 jun 2017
    453
    569
    93
    Vrouw
    Medela. Zit ik nu mee te kolven.

4. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Gaan voor zo leeg mogelijk. Weg met de harde plekken en schijven.
    (Ook kolvend kun je een productie minderen)

5. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik zou idd ook leeg kolven. Eerst voeden daarna na kolven.

6. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik zou ook zeker gaan voor helemaal leeg. Tijdens mijn borstontsteking moest ik de zieke borst elke keer aanleggen en daarna alsnog helemaal leegkolven.
    Volgens de lk heeft eenmalig leegkolven per 24 uur (en dan niet blijvend natuurlijk) geen groot effect op je productie.

7. Powerwoman

Powerwoman Actief lid

24 jun 2017
    453
    569
    93
    Vrouw
    Dank je wel voor jullie reacties. Uiteindelijk heb ik gekolft totdat het soepel voelde. Om een idee te geven het was ongeveer 300 ml per borst. Toen ben ik gestopt. Volgende dag lactatiekundige gebeld. Besloten om wanneer m'n borsten niet soepel voelen dan tijdens een voeding de andere borst soepel te kolven. Gister gedaan met de ene kant en vandaag de andere kant gedaan. Dit mocht ik 1x per dag doen. Nu voelen ze allebei soepel. Nu aankijken hoe het gaat en anders moest ik druppels fitolaca decandra van van gebruiken. Iemand daar bekend mee?

Deel Deze Pagina