Pijnlijke borst?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door cupcakes, 19 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Hallo,

Ik hoop dat een van jullie me verder kan helpen.

Ik heb namelijk sinds vannacht een pijnlijke borst, het is alleen mijn linker borst aan de buitenkant, als ik gewoon zit voel ik het niet echt, maar als er iets tegenaan komt of als ik probeer te masseren is het wel gevoelig/pijnlijk. Het voelt een beetje alsof het aan die kant gestuwd is of zo.

Ik kan alleen geen harde plek ontdekken en ook geen rode plek. Heb al geprobeerd te masseren ook onder de douche, maar dat maakt niet uit.

M'n zoontje drinkt verder goed en het doet ook geen extra pijn als hij drinkt.

Weet iemand wat dit kan zijn?

Alvast bedankt!

Astrid

2. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Hoi, Ik heb een beginnende borstontsteking gehad en daar was dus echt een rode plek te zien en een verdikking te voelen. Als het een stekende pijn is, dat heb ik ook wel eens een dag gehad. Wat ik altijd voor de zekerheid deed is zorgen dat Luca die kant iedere voeding goed leegdronk en altijd in de gaten houden dat ik er ook geen verdikking ging voelen, meestal was het dan de volgende dag of de dag erna weg.

3. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    dankje voor je reactie.

inmiddels denk ik toch dat het missch. een borstontsteking is of een verstopte melkklier.

Ik heb wat verhoging, en het lijkt nu toch wat rood (zou ook door het wrijven kunnen komen, maar ik denk het niet).

hoop dat het vannacht minder wordt, anders ga ik morgen wel langs de huisarts..

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Je hoefts pas een kuur bij borstontsteking als je langer dan 24 uur koorts hebt. De borst goed leeg drinken/kolven is het beste medicijn.

5. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    ik denk dat het een verstopte melkklier was. Het is nu al een stuk beter, nog wel gevoelig maar niet zo hard en ik voel me ook weer beter.

Gisteravond en vanochtend voelde ik me ook een beetje ziekig, maar in de loop van de dag trok het weg.

6. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    houdt het goed in de gaten hoor! Ik deed tijdens het voeden wat compressie op de pijnlijk borst zodat hij goed leeg was. Als hij gevoelig is nog extra aandacht geven en ervoor zorgen dat hij altijd leeg is. Het moet niet erger worden toch?

Deel Deze Pagina