Vragen aan lactatiedeskundige

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Tweekids, 24 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    20 maart ga ik naar een lactatiedeskundige, dit omdat het bij de eerste werkelijk een ramp was en na 4 dagen heb moeten stoppen ivm antibiotica voor de borstontsteking. Daarnaast tepelhoedjes moeten gebruiken , na 16:00 uur geen melk meer enzovoort. Kortom geen succes, ondanks dat wil ik het op zijn minst gewoon weer proberen :) Dus wat is handig alvast te weten te vragen? Wilt ze mijn borsten zien om in te kunnen schatten of ik weer tepelhoedjes nodig heb of is dat niet van te voren in te schatten? Ik wil sowieso na de bevalling een huisbezoek van een lactatiedeskundige..

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Ik denk dat je het beste gewoon kunt uitleggen waar je tegen op liep de vorige keer en welke antibiotica wel mag met borstvoeding.want die zijn er wel, huisartsen zijn soms een beetje lui met uitzoeken.hier teminste wel dus zoek ik zoiets eerst zelf op.en verder weet ik niet of een tepelhoedje nodig zal zijn, dat verschild per keer denk ik. Goed dat je nu een afspraak hebt gemaakt,een goede voorbereiding zal al veel schelen.

3. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    succes en hopelijk mag het nu wel helemaal gaan zoals je wilt! hopelijk kan de lk je gerust stellen en helpen waar nodig.

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    ik zou tips vragen over het voorkomen en vroegtijdig signaleren van borstontsteking denk ik.
    Verder zul je zien dat de problemen dit keer uit een heel andere hoek komen.. alle kindjes zijn anders. Bij mijn eerste had ik ook steeds weinig melk en nu heb ik genoeg voor een heel weeshuis ;)

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.815
    5.951
    113
    Vrouw
    Heb je ook al een boek gelezen? Die van stefan Kleintjes is een echte aanrader.
    Als je een beetje ingelezen bent,heb je wellicht ook meer gerichte vragen.
    En het is al genoemd,bespreek de situatie die je hebt meegemaakt.
    Hoe is het met het lipbandje van je zoontje?

6. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik zou me eerst eens goed inlezen, www.borstvoeding.com is een betrouwbare site. Dat heb ik na de mislukte eerste poging ook gedaan en kwam er toen zelf al achter wat het probleem was. Ik denk niet dat ze je borsten nu al wil zien.

En inderdaad zo snel mogelijk na de bevalling een lk mee laten kijken, daar heb je zoveel aan!

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Die zit er nog steeds, hij gaat mee naar de lactatiekundige dus zal het wel gelijk ook aan haar vragen.
    Ga dat boek eens bekijken bedankt voor de tip!

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Inmiddels het boek van Stefan Kleintjes besteld bij de bieb ben erg benieuwd !
    Ik heb wel het idee veel intenser zwanger te zijn, ook zal de bevalling hopelijk anders verlopen dmv hypnobirthing komt dit de bv ook ten goede? En bestaan er niet gewoon medicijnen voor de melkproductie of iets homeopatisch? :p

9. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Er bestaan wel medicijnen maar daar zou ik nu nog maar niet aan beginnen, ze hebben ook bijwerkingen geloof ik met hart- en vaatziekten.

Wat ik je zou aanraden is bij je kraamzorginstelling aangeven dat je bv wilt geven en dat je een kraamverzorgende wilt hebben met veel ervaring daarin. Mijn ervaring is dat de kraamverzorgende (tenzij je lang in he ziekenhuis ligt) de bv maakt of breekt. Die van mij hebben het gemaakt :D Zij zijn degenen die je hands on gaan leren hoe je moet aanleggen, hoe kindje goed aanhapt, die ook al kunnen kijken naar bv het tongriempje (die van mijn beide zoontjes waren te kort).

En ik heb bij beide zoontjes borstonstekingen gehad en heb alleen bij. Laatste antibiotica geslikt. Hier mocht ik gewoon bv om blijven geven, ze bestaan dus!

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw

O nee dat is niet niks maar als t moet dan moet t maar..
    Heb de intake toevallig afgelopen woensdag gehad , en al deze dingen inderdaad aangegeven ook dat er al een lactatiekundige op huisbezoek komt. Dus hoop echt dat het daardoor niet mis gaat. Ook inderdaad aangegeven bij hun dat ik eventuele anti biotica wil waarbij ik door kan voeden ik wil het echt een goede kans geven nu !

11. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.815
    5.951
    113
    Vrouw
    Wacht maar af...jij krijgt straks een kind dat meteen goed aanhapt, je productie sky high en een heerlijke kraamweek!:)

Nee zonder dollen, het is niet te voorspellen hoe dingen gaan. Ja, je kan tegen een heleboel dingen aanlopen. Daar weet ik alles van.
    Maar ik heb ook voorbeelden in mijn omgeving waarbij de borstvoeding meteen prima liep, er eigenlijk geen noemenswaardige problemen waren, en het vanaf het eerste moment genieten was. Oke oke, de slapeloze nachten zijn niet altijd even leuk maar ja, dat hoort er bij. Bij mijn schoonzus sliepen ze op bv al na een paar weken de hele nacht door. Ook dat kan..
    Dus...wie weet!:p

Deel Deze Pagina